Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoPlay
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-01-2021
Mijn vraag
Ik heb al enige tijd de smart home verlichting van Mi-Light, maar deze zijn standaard niet te koppelen met mijn Google Home. Ik heb een Hue Bridge gekregen van een vriend omdat hij dacht dat dit mogelijk samen kon, maar mij lukt het niet de lampen te koppelen. Weet iemand of dit kan en zo ja hoe?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Home App
Phillips Hue app
Mi-Lights app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Proberen de lampen te zoeken in de apps van Google Home en Phillips Hue.

Een andere uiterste optie is een Raspberry Pi 3, maar dit is een stuk duurder en ik ben daar niet bekend mee, plus ik vind het relatief veel apparaat wat ik er dan ook weer bij moet gaan zetten. Dit heeft dus niet mijn voorkeur.

Alle lampen vervangen wordt helemaal een kostbare aangelegenheid, gezien ik een 1,5 jaar terug al bijna heel mijn appartement met Mi-Lights heb uitgerust.

Hopelijk heeft iemand een oplossing met de Hue Bridge of een andere gangbare optie.

Beste antwoord (via GeoPlay op 01-01-2019 16:54)

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:25
Hoi, via Domiticz en controllicz bedien ik mijn lampen met mijn Google home. Ik heb hiervoor een pi zero w gebruikt (aanschaf 15 euro). Vond een nl uitleg op internet en was zeer simpel voor elkaar te krijgen.
Controllicz kost 4 dollar per maand maar ook super simpel.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
Het is mogelijk, maar je moet er wel wat voor doen.

Ik heb zelf ook milight lampen en deze werken nu met Google Home.

Je hebt een aantal dingen nodig.

Een raspberry pi of een pc waar je een domotica pakket op kan installeren. Home assistent en domoticz bijvoorbeeld.
Vervolgens moet je die milight box vervangen door een opensource esp8266 boardje. Zie : https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub

Vervolgens kun je de milight lampen gaan koppelen aan die gateway en ze in home assistent toevoegen. Als laatste stap moet je ervoor zorgen dat Google Home kan communiceren met home assistent door deze stappen te volgen:

https://www.home-assistant.io/components/google_assistant/

Als.dat allemaal werkt kun je ze bedienen met Google Home.

En een raspberry pi heb je voor zo'n 35 euro. Je hebt vast nog wel een SD kaartje ergens liggen en een oplader.

[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 30-12-2018 22:47 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoPlay
Beste Possible,

Dank je voor je antwoord. Dat lijkt me nog wat ingewikkeld en gedoe 😅 Ik ben niet de grootste elektronica held...
Ik kwam wel een soort bridge tegen voor Alexa, misschien dat de zelfde producent daarvan ook een versie voor Google Home of iemand hier weet misschien een simpelere optie. Ik wacht dat even af en ga anders met jouw optie aan de slag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:25
Hoi, via Domiticz en controllicz bedien ik mijn lampen met mijn Google home. Ik heb hiervoor een pi zero w gebruikt (aanschaf 15 euro). Vond een nl uitleg op internet en was zeer simpel voor elkaar te krijgen.
Controllicz kost 4 dollar per maand maar ook super simpel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Possible
@GeoPlay Zie het als een uitdaging.. we zitten tenslotte op Tweakers he ;)

Maar als het echt te veel werk voor je is dan moet je er niet aan beginnen. Anderd wellicht toch Philips Hue lampen kopen en deze set op marktplaats zetten.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Possible schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:44:
Vervolgens moet je die milight box vervangen door een opensource esp8266 boardje. Zie : https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub
Deze stap is niet noodzakelijk, je kunt de standaard bridge prima gebruiken in combinatie met Home Assistant of Domoticz :).

Gebruik 't zelf ook in combinatie met Home Assistant Cloud & Google Home.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
SlinkingAnt schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:21:
[...]

Deze stap is niet noodzakelijk, je kunt de standaard bridge prima gebruiken in combinatie met Home Assistant of Domoticz :).

Gebruik 't zelf ook in combinatie met Home Assistant Cloud & Google Home.
Je hebt gelijk inderdaad... Ik was al weer vergeten dat het gewoon werkt met de ibox ja.. Ik vond hem namelijk erg instabiel en wou onbeperkt lampen kunnen toevoegen. Vandaar het ESP boardje.

Het scheelt weer enen stap voor de topic starter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoPlay
Thanks allemaal. Ik ga het toch maar met een Pi en Domoticz opstelling proberen ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobsmit1997
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-02-2021
kan iemand mij uitleggen hoe je de mibox kan instellen in de home assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1130991

jobsmit1997 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:16:
kan iemand mij uitleggen hoe je de mibox kan instellen in de home assistant?
Beste Job,

Zoals gemeld moet je domoticz en controlic gebruiken. Stuur me via PM je e-mail adres dan stuur ik je een handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattivdp
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-04 10:26
Ben hier ook al enkele dagen bezig met rpi + milights-bridge+ha-bridge.
alles werkt , behalve het linken aan een hue account om met google home te kunnen werken .
Werkt dit gewoon niet meer of doe ik wat mis ? via google assistant vind hij geen bridge via hue app wel maar krijg geen verbinding .

alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattivdp
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-04 10:26
Anoniem: 1130991 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:24:
[...]

Beste Job,

Zoals gemeld moet je domoticz en controlic gebruiken. Stuur me via PM je e-mail adres dan stuur ik je een handleiding
Kan je mij hiet ook een tuto van bezorgen want denk dat habridge niet meer werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwankre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2021
een tuto zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1216120

Yep handleiding zou fijn zijn
Pagina: 1