Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de 1000 euro liefst niet al te ver passeren; minder is uiteraard geen probleem!
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Best wel, vandaar mijn wens voor compactheid en een goede accuduur (al is extreem goed niet nodig).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
HP Envy x360 13: de tabletfunctie heb ik niet zozeer nodig, maar over de Ryzen 5/Vega 8 combinatie heb ik goede dingen gelezen en toch iets van graphics performance heeft wel mijn voorkeur. Ook is dit gewoon een heel mooi dingetje, met een strak design en zeer licht en compact. Scherm is wel glanzend.
Lenovo Thinkpad A485: een enigszins vergelijkbare laptop, maar zonder tabletfunctie en wat zwaarder en dikker - wie weet daardoor ook beter gekoeld en dus betere prestaties? Verder met 8GB geheugen ipv 16GB, maar uitbreidbaar tot 32GB. Het scherm van de Thinkpad is mat, wat mij ivm reflecties prettiger lijkt.
- Ik ga er Windows op draaien; misschien later Ubuntu ernaast i.v.m. programmeren.
- Ik zal er weinig op gamen. Wanneer ik dat wel doe gaat mijn voorkeur uit naar spellen als Limbo, Inside, Super Meat Boy, Little Nightmares etc; niet de nieuwste shooter of wat dan ook.
- Photoshop moet goed draaien, heel misschien in de toekomst nog iets als 3DS Max of Maya.
- Ik zal er vergaderingen mee notuleren, liefst iets compacts dus.
- Over het algemeen ben ik een vrij intensief gebruiker: veel browsertabs open, meerdere programma's tegelijk etc. Heb hiermee menig laptop aan het blazen gekregen
Ik wil de 1000 euro liefst niet al te ver passeren; minder is uiteraard geen probleem!
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Best wel, vandaar mijn wens voor compactheid en een goede accuduur (al is extreem goed niet nodig).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Ik zal de laptop zowel buitenshuis als thuis gebruiken, dus zou 'm graag makkelijk vast en los kunnen koppelen van alle randapparatuur: muis, toetsenbord, externe hdd, evt. usb stick(s) en monitor/tv.
- Ik heb nu een Thinkpad x240 (12,5") en ik moet zeggen dat zo'n 13"-14" mij een fijne maat lijkt.
HP Envy x360 13: de tabletfunctie heb ik niet zozeer nodig, maar over de Ryzen 5/Vega 8 combinatie heb ik goede dingen gelezen en toch iets van graphics performance heeft wel mijn voorkeur. Ook is dit gewoon een heel mooi dingetje, met een strak design en zeer licht en compact. Scherm is wel glanzend.
Lenovo Thinkpad A485: een enigszins vergelijkbare laptop, maar zonder tabletfunctie en wat zwaarder en dikker - wie weet daardoor ook beter gekoeld en dus betere prestaties? Verder met 8GB geheugen ipv 16GB, maar uitbreidbaar tot 32GB. Het scherm van de Thinkpad is mat, wat mij ivm reflecties prettiger lijkt.
- Wat denken jullie hiervan?
- Iemand ervaring met deze laptops?
- Klopt het dat ik bij deze modellen met zoiets als dit via de USB-C mijn randapparatuur, incl. monitor/tv, kan aansluiten via één poort? Dat zou het gemak in switchen tussen thuisgebruik en meenemen vergroten.
- Andere suggesties?
[ Voor 14% gewijzigd door kewnert op 31-12-2018 11:03 ]