Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Reg-Edit
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13-03 07:43

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Beste Tweakers het is zover .. ik mocht een nieuwe telefoon uitzoeken! Bam de S9+ 256gb in de pocket. >:)

Nu word ik helemaal gek gespammed met mijn S8+ dat die almaar wilt updaten, dus ik dacht, we gaan eens ouderwets de telefoon rooten, andere rom erop, geen updates meer. Telefoon blijft gewoon prima werken zoals die doet zonder steeds andere functies te krijgen, of dat de telefoon met elke update langzamer gaat werken.

Dus even op internet gezeten, wat dingen uitgezocht, en aan de slag gegaan.

dmv Odin + TWRP de telefoon geroot, echter krijg ik er nu helemaal geen OS meer op.

Stom van me om de oude (originele) niet te backuppen .. 8)7 8)7

Zelfs als ik via Odin een firmware wil updaten dan gaat die niet verder.
Iemand een idee wat ik kan doen, kan de telefoon niet meer opstarten, Ik kan wel in de TWRP komen, echter als ik daar ook maar iets probeer te updaten krijg ik steeds een fout met laden van .zip of .img bestand.

Krijg bijna het gevoel dat ik wellicht de verkeerde bestanden heb, en daarom niet verder kan.

Het liefst maak ik de telefoon eerst weer even helemaal origineel, dan vanuit daar weer verder werken/ proberen.

Als iemand dus een gouden tip heeft of mij kan helpen in de buurt van leiden/alphen, dan zou dat helemaal top zijn . _/-\o_

De volgende dingen werken niet:

YouTube: Samsung Galaxy S9 / S9 + Root and TWRP ODIN Flash SuperSU

YouTube: UPDATE 2018 HOW TO FIX "AN ERROR HAS OCCURRED WHILE UPDATING THE DEV...

Het gaat trouwens om een SM-G965F/DS versie 265gb, net een paar dagen oud

Eigenaar van Fast & Furious & Scooteronderdelen

Beste antwoord (via Reg-Edit op 31-12-2018 17:33)

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Als dat de eerste foutmelding is, kun je eens proberen /system te formatteren.

jij ook?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Reg-Edit je openingspost is al vrij compleet en je hebt al een hoop gedaan. Wat ik echter nog mis is een aantal details:
- Welke guide heb je gevolgd?
- Welke bestanden / programma's heb je gebruikt?
- Welke foutmeldingen krijg je allemaal?

Kun je dat toevoegen aan je openingspost? We kunnen je dan een stuk beter helpen.

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Oke, de volgende bestanden heb ik gedownload en geprobeerd te installeren via Odin:

Bestandsnaam: G965FXXU1ARC5_G965FOXM1ARC4_AUT_4file (Zou stock origineel moeten zijn)

AP_G965FXXU1ARC5_CL13138380_QB17212853_REV01_user_low_ship_meta.tar.md5
BL_G965FXXU1ARC5_CL13138380_QB17212853_REV01_user_low_ship.tar.md5
CP_G965FXXU1ARC4_CL717541_QB9114622_SIGNED.tar.md5
CSC_OMC_OXM_G965FOXM1ARC4_CL13162954_QB17203010_REV01_user_low_ship.tar.md5

Als ik die naar de telefoon download via Odin, dan blijft de opdracht hangen, een paar keer geprobeerd, een uur gewacht, zonder geluk.

De volgende ROM's heb ik geprobeerd te installeren:

PixelExperience_land-9.0-20181220-0332-OFFICIAL
lineage-15.1-20181230-nightly-star2lte-signed
G965FXXU1ARCC_DevBase_v5.5.zip
SM-N950F_1_20180207113527_zmbuqr9j96_fac.zip

Als ik dus via Root/ TWRP / SD kaart een rom probeer in installeren krijg ik dit als fout te zien:

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

In de foutmeldingen zie je "invalid zip file". Kun je de md5 eens controleren? Als je screenshots maakt, zorg dan dat je de eerste foutmelding in beeld hebt, niet de laatste. Devbase 6.0 is inmiddels uit, zie hier.
Reg-Edit schreef op maandag 31 december 2018 @ 03:40:
Nu word ik helemaal gek gespammed met mijn S8+ dat die almaar wilt updaten, dus ik dacht, we gaan eens ouderwets de telefoon rooten, andere rom erop, geen updates meer.
Je weet dat je na rooten alsnog moet updaten om je telefoon veilig te houden, en dat het updaten naar een volgende major Android release een stuk lastiger gaat dan met de stock rom?

GlowMouse wijzigde deze reactie 31-12-2018 15:16 (6%)

jij ook?

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Hmm .. oke dus nu Devbase 6.0 binnen gehaald.
En dit is wat ik krijg:

Ik doe ergens wat fout denk ik .. maar wat ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

jij ook?

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
GlowMouse schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:14:
Awesome !! Dat was alles inderdaad .. woeii kan ik eindelijk eens beginnen met configureren van me telefoon.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dank dank _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar over het updaten .. hier zie ik dus echt tegenop, is er niet iets dat dit niet hoeft?

Dit aangezien mijn S8+ met elke update langzamer werk, merkbaar langzamer, vooral merkbaar met camera openen, filmen etc. Openen van telefoon of apps .. werd er helemaal gek van

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Reg-Edit schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:39:
[...]

Dit aangezien mijn S8+ met elke update langzamer werk, merkbaar langzamer, vooral merkbaar met camera openen, filmen etc. Openen van telefoon of apps .. werd er helemaal gek van
Je zou je de broncode van de huidige rom kunnen pakken en zelf kunnen compileren met telkens de laatste security patches, maar dat gaat je aardig wat tijd en moeite kosten. OTA updates zijn wat dat betreft een stuk makkelijker.
Apps worden ook steeds groter en zwaarder, dus trager gaat je telefoon toch wel worden. Het OS heeft daarop maar een beperkte invloed.

jij ook?

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True