Huidige hardware:
IKEA Galant, blad is 160x200. Ethernetkabel aanwezig, WiFi ook een mogelijkheid.
Gebruik:
Browsen, mail, YouTube en iOS development (grote- en middelgrote projecten). Zaken als Netflix en NPO Gemist gaan vaak via de Apple TV of via mijn iPhone XR. Van gamen zal op deze machine geen sprake zijn.
Vereisten:
Tevens vraag ik me af of het nog wel zo'n goed idee is om een iMac van anderhalf jaar oud te kopen, vooral omdat de overige Macs al 6-cores lijken te hebben, terwijl de iMac hierin nog achterblijft. Dan is de Mac Mini prima, maar ook hier loop ik tegen het feit aan dat ik dan een los scherm nodig ga hebben, ik het ergens ook wel jammer vind dat Apple geen eigen displays meer maakt en ik dus geen beauty van een scherm op mijn bureau zal hebben. Of is een gebruikt Apple Thunderbolt Display nog een goed idee, tot Apple eventueel met iets nieuws op de proppen komt?
Mijn vraag aan jullie:
Hebben jullie tips wat de juiste keuze zou zijn? Alternatieven? Of zijn er Tweakers met een vergelijkbaar dilemma?
- Mid 2012 MBP 13", 16 GB RAM, 500 GB SSD - Nieuw gekocht in 2015
- Early 2009 iMac 20", 8 GB RAM, 320 GB HDD
IKEA Galant, blad is 160x200. Ethernetkabel aanwezig, WiFi ook een mogelijkheid.
Gebruik:
Browsen, mail, YouTube en iOS development (grote- en middelgrote projecten). Zaken als Netflix en NPO Gemist gaan vaak via de Apple TV of via mijn iPhone XR. Van gamen zal op deze machine geen sprake zijn.
Vereisten:
- Goede performance binnen Xcode: Soepel kunnen switchen tussen een goedgevulde Interface Builder en source code. Vlot compileren is een must en kunnen werken met meerdere iOS Simulators heeft ook mijn voorkeur.
- Een groot scherm is erg prettig, het liefst 27" (desktop) of 15" (MBP).
- Voldoende storage. 500 GB is het minste wat ik nodig heb, al is het maar vanwege de enorme collectie foto's die ik door de jaren heen heb opgebouwd. Ook het willen behouden van verschillende Xcode-versies kost nogal wat ruimte.
- Enigszins toekomstbestendig. Ik ben niet van plan iedere 2 jaar een nieuwe Mac aan te schaffen, maar verwacht er toch wel rond de 4 á 5 jaar mee te kunnen doen.
- Tot €3.300
- 2018 MacBook Pro 15" (evt met los display), 2,2 GHz 6-core i7, 32 GB RAM, 500 GB opslag - Ietsje boven budget ivm non-upgradable RAM.
- 2018 Mac Mini, 3,2 GHz 6-core i7, 16 GB RAM (met wat handigheid uitbreidbaar tot 64 GB)
- 2017 iMac, 27 inch 5K scherm, 4,2 GHz quad i7, 16 GB RAM (uitbreidbaar tot 64 GB), 500 GB SSD
Tevens vraag ik me af of het nog wel zo'n goed idee is om een iMac van anderhalf jaar oud te kopen, vooral omdat de overige Macs al 6-cores lijken te hebben, terwijl de iMac hierin nog achterblijft. Dan is de Mac Mini prima, maar ook hier loop ik tegen het feit aan dat ik dan een los scherm nodig ga hebben, ik het ergens ook wel jammer vind dat Apple geen eigen displays meer maakt en ik dus geen beauty van een scherm op mijn bureau zal hebben. Of is een gebruikt Apple Thunderbolt Display nog een goed idee, tot Apple eventueel met iets nieuws op de proppen komt?
Mijn vraag aan jullie:
Hebben jullie tips wat de juiste keuze zou zijn? Alternatieven? Of zijn er Tweakers met een vergelijkbaar dilemma?
[ Voor 3% gewijzigd door Luuuk op 31-12-2018 13:33 ]