Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Plafond én beloopbare opbergzolder maken boven badkamer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Headhunter07
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-02 10:01
Ik lees al tijdje mee sinds onze projectmatige woning gebouwd gaat worden.
Op zolder komt een tweede badkamer van 200 bij 300 tesamen met twee slaapkamers. In de badkamer komt geen plafond maar kijken we straks 4,5 meter omhoog de nok in. Ik wil hier na oplevering graag een plafond in maken maar ook graag de ruimte boven dit plafond gaan gebruiken als extra opberg ruimte.
Op de tekening van de badkamer staan de muren als 7cm Gibo getekend. Kan ik hier een beloopbaar vloertje maken met kantplanken,balken en OSB plaat?Of reken ik mezelf sowieso al te rijk met de ruimte die ik denk te winnen boven dit plafond.

Ik zou graag plaatje bijvoegen maar hoe?

Alle reacties

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:44

Theo

moederbord

Het maken van een plafond is één ding. Maar hoe kom je boven je badkamer? Als je een luik maakt om er te komen dan wil je deze niet in je badkamer hebben; immers komt anders het vocht ook op de bergzolder terecht, en dat is verre van ideaal.
De toegang moet dus buiten de badkamer zitten. Dat kan met een vlizotrap, of met een luik in een muur (mijn slaapkamer loopt ook tot de nok. Bovenin zit een luik zodat ik bij de vliering kan komen; de rest van de bovenverdieping daar lopen de kamers niet tot de nok)

7400 Wp op het dak

• Headhunter07
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-02 10:01
Ik wil in het halletje schuin boven de badkamerdeur een opening maken. Met deurtje of desnoods open

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True