Laptop loopt vast aan de stroomkabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacoRabanne
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 16:15
Beste tweakers,

Mijn laptop loopt sinds kort vast aan de stroomkabel, het geluid hapert en het beeld bevriest. Ik sluit hem dan af en start hem weer op d.m.v. de powerknop. Wanneer ik de laptop oplaad en dan er gebruik van maak gaat het tot de laatste procent goed en werkt hij naar behoren. De laptop betreft een Acer Aspire ES1-533-P2V5 gekocht bij bol anderhalf jaar geleden.

Wat heb ik al geprobeerd?
Een systeemherstel met behoudt van bestanden. (gewoon via windows)
In een opdrachtprompt het volgende gedaan powercfg-restoredefaultschemes. (Dit had ik ergens op een forum gelezen maar deze command herkende de laptop niet.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Mvg,
PacoRabanne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-09 13:59
Ik heb ooit een soortgelijk probleem meegemaakt. De accu bleek gaar te zijn; zonder accu en aan het stroom ging het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PacoRabanne
Nortepe85 schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:50:
Ik heb ooit een soortgelijk probleem meegemaakt. De accu bleek gaar te zijn; zonder accu en aan het stroom ging het wel goed.
Bij mij is het dus andersom, aan het stroom loopt die vast en wanneer die alleen de accu gebruikt gaat het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-09 13:59
Probeer eens zonder accu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
PacoRabanne schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:27:
[...]

Bij mij is het dus andersom, aan het stroom loopt die vast en wanneer die alleen de accu gebruikt gaat het goed.
Voor de duidelijkheid, wat Nortepe85 bedoelt is de accu uit je laptop halen en dán je laptop aan de oplader hangen (zonder de accu erin dus).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacoRabanne
Hahn schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:14:
[...]

Voor de duidelijkheid, wat Nortepe85 bedoelt is de accu uit je laptop halen en dán je laptop aan de oplader hangen (zonder de accu erin dus).
Ik heb geprobeerd om bij de accu te komen, maar deze zit niet 1,2,3 zo voor de hand en ik durf de onderkant niet los te maken van de boven kant, omdat die aan elkaar zitten met draadjes o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:26

Santford

FP PowerMod
Probeer eens om de laatste versie (25.20.100.6446) van de Intel VGA driver te installeren. Voor jouw systeem kun je deze downloaden via: https://www.acer.com/ac/e.../support-product/6889?b=1

Als dit het probleem oplost, vergeet dan niet om het automatisch updaten van drivers door Windows uit te schakelen anders werkt het mogelijk na de eerst volgende Windows update niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacoRabanne
Santford schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 06:13:
Probeer eens om de laatste versie (25.20.100.6446) van de Intel VGA driver te installeren. Voor jouw systeem kun je deze downloaden via: https://www.acer.com/ac/e.../support-product/6889?b=1

Als dit het probleem oplost, vergeet dan niet om het automatisch updaten van drivers door Windows uit te schakelen anders werkt het mogelijk na de eerst volgende Windows update niet meer.
Bedankt! Dit is de oplossing voor mijn probleem, weet alleen niet hoe ik het automatisch updaten van drivers door Windows moet uitschakelen, maar dat ga ik proberen uit te vogelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:26

Santford

FP PowerMod
PacoRabanne schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Bedankt! Dit is de oplossing voor mijn probleem, weet alleen niet hoe ik het automatisch updaten van drivers door Windows moet uitschakelen, maar dat ga ik proberen uit te vogelen
Mooi dat het probleem is verholpen!
Pagina: 1