Nieuwe game PC na 6 jaar weer tijd voor een upgrade.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lennaertP
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09-2023
Ik zoek aankoop advies betreffende nieuwe 4k game pc
Ik ben momenteel bezig de gehele pc nog samen te stellen beginnend met de volgende delen:

Videokaart: MSI geforece rtx 2080 gaming x trio
Moederbord: MSI mag z390 Tomahawk
Geheugen: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16
Processor: Intel Core i7-9700K Boxed
Voeding: Corsair HX1000i
Geheugen (opslag): 2x Samsung 970 Evo 500GB (rest overige SSD's uit oude pc).

Behuizingen / koeling kan e.v.t overgezet worden vanaf oude systeem al kost dit niet de wereld nieuw.

[
1750 / 2000

Vanzelfsprekend zijn alle inputs omtrent alternatieven en/of goedkopere opties welkom.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuis gamer (planning is 2 maal 4k scherm aan te sluiten) welke 60fps moet gaan draaien stabiel en de komende jaren mee moet kunnen met nieuwe games..

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Waarom overweeg je geen AMD Ryzen 7 2700X. Veel goedkoper, 2x zoveel threads en presteert hetzelfde met 4K gaming.

1000w, ga je 3 videokaarten gebruiken? Zo niet dan kan de voeding naar 550/650w, bijvoorbeeld pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

NVME heeft geen voordeel in een gamebak. Niet in laadtijden, niet in het aantal fps. Een M2 sata met dubbele capaciteit voor ~dezelfde prijs is nog altijd een betere koop.

• lennaertP
Uszka schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:30:
Waarom overweeg je geen AMD Ryzen 7 2700X. Veel goedkoper, 2x zoveel threads en presteert hetzelfde met 4K gaming.

1000w, ga je 3 videokaarten gebruiken? Zo niet dan kan de voeding naar 550/650w, bijvoorbeeld pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

NVME heeft geen voordeel in een gamebak. Niet in laadtijden, niet in het aantal fps. Een M2 sata met dubbele capaciteit voor ~dezelfde prijs is nog altijd een betere koop.
Ik ben van oudsher een Intel gebruiker geweest ik kreeg vroeger toch veel negatieve reacties omtrent amd en hun producten waardoor ik er van uit de buurt blijf. Mijn kennis rondom de genre zelfbouw is beperkt ik weet hoe het in elkaar gaat echter qua specs en snelheden kan ik nog veel leren.

• trainsim87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2023
Zoals Uszka aangaf Ryzen 2700x is zijn geld en investering zeker waard, in combinatie met de MSI X470 Gaming Carbon Pro pricewatch: MSI X470 Gaming PRO CARBON of de MSI X470 Gaming M7 pricewatch: MSI X470 GAMING M7 AC een zeer goede combo. Een voeding van 650w lijkt me zeker aan te raden. Via de website op Coolermaster http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/ kan je net berekenen welke voeding je nodig hebt

[ Voor 17% gewijzigd door trainsim87 op 31-12-2018 13:42 ]

• lennaertP
trainsim87 schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:40:
Zoals Uszka aangaf Ryzen 2700x is zijn geld en investering zeker waard, in combinatie met de MSI X470 Gaming Carbon Pro pricewatch: MSI X470 Gaming PRO CARBON of de MSI X470 Gaming M7 pricewatch: MSI X470 GAMING M7 AC een zeer goede combo. Een voeding van 650w lijkt me zeker aan te raden. Via de website op Coolermaster http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/ kan je net berekenen welke voeding je nodig hebt
Qua voeding zal ik dan inderdaad lager gaan ik had hoog ingezet daar mijn vorige build hier op nekte en mijn pc deed uitvallen (wanneer de kaart in volle modus gaat) hierdoor moest ik een extra psu aanschaffen met hogere wattage.

• trainsim87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2023
Dan zou ik zeker voor een Corsair Modulaire voeding van het type RM gaan van corsair pricewatch: Corsair RM650x Zwart, ik heb goede ervaringen met deze voedingen

• lennaertP
De voeding hoeft overigens niet specifiek van corsair te wezen momenteel gebruik ik een CASE PSU ATX2.2 750W ZT/OCZ-ZT750W-EU OCZ welke het toch al een 5/6 jaar vol houd zonder enige problemen.

• Uszka
  • Nu online
Alhoewel die voeding een van de betere van OCZ is adviseer ik hem na 6 jaar gebruik toch te vervangen omdat niet alle componenten in die voedingen een veel langere betrouwbare levensduur hebben. Een goede 550w is genoeg en de Straight Power 11 is beter dan een Corsair RMx 2018.

AMD is gelukkig niet meer wat het 2 jaar geleden was. Tegenwoordig zijn ze erg concurrerend tov Intel, qua prestaties en zeker qua prijs. De prijs/prestatie is gewoon stukken beter.

• lennaertP
Uszka schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:41:
Alhoewel die voeding een van de betere van OCZ is adviseer ik hem na 6 jaar gebruik toch te vervangen omdat niet alle componenten in die voedingen een veel langere betrouwbare levensduur hebben. Een goede 550w is genoeg en de Straight Power 11 is beter dan een Corsair RMx 2018.

AMD is gelukkig niet meer wat het 2 jaar geleden was. Tegenwoordig zijn ze erg concurrerend tov Intel, qua prestaties en zeker qua prijs. De prijs/prestatie is gewoon stukken beter.
Bedankt voor je input! De PSU zal ik dan inderdaad ook aanschaffen voor de nieuwe set-up.

De AMD Ryzen zal dus gewoon de 4k gaming moeten kunnen ondersteunen met minimaal 60fps zonder drops?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Jazeker, Intel heeft alleen voordeel bij schermen/games waarbij je veel meer fps wilt (ver boven de 100).
Bottleneck voor 4k zal de videokaart zijn, maar je zit met een 2080 al goed (2080ti is simpelweg te duur).

• lennaertP
mitsumark schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:06:
Jazeker, Intel heeft alleen voordeel bij schermen/games waarbij je veel meer fps wilt (ver boven de 100).
Bottleneck voor 4k zal de videokaart zijn, maar je zit met een 2080 al goed (2080ti is simpelweg te duur).
Ja de TI versie vond ik persoonlijk wat te ver buiten het boekje gaan om de kosten te kunnen verantwoorden. voor <1000 euro moet je echt wel een top of the line cpu kunnen krijgen momenteel (miners verkopen ze ook als broodjes momenteel).

Ik zal mijn begin post even aanpassen met de laatste aanpassingen/adviezen.

• lennaertP
Uszka schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:30:

Omtrent de schrijf/lees schijf is dit ook niet van toepassing op booting / stuur programmas welke sneller zouden draaien op dit type schijven?

Is het mogelijk zo een schijf te gebruiken voor windows/stuurprogrammas etc met een AMD moederbord? Nogmaals qua AMD ben ik net een pasgeboren baby ;).

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
lennaertP schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:39:
[...]

Ik ben van oudsher een Intel gebruiker geweest ik kreeg vroeger toch veel negatieve reacties omtrent amd en hun producten waardoor ik er van uit de buurt blijf.
Vroeger..... ;)

Don't let perfect be the enemy of good.

• Uszka
  • Nu online
Qua bootttijd ga je misschien van 16 naar 15 seconden en programma's starten ook niet sneller.

• lennaertP
Oh Absoluut mee eens! En aldoende en albruikende leert men de kneepjes van het vak kennen!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
NVME is het inderdaad niet waard.

De RTX 2080 doet in de meeste games (wel met ulra/max settings) net onder de 60FPS. als je dus settings niet op max zet, is de kaart genoeg voor 4K 60hz.

Maar ik zou nog even benchmarks bekijken van specifieke games, als ik jou was

Don't let perfect be the enemy of good.

• lennaertP
iCore schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:19:
NVME is het inderdaad niet waard.

De RTX 2080 doet in de meeste games (wel met ulra/max settings) net onder de 60FPS. als je dus settings niet op max zet, is de kaart genoeg voor 4K 60hz.

Maar ik zou nog even benchmarks bekijken van specifieke games, als ik jou was
Games zouden vooral BF1 / OSRS (ja geen hoge graphics nodig) / En tja vooral de toekomstige games natuurlijk.

Wellicht bespaar ik op de andere delen dermate veel dat ik de kaart naar een 2080 TI versie kan krijgen.
Pagina: 1