Productiviteit en workflow bij Windows vs. Apple's MacOS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmaxx
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 11:55
Er wordt weleens gezegd dat Apple's MacOS beter is dan Windows als het aankomt op productiviteit en workflow. Wat vind je daarvan? Ben je het er mee eens of oneens en waarom? Kan je misschien voorbeelden geven?
Tja, hoe valt workflow te definieren? Workflow=het werk dat je moet doen op de computer.
Hoe zou jij workflow omschrijven?

[ Voor 22% gewijzigd door xmaxx op 31-12-2018 15:50 . Reden: Workflow gedefinieerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Define workflow?

Mening: per definitie oneens. Legio factoren die hieraan ten grondslag liggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmaxx
MAX3400 schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:57:
Define workflow?

Mening: per definitie oneens. Legio factoren die hieraan ten grondslag liggen.
Heb even de OP aangepast met een definitie.
Wat bedoel je met "per definitie"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

xmaxx schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:14:
[...]

Wat bedoel je met "per definitie"?
Dat ik het per definitie oneens ben met de stelling: OSX is niet "beter" dan Windows als het gaat over "productiviteit" en "workflow".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmaxx
Lastig om met een goede definitie te komen. Wat vind je van de definitie die ik heb geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

xmaxx schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:39:
Lastig om met een goede definitie te komen. Wat vind je van de definitie die ik heb geplaatst?
Eerlijk? Zwakjes... "het werk wat je moet doen"?

Als dat een brief typen is, dan maakt het OS dus niks uit maar hoe fijn je een toetsenbord kan bedienen en welke shortcut-keys en muis-bewegingen je eigen bent. Wil je video editen, dan is multithreading en hardware acceleration (vaak) belangrijker dan het OS.

Waar ik mee zit: een OS is wel een belangrijk component van een machine maar het heeft weinig met workflow te maken. Grofstoffelijk: wat je de hele dag ziet & doet op een machine, is voor 99% van de mensen OSI layer 6 & 7. Terwijl OSI layer 1 t/m 5 over het algemeen (nadruk) de grootste impact heeft op "hoe snel iets is".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@MAX3400 Je workflow op een Apple device kan meer flowen als je bijvoorbeeld gebruikt maakt van de integraties met de iPhone / iPad en Apple Watch.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204681 Handoff.

Ik gebruik eigenlijk alle functies wel om zo van het ene naar het andere device te hoppen, telefoontjes aan te nemen, SMS / iMessage versturen etc.

Wat tegenwoordig ook in beperkte mate voor Windows 10 Fall Creators beschikbaar is.
https://www.windowscentra...se-continue-pc-windows-10

Maar inderdaad, een workflow is voor ieder persoonlijk en valt niet af te leiden aan het OS wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmaxx
En wat als de ene OS betere ingebouwde productiviteits-features heeft dan de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

xmaxx schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:52:
En wat als de ene OS betere ingebouwde productiviteits-features heeft dan de andere?
Voorbeelden? Want, genuanceerd, je zit nog steeds "verkeerd" te denken t.o.v. de OSI-layers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmaxx
Ik snap niet wat je met OSI-layers bedoelt en hoe dat met het dagelijks gebruik van een OS te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

xmaxx schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:54:
Ik snap niet wat je met OSI-layers bedoelt en hoe dat met het dagelijks gebruik van een OS te maken heeft.
Kortste uitleg (en ja, daar is de laatste decennia wel wat verschoven): een OS "vertaalt" alleen de werking van de hardware naar een "opstartbaar systeem".

Zoals ik eerder aangaf; "werken met een PC" dus bijvoorbeeld Excel, Firefox, Adobe Photoshop etc. zitten op een andere "laag" dan het OS.

Dus als jij voorstelt dat een OS productiviteits-features heeft, dan hebben die over het algemeen weinig/geen invloed op jouw Photoshop.

Ik zal wel te abstract (of juist correct) denken maar jouw vraagstelling is te wollig in hoe computers werken, hoe hardware en software werkt en wat uiteindelijk de gebruiker ziet of kan doen met de computer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Om maar gelijk alle discussie plat te leggen: het is persoonlijk ;)

Workflow is voor iedereen anders, net zoals de voorkeur voor hoe zaken werken. Veel hangt af van wat je gewend bent.

Ik heb heel mijn leven Windows gebruikt (nu nog), en ik gebruik zo'n 7 jaar MacBooks. Dus inmiddels al wel wat jaartjes ervaring met Mac OS X, en in sommige zaken vind ik Mac OS X fijner werken, in andere zaken heeft Windows weer mijn voorkeur.

Bestandsbeheer vind ik bijvoorbeeld in Windows fijner, terwijl previews van bestanden (zoals foto's) bekijken ik in Mac OS X weer beter uitgewerkt vind. Al met al zit ik thuis het liefst op m'n pc met Windows, maar Sketch, wat ik voor werk gebruik, draait bijvoorbeeld alleen maar op Mac OS X.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Vorkie schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:04:
@MAX3400 Je workflow op een Apple device kan meer flowen als je bijvoorbeeld gebruikt maakt van de integraties met de iPhone / iPad en Apple Watch.
Ik zal het mijn werkgever voorleggen...
Als werklaptop heb ik een mac, mijn telefoon is een privé-toestel en draait op android.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204681 Handoff.

Ik gebruik eigenlijk alle functies wel om zo van het ene naar het andere device te hoppen, telefoontjes aan te nemen, SMS / iMessage versturen etc.

Wat tegenwoordig ook in beperkte mate voor Windows 10 Fall Creators beschikbaar is.
https://www.windowscentra...se-continue-pc-windows-10
Noch ik, noch mijn omgeving doen nog aan sms. Dat is grotendeels vervangen door whatsapp. En dat kan ik op mijn laptop, telefoon en PC thuis keurig gebruiken. Ik ben niet bekend met imessage.
Maar inderdaad, een workflow is voor ieder persoonlijk en valt niet af te leiden aan het OS wat beter is.
Ik werk sinds ergens DOS en Windows 3 met computers. Dat houdt ook in dat toetsencombinaties gewoon blind in mijn vingers zitten... en dat ik na twee jaar met een mac nog steeds NIET begrijp waarom ik daar overal plotseling een command-toets (die twee toetsen te ver naar links zit) moet gebruiken, in plaats van de Ctrl-toets. Of waarom er een aantal toetsen/opties missen in OSX die ik al 20+ jaar gewoon ben.
Ergo: de productiviteit wordt niet (alleen) bepaald door het OS, maar ook (en vooral) door de gewenning en ervaring van de gebruiker.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:34
Waarom ik Mac OS beter vond dan Windows was spotlight en níet crashen.

Voor zover ik weet red Microsoft Search het nog niet bij Spotlight, maar scheelt het niet veel meer. Crashes heb ik onder beide os'en niet meer gehad sinds tien jaar.

Op een of andere manier vind ik Mac OS wel intuïtiever dan Windows. Maar goed, zet mijn maat achter een Mac en hij gaat het raam uit ;)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1