Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:12

fdees

Trust me I'm an Engineer

Topicstarter
Ik zoek een?
Een simpele, doch betaalbare manier om digitale televisie van Delta op te nemen. Dit allemaal voor mijn grootouders van 70+ jaar, die met een kunnen omgaan qua mail en internetten en smartphone hebben waarmee apps kunnen gebruiken. Dit is veroorzaakt sinds dat Delta is afstapt van het analoge signaal voor televisie waardoor ze hun externe recorder niet meer kunnen gebruiken. Ook is de huidige Panasonic Viera televisie niet geschikt om op te nemen en gelijktijdig een ander programma te bekijken.

Wat is je budget?
Natuurlijk zo effectief mogelijk duurste optie die ik zie is momenteel €270, dus ik denk dat dit ook het maximale budget is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Opnemen van digitale televisie van Delta, zodat dit later kan worden bekeken. Dit moet compleet zelfstandig gedaan worden door oudere mensen. Tevens moet het mogelijk zijn om gelijktijdig een andere zender te bekijken. Dit allemaal maximaal in 1080p, 4k in de toekomst is absoluut nog geen belang. Delta TV heeft zelf een cloud opslag waarbij je tot 250 uur aan tv kan opslaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie zelf 3 opties:
• Humax decoder kast, die beschikt over een dubbele decoder en een interne danwel externe hardeschijf.
• Chromecast met de Delta TV-app op hun android smartphone.
• Android mediaplayer, waarop de delta TV-app geinstalleerd wordt.

De eerste optie is direct het duurste, daarom ben ikzelf hier ook niet echt fan van. Daarnaast vind ik zulke decoders meestal niet fijn werken, wat zal resulteren dat ik geregeld alles moet uitleggen.

Tweede optie klinkt mooi voor €40 ben je direct klaar, app installeren op de telefoon. Eén keer uitleggen en klaar. Maar uit persoonlijke ervaringen met de Delta-TV app merk ik dat het casten altijd wat rommelig werkt en daardoor waarschijnlijk niet geschikt is.

Laatste optie is dan een Android TV mediaplayer aanschaffen, zelf zit ik te denken aan een Xiaomi Mi Box S of iets dergelijks. Ik heb de apk van de Delta TV online kunnen vinden, maar kan alleen niet testen of dit werkt. Ander idee is om naar de website te linken waarvan ze het dan kunnen doen, maar tevens dit kan ik ook niet testen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zou graag weten wat mensne hier van denken in het algemeen.

Daarnaast kan iemand mij vertellen of de laatste optie gaat werken, want zo een android tv lijkt mij het meest geschikt, zeker omdat ze nu ook al gebruik maken van een externe recorder.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ooit een oplossing gevonden?

Als ze nog DVB-C hebben (digitaal signaal via coax, dat wat mijn provider volgende week gaat verwijderen) dan is iets als dit pricewatch: Samsung BD-E8300 ook een optie.
Inmiddels niet meer verkrijgbaar, maar wellicht een opvolger wel?
Ik heb hem ooit (in 2013) voor zo'n € 250 kunnen kopen, en werkt tot op heden naar wens.
Misschien kan je er een vinden. Ik weet niet wat ik met de mijne ga doen als DVB-C straks eruit gaat bij ons.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:12

fdees

Trust me I'm an Engineer

Topicstarter
@Arie-Kanarie

Ik heb een oplossing gevonden na wat uitzoekwerk en proberen. Heb eerst een android mediaplayer gekocht, app op gesideload en getest. Ikzelf kon hier redelijk mee uit de voet, maar voor mijn grootouders was dit absoluut geen optie.

Echter vond ik de een dubbele decoder te duur. Dus ben voor een enkele gegaan voor een Humax IRHD-5300C, externe HDD van 500 GB en een splitter in de coaxkabel. Dit werkt goed is simpel en vanwege de wifi-dongle zit er een tv-gids in waaruit ze eenvoudig kunnen opnemen. Ze vinden dit zelfs eenvoudiger dan de oude videorecorder. Gok niet dat Delta heel snel de DVB-C gaat verwijderen ze zijn nog maar net van het analoge signaal afgestapt.

Dus na wat testen is het goed opgelost.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future