Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craigory
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
weet iemand als deze grundig oplader van de action veilig is?
er zit 4 poorten op va 2x 2.1a en 2x 1a

oplader

gr2

[ Voor 4% gewijzigd door Craigory op 31-12-2018 11:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je foto's van de binnenkant?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craigory
nee helaas, zou niet weten hoe ik het openmaakt zonder het te slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
Grundig was een degelijk Duits merk.
dat dingetje is in elke geval in China gemaakt
Als je googelt op de importeur en daar de reviews van de importeur bekijkt mss toch maar naar wat anders zoeken?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:19
Grundig is als failliet merk net als Akai, Nakamichi, etc. opgekocht door Aziatische handelsbedrijven.
Deze merken worden op naamloze apparatuur geplakt, alsof het dan ineens kwaliteit zou zijn.
In dit geval is Grundig net zo goed als een naamloos product van de Action, niet echt kwaliteit.
Persoonlijk zou ik een tientje meer uitgeven en een iets degelijker en veilig product aanschaffen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Theo74 schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:41:
Grundig is als failliet merk net als Akai, Nakamichi, etc. opgekocht door Aziatische handelsbedrijven.
Deze merken worden op naamloze apparatuur geplakt, alsof het dan ineens kwaliteit zou zijn.
In dit geval is Grundig net zo goed als een naamloos product van de Action, niet echt kwaliteit.
Persoonlijk zou ik een tientje meer uitgeven en een iets degelijker en veilig product aanschaffen.
Sure? Volgens het Wikipedia artikel over Grundig is het tegenwoordig onderdeel van een groot Turks concern en zou het nog steeds eigen producten maken. Grundig heeft ook een eigen site en lijkt voornamelijk keukenapparatuur te maken.

Wat niet wegneemt dat dit apparaatje wat dubieus is en waarschijnlijk niks met het bedrijf Grundig te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craigory
hier nog wat extra informatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5eaqotk7tzkoedQJnt3cdaE1/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cSfNCznYDC9o6F92gnhon7FN/thumb.jpg

er staat onder: the grundig trademark is used under license
wat kan ik hiervan precies verwachtte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
edco en Adriaanse import/export zitten op hetzelfde adres

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Craigory Zo van buiten kun je er weinig over zeggen. Wil je per se een veilig ding, koop dan een gerenommeerd merk, zoals Anker of Blitzwolf (banggood.com) of IKEA, die doet het ook prima.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craigory
is ugreen van aliexpress en belkin van bol.com ook goed? en hoe goed is die van ikea?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57

Yucon

*broem*

Craigory schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:32:
is ugreen van aliexpress en belkin van bol.com ook goed? en hoe goed is die van ikea?
Ikea is volgens de diverse teardown sites absolute a kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Craigory schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:32:
Yo, misschien kun je beter eerst zelf even wat reviews lezen ;) Onze medetweaker @dodge_911 heeft er flink wat gereviewd, misschien kun je wat met zijn posts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Als ik het me goed herinner komen die action laders trouwens ook niet uitgesproken onveilig uit de test. Het is technisch gezien rommel met wisselende voltages en ruis, maar scheiding tussen hoogspanning en laagspanning, isolatie, en dat soort dingen waren pragmatisch gezien nog redelijk op orde. Althans vergeleken met ebay spul. Daarnaast zal er vast ook wel een wat doorheen glippen dat ook met een dosis pragmatisme dubieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craigory
goed idee misschien als @dodge_911 deze zou kunnen reviewen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Craigory schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:44:
goed idee misschien als @dodge_911 deze zou kunnen reviewen?
Je kunt het hem vragen en hem dan naar hem opsturen.

@Craigory Maar ik vind je een beetje passief/lui overkomen. Zoek eens tussen de vele reviews van dodge_911 voordat je hem direct om een gunst gaat vragen?

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 31-12-2018 12:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Room42 schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:44:
[...]

Je kunt het hem vragen en hem dan naar hem opsturen.
realiseer je wel dat, ach, laten we zeggen dat een retourpostzegel niet nodig is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Craigory schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:08:
weet iemand als deze grundig oplader van de action veilig is?
er zit 4 poorten op va 2x 2.1a en 2x 1a

[Afbeelding: oplader]

[Afbeelding: gr2]
Je hebt het al gekocht en vraagt nu nadien of het veilig is ?
Bij oa Hema en Ikea heb je wel goede adapters/laders als je winkels zoekt. wat wil je opladen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craigory
welke van de hema?
mijn samsung galaxy s6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Craigory schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:51:
welke van de hema?
mijn samsung galaxy s6
Gewoon voor de Ikea Koppla gaan.
Bigclive en lygte-info hebben 'm beide als goed getest, net als ikzelf.

[ Voor 30% gewijzigd door dodge_911 op 31-12-2018 12:57 . Reden: links ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maakt niet uit, je kunt elke Hema nemen: https://www.hema.nl/winkel-zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craigory
hoe weet je dat die van hema wel goed zijn? sommige lijken bijna t zelfde als die van aliexpress van 0.88cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Craigory schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:43:
hoe weet je dat die van hema wel goed zijn? sommige lijken bijna t zelfde als die van aliexpress van 0.88cent
Je kan het niet uitleggen, het is een gevoel.

Maar om je uit de droom te halen, heel veel wat je hier 'duur' koopt komt goedkoop uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Geen enkele oplader is veilig...
Een beetje kort door de bocht (maar de meesten kennen mij zo) maar helaas wel de waarheid. Elke oplader die ingestoken blijft zonder dat er apparatuur aan hangt, is een potentieel risico voor brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:01
Peatsmoke schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:35:
Geen enkele oplader is veilig...
Een beetje kort door de bocht (maar de meesten kennen mij zo) maar helaas wel de waarheid. Elke oplader die ingestoken blijft zonder dat er apparatuur aan hangt, is een potentieel risico voor brand.
Die mag je even uitleggen. Hoe kan dit? En waarom is mijn huis nooit afgebrand met 20 adapters die eigenlijk altijd aangesloten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
dehardstyler schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:27:
[...]

Die mag je even uitleggen. Hoe kan dit? En waarom is mijn huis nooit afgebrand met 20 adapters die eigenlijk altijd aangesloten zijn?
Waarom je huis (nog) niet afgebrand is, heeft te maken met statistieken. De kans dat je huis zal afbranden is iig 20x groter dan wanneer je maar één oplader aangesloten hebt. :P
Waarom er brand ontstaat bij opladers heeft vooral te maken met een gebrek aan beveiliging of een defect in de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Craigory zoals andere hier ook al aangeven wordt eigen inzet wel verwacht op Tweakers.

Je hebt hier voldoende tips gekregen om aan de slag te gaan. Mocht je daarna nog specifieke vragen hebben, open dan gerust een nieuw topic. Maar laat dan wel duidelijk merken wat je zelf al gedaan hebt.

Verder alvast een fijne jaarwisseling gewenst.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.