Chromecast Audio “uitdaging”

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokidoki
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-09 15:59
Ik heb een bepaalde bestaande setup, waar ik Chromecast aan wil toevoegen.

De setup nu:
DJ gear
Desktop PC
4 schermen waarvan 1 tv
Focusrite 2i2 geluidskaart
2 KRK speakers

Aansluitingen:
De pc is aangesloten aan alle 3 de monitors en mijn tv.
Via USB naar de geluidskaart voor digitaal signaal
Van de geluidskaart naar m’n KRK’s voor daarwerkelijk geluid
Twee jacks van m’n dj gear naar de geluidskaart (daardoor is dus altijd geluid beschikbaar van zowel de desktop als de dj gear)

Nu heb ik laatst een chromecast toegevoegd aan de tv. Het probleem is echter dat dan ‘t geluid van de tv wordt gebruikt.

Wat is de beste oplossing om ervoor te zorgen dat ook mijn chromecast het geluid naar de KRK’s stuurt.

Ik neem aan dat ik een nieuwe geluidskaart moet kopen met meer ingangen, zodat ik het out signaal van de tv weer naar de geluidskaart moet zoeken. Is dit de beste oplossing? Zoja, welke geluidskaartupgrade is dan aan te raden?

Zonee, wat zijn andere (betere) oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:24

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:40
ik heb deze week ook een nieuwe chromecast aangesloten en heb heel simpel een rca (tulp) van de tv naar de versterker laten lopen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:24
aljooge schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:51:
ik heb deze week ook een nieuwe chromecast aangesloten en heb heel simpel een rca (tulp) van de tv naar de versterker laten lopen. Werkt perfect.
Ik denk dat het probleem is dat TS geen vrije in en uitgangen meer heeft, daarom mijn idee voor een switch. Maar wellicht is het handig aan te geven welke in en uitgangen er precies in gebruik zijn en welke eventueel nog vrij?

Wellicht zou anders de chromecast ook nog op de dj gear kunnen en zo als nog naar boxen?

[ Voor 8% gewijzigd door Cyriel85 op 31-12-2018 13:00 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:40
Cyriel85 schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:59:
[...]

Ik denk dat het probleem is dat TS geen vrije in en uitgangen meer heeft, daarom mijn idee voor een switch. Maar wellicht is het handig aan te geven welke in en uitgangen er precies in gebruik zijn en welke eventueel nog vrij?

Wellicht zou anders de chromecast ook nog op de dj gear kunnen en zo als nog naar boxen?
Heel herkenbaar, bij mij waren ook alle ingangen vol en delen de platenspeler, netwerkspeler en tv 1 aux ingang aan de voorkant. Even andere kabeltjes inpluggen is mijn gratis switch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Waaruit bestaat jouw "DJ gear"?
Als dat ook een mixer betreft, dan heeft die misschien een (aux) ingang waar je iets mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:27
Mits je nog inputs over hebt: Een HDMI Audio Extractor (of deze met minijack) tussen de Chromecast en je TV plaatsen. Dan kun je de audio direct aansluiten op je geluidskaart of DJ mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Herkenbaar, ik gebruik hiervoor ook een switch. Degelijk kastje, bevalt super.
Deze is voor RCA-pluggen.

https://www.amazon.de/HQ-...ngsschalter/dp/B000I8OOS8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokidoki
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-09 15:59
Gitarist schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:01:
Waaruit bestaat jouw "DJ gear"?
Als dat ook een mixer betreft, dan heeft die misschien een (aux) ingang waar je iets mee kan.
Synth, TR8 en een TB3, maar die zijn allemaal via de TR8 doorgelinkt naar de geluidskaart, welke maar twee ingangen heeft.
Klinkt alsof ik sowieso een grotere geluidskaart nodig heb. En dan of met audio HDMI splitter of via audio tulip doorlinken.
Thanks in ieder geval, er zijn meerdere wegen naar Rome klaarblijkelijk.

Handmatig steeds erin stoppen is geen optie, want dat moet ik ook al doen voor m’n platenspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

cruncher

wanna crunch someone?

Zo een kastje geeft problemen met chromecast die opeens niet meer werkt, oppassen hiermee
CR2032 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:09:
Herkenbaar, ik gebruik hiervoor ook een switch. Degelijk kastje, bevalt super.
Deze is voor RCA-pluggen.

https://www.amazon.de/HQ-...ngsschalter/dp/B000I8OOS8

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
cruncher schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:19:
Zo een kastje geeft problemen met chromecast die opeens niet meer werkt, oppassen hiermee

[...]
We hebben deze oplossing al jaren en werkt altijd uitstekend. Ik weet niet op welke problemen je doelt.
Pagina: 1