For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Denk dat het aan de ontvangers ligt. 25 euro per stuk, dus dat telt wel aan. Als ze elke 3 jaar stuk gaan heb ik er weinig aan denk je ook niet. Heb er wel een paar.Rol-Co schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:39:
Nou, een rib uit je lijf natuurlijk
pricewatch: KlikAanKlikUit AYCT-102
Heb meerdere zenders en bij allen heeft ie dat probleem, dus logischer dat het bij de ontvnangers zit
[ Voor 10% gewijzigd door MrMarcie op 30-12-2018 19:40 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
24 euro heb je er weer 3 en een zender.MrMarcie schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:39:
[...]
Denk dat het aan de ontvangers ligt. 25 euro per stuk, dus dat telt wel aan. Als ze elke 3 jaar stuk gaan heb ik er weinig aan denk je ook niet. Heb er wel een paar.
Heb meerdere zenders en bij allen heeft ie dat probleem, dus logischer dat het bij de ontvnangers zit
pricewatch: KlikAanKlikUit APC3-2300R
Of de andere versie voor 16,-
https://www.domoticafabriek.nl/KlikAanKlikUit-APA3-1500R
Dus het valt allemaal wel mee toch?
[ Voor 10% gewijzigd door Rol-Co op 30-12-2018 20:37 ]
Dit gebeurt nog wel eens met (ondeugdelijke) LED lampen.
Kijk eens of het wel goed werkt als je er geen apparaat mee schakelt.
Ik heb het hierover:Rol-Co schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:34:
[...]
24 euro heb je er weer 3 en een zender.
pricewatch: KlikAanKlikUit APC3-2300R
Of de andere versie voor 16,-
https://www.domoticafabriek.nl/KlikAanKlikUit-APA3-1500R
Dus het valt allemaal wel mee toch?
Heb er led steeklampjes opzitten. Maar ergens afgelopen jaar is dat probleem pas begonnen. Volgens mij bij mij verder niks veranderd. Kan wel nieuwe sets kopen maar als dat het probleem niet verhelpt heeft dat weinig zin. Wel wat lampjes gewisseld, zou dat het zijn? Ander merk ledlampjes kopen misschien?b_weijenberg schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:43:
Als de belasting van de module RF storing veroorzaakt dan zou dat het probleem kunnen zijn.
Dit gebeurt nog wel eens met (ondeugdelijke) LED lampen.
Kijk eens of het wel goed werkt als je er geen apparaat mee schakelt.
[ Voor 34% gewijzigd door MrMarcie op 30-12-2018 21:55 ]
Oh, die heb ik ook
Erg sterk kwa ontvangst is ie niet nee, meter of 4-5 houd het wel op, en zit nog weg gebouwd.
Zit er nog geen 3 meter vanaf, en bij uitzetten moet ik de afstandsbediening binnen 20CM houden. Klote, want dat spul is aangeschaft voor gemak (maar vooral omdat na een verbouwing van de keuken mijn schakelaars verdwenen zijn, en dit opgelost is met dit draadloze gebeuren).Rol-Co schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:56:
[...]
Oh, die heb ik ookdie hebben toch nooit in een set gezeten? Bij een set denk ik aan de schakelaars starterspakket.
Erg sterk kwa ontvangst is ie niet nee, meter of 4-5 houd het wel op, en zit nog weg gebouwd.
Heb je die LED's sinds kort? Een tijdje terug keek ik naar Z-wave schakelaars/dimmers, waarbij je voor LED-lampen een extra "load" moest aansluiten omdat het anders niet juist werkt i.v.m. het lage verbruik van een LED-lamp. Als je een andere, niet LED-lamp aansluit, doet ie het dan wel?MrMarcie schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:46:
[...]
Heb er led steeklampjes opzitten. Maar ergens afgelopen jaar is dat probleem pas begonnen. Volgens mij bij mij verder niks veranderd.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Soms hielp het een tijd, als ik de ontvanger andersom in het stopcontact stak.
Maar uiteindelijk moest ik gewoon nieuwe ontvangers kopen en die werkten dan weer een aantal jaar.
Intussen ben ik overgestapt op Zigbee, maar nog niet lang genoeg om te kunnen weten of die hetzelfde probleem zullen krijgen.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Ja, dat kan het dus zijn. Zijn bij mij denk ik ook zo'n 5,5 a 6 jaar oud. Ga wel nieuw spul bestellen en dan zal ik zien wat er gebeurd (en hier ff laten weten).aawe mwan schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:10:
Ik heb ongeveer 15 jaar lang gebruik gemaakt van het Elro systeem (Roos Electronics) en dat had precies ditzelfde probleem: als ze pakweg een jaar of 6 in gebruik waren, werden de ontvangers ongevoelig en dan was dat vaak niet precies hetzelfde voor "aan" als voor "uit".
Soms hielp het een tijd, als ik de ontvanger andersom in het stopcontact stak.
Maar uiteindelijk moest ik gewoon nieuwe ontvangers kopen en die werkten dan weer een aantal jaar.
Intussen ben ik overgestapt op Zigbee, maar nog niet lang genoeg om te kunnen weten of die hetzelfde probleem zullen krijgen.
Mijn RF verleden maakte dat ik het zocht in een zender die op dezelfde frequentie uitzend. Ik ben gaan storingzoeken met een spectrumanalyzer en ‘sniffer’ in de hand en wat bleek: een draadloze temperatuursensor die in dezelfde 433MHz-band uitzend was defect en stond constant te zenden. Hierdoor werkte mijn KaKu zender alleen als je ze vlakbij de ontvanger hield. Batterij verwijderd uit de temp. sensor en Viola: alles deed het weer. Sindsdien nul problemen meer...
Zoek eens in de omgeving of er iets staat te storen...
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Ik zou niet weten wat er op die frequentie in mijn huis aan het zenden is. 's Nachts hetzelfde. Staat dan alleen connectbox aan in de meterkast, maar dat zal het toch niet zijn vrees ik. En aan gaat ie altijd. Maar ik bestel wel even nieuwe ontvanger, kijken wat er gebeurd.Aegle schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:57:
Zelf heb ik een jaar of wat geleden min of meer hetzelfde probleem gehad. Hoewel het soms bij uit- en soms bij inschakelen en soms bij beide was. Eerst de set (bij de Gamma gehaald) onder garantie omgeruild en een nieuwe gekregen. Die deed echter hetzelfde!
Mijn RF verleden maakte dat ik het zocht in een zender die op dezelfde frequentie uitzend. Ik ben gaan storingzoeken met een spectrumanalyzer en ‘sniffer’ in de hand en wat bleek: een draadloze temperatuursensor die in dezelfde 433MHz-band uitzend was defect en stond constant te zenden. Hierdoor werkte mijn KaKu zender alleen als je ze vlakbij de ontvanger hield. Batterij verwijderd uit de temp. sensor en Viola: alles deed het weer. Sindsdien nul problemen meer...
Snap er de ballen van. Alleen die groupfunctiue van KlikAanKlikUit werkt (nog) niet maar ja dat is weer een ander onderwerp
Ik had sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Sommige zenders deden ineens niets meer en een afstandsbediening deed het alleen als je hem ongeveer tegen de ontvanger hield. Begreep er niets van en dankzij dit bericht, ben ik er nu achter dat het bij mij ook een op hol geslagen 433 MHz thermometer was! De thermometer leek uit te zijn gevallen en dus lege batterijen te hebben, maar zodra ik daadwerkelijk de batterijen er uit haalde, deed alles het weer als vanouds! Dus blijkbaar was hij ook op hol geslagen op het laatste restje stroom van de batterijen.Aegle schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:57:
Zelf heb ik een jaar of wat geleden min of meer hetzelfde probleem gehad. Hoewel het soms bij uit- en soms bij inschakelen en soms bij beide was. Eerst de set (bij de Gamma gehaald) onder garantie omgeruild en een nieuwe gekregen. Die deed echter hetzelfde!
Reactie Kaku na diverse contactmomenten: interferentie, uit signaal is zwakker dan aan signaal, dimmers slijten.
Dimmers vervangen voor 3 nieuwe exemplaren en nu functioneren ze zonder problemen. Ook vanaf ruime afstand.
Hoezo interferentie, hoeze stakker uit signaal? Blijft over dat de dimmers "slijten".
Voor mij daarom maar één conclusie: één of meerdere componenten verlopen na een paar jaar.
Het zou Kaku sieren als ze dit onderkennen. Natuurlijk is je garantie allang verlopen maar dit is gewoon een slechte keuze geweest. Van een stukje electronica mag je redelijkerwijs toch verwachten dat het langer functioneert dan een paar jaar...
Het probleem is dus bij Klik... nog niet verholpen.. zit er ook niet in denk ik, ze moeten blijven verkopen.NTiBhohoSJ66vgJ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:46:
@MrMarcie . Dank voor het starten van dit topic. Ik had last van dezelfde symptomen. Dankzij jouw post (en al degenen die gereageerd hebben), heb ik een nieuwe gekocht en tadaaa: het werkt weer als vanouds. Kost me wel geld maar dankzij jullie niet al te veel tijd. Nogmaals dank.
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/