Centrale vergrendeling + Elektrische ramen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fsan
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-06-2022
Ik wil een centrale vergrendeling en elektrische ramen gaan inbouwen in mijn peugeot 108. Ik ben redelijk ver gekomen met youtube filmpjes en google, alleen had ik er nog een paar vragen over.

- op welke 12v aansluiting kan ik beide het best plaatsen? Kan ik eventueel de kabel van mijn actieve sub splitten voor de CV?Aangezien deze constante stroom nodig heeft (neem ik aan).

Alle reacties

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:41
Goeie kans dat de kabelboom al is voorzien van de juiste bedrading, als er in het bouwjaar van jouw auto ook cv en elektrisch bediende ramen geleverd zijn. Met wat geluk is het gewoon plug en play, als je ergens de bijbehorende mechanismen en de knoppen kan scoren.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Peenutzz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:05:
Goeie kans dat de kabelboom al is voorzien van de juiste bedrading, als er in het bouwjaar van jouw auto ook cv en elektrisch bediende ramen geleverd zijn. Met wat geluk is het gewoon plug en play, als je ergens de bijbehorende mechanismen en de knoppen kan scoren.
Ik help het de TS hopen dat die kabels er al liggen en 't semi Plug&Play is maar ik vrees dat er geen stekkers én/of kabels aanwezig zullen zijn, ook niet in de zekeringkast.

Tot de tijd dat CAN-bus als (semi verplichte) standaard geïntroduceerd werd vanwege OBDII was het voor autofabrikanten meestal voordeliger om maar één type kabelboom per model te maken en vervolgens simpelweg niet bestelde onderdelen achterwegen te laten. Tegenwoordig ligt er meestal helaas geen centimeter kabel méér in de auto dan dat wat er noodzakelijk is geweest om de bestelde uitvoering te kunnen bouwen.

Een Peugeot 108 is een courant model en heeft waarschijnlijk niet eens de aansluitingen om die opties achteraf even "simpel" in te klikken/stekkeren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:39

SuBBaSS

-has Ryzen

Van welk jaar is de 108?

Heb zelf een tijd in een aygo van de eerste generatie gereden, die was er in 2 uitvoeringen 'basic' en 'plus'.
Ik heb me laten vertellen dat die allemaal als 'basic' naar NL kwamen en bij de dealer pas naar 'plus' omgebouwd werden. Dat ging dan om electrische ramen, extra speakers, CV en een toerenteller.
M.a.w.: ook de basic was in principe voorbereid op die extra 'luxe'.

Nou is dat natuurlijk alweer even geleden, maar punt wat ik wil maken: daar hoefde niet een compleet nieuwe kabelboom in.
Er zal in de tussentijd vast het een en ander veranderd zijn in de familie, maar toch. Als je mazzel hebt...