Toon posts:

SDRAM-90,- tot 250,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom prijzen voor SDRAM van 90 tot 250 gulden voor 256Mb! Is er slecht geheugen en hoe kom ik daar achter? Bepaalde merken wel of niet?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 20:17 schreef CC het volgende:
Is er slecht geheugen
Ja.
en hoe kom ik daar achter?
Geheugen met garantie kopen, en uitproberen. Als je het mem niet minstens 5% kunt overklokken, dan is het niet zo goed. Als het errors geeft bij gebruik volgens de specs, dan is het slecht...
Bepaalde merken wel of niet?
Meningen over verdeeld, maar ga maar van uit dat alle merken goed zijn, en de brak vaak zit bij no-name geheugen (wat dus zonder merknaam wordt verkocht), maar daar is garantie voor, toch ?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik heb goede ervaringen met oem geheugen (lekker 150mhz), maar heb nu ook weer ergens een oem-metje gehaald en die wilt echt niet vooruit branden, hij kan namelijk niet sneller dan 138.. dus het is net geluk wat je krijgt bij die goedkope..

Verwijderd

Ligt er natuurlijk ook aan wat je allemaal wil gaan doen enzo... goedkoop geheugen koop je dus alleen als je NIET gaat overklokken en het niet langer dan 2 jaar gaat gebruiken.. anders... merkgeheugen..

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

ik denk toch niet dat overklokbaarheid een criterium is voor alleen het geheugen.
Verklaring: Ik heb PC133 Dane Elec geheugen in mijn MSI K7T Turbo en ik kan niet eens overklokken (boven de 136Mhz gaat het al mis / geen boot, geen POST) Dat komt, neem ik aan, niet door de kwaliteit van het geheugen. Of heb ik het slecht getroffen met mijn DaneElec?

where is my car?

Verwijderd

Dane-elec is gewoon goed spul, ze maken zeer goede pcb's en kopen de chip's bij de grote chip-fabrikanten weg (infinion, hyundai, samsung enz, micron ook d8 ik)

Als jij je pc133 dane-elec niet boven de 136 Mhz kan krijgen ligt dit hoogst waarschijnlijk aan een agp of pci kaart die het niet meer trekt. ( kijk eens of je een realtek netwerkkaartje erin hebt zitten, die staan erom bekent dat ze slecht boven de 33 Mhz kunnen)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
geeft www.memtest86.com geen erros, dan is het goed geheugen...
Pagina: 1