Toon posts:

video bewerken met pinnacle dc10+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik haal via de pinnacle dc10+ de videofilm van mijn camcorder naar de pc en bewerk hem dan, tot zover geen probleem.
maar als ik die film dan klaar heb wil ik em op een cd'tje bakken, en nu komt het, als ik 10minuten film naar de pc transporteer is dat 2 gb.
de vraag: is er een proggie waarmee ik dat kan comprimeren of doe ik wat fout met het naar de pc halen, het liefst zou ik er een vcd van maken

• micmac
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
pas je motion jpeg aan.
allemaal te vinden in de software van pinnacle.Je maakt je videobestand van 10min tussen 120mb en 3.6gb groot naargelang je instellingen.Hoe groter hoe beter de kwaliteit

PIII933@1160-Kyro II 64Mb-256MB Sdram-op MSI 6309

Verwijderd

Ik adviseer je om eerst op een zo hoog mogelijke kwaliteit te capturen en vervolgens het binnengehaalde video-bestand te converteren van MJPEG formaat (waarin de DC10+ zover ik weet altijd captured) naar MPEG of MPEG2 formaat. Vervolgens maak je daarmee een VCD of SVCD.

Op die manier heb je de beste kwaliteit, zei het wel dat je tijdens het capturen nogal wat harddisk ruimte nodig hebt. Maar als het eenmaal op CD staat, dan krijg je die ruimte toch weer terug.