Aanschaf occasion vanwege gezinsuitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-11 22:04
Beste tweakers,

Wij verwachten volgend jaar ons eerste kindje en dat is voor ons een reden om een andere auto aan te schaffen. Momenteel hebben we een Ford Fiesta uit 2006 met 136K op de teller (3-deurs). Deze willen we het liefst inruilen zodat we niet een tijd zonder auto zitten.

Gebruik
Qua gebruik rijden we ongeveer 9000 á 10.000 kilometers per jaar, voor werk korte afstanden van 15 kilometer en voor familie bezoeken soms 180 kilometer.

Eisen
  • 5-deurs
  • Bouwjaar vanaf 2010 ongeveer
  • Redelijke laadruimte, 350L of meer
  • Benzine, indien mogelijk met budget hybride?
  • Handgeschakeld
  • Lage kilometer stand, onder de 120K
  • En natuurlijk 'betrouwbaar' :P
Budget
Rond de 8500, excl. de inruilwaarde van onze huidige auto.

Zoektocht / overwegingen
We hebben in ons lijstje een aantal auto's staan die ons aanspreken qua looks en welke voldoen aan onze eisen.
  • Kia Rio - recentelijk één bekeken uit 2015 met 117K op de teller. Viel echter wat tegen ivm het zicht van achter het stuur en toch een vrije kleine kofferbak.
  • Mazda 3 - tegelijk met de Rio bekeken. Auto uit 2009 met 112K op de teller. Voelde iets meer auto dan de Rio en reed prettig. Fijn zicht van achter het stuur en voldoende ruimte achterin.
  • Ford Focus - hebben er nog niet in proef gereden maar staat wel op ons lijstje. De non-station versie lijkt ons ook ruim genoeg en is binnen het budget te vinden.
  • Toyota Auris - goede recensies en qua ruimte redelijk vergelijkbaar met de Mazda volgens mij.
  • Renault Megane Estate - station maar oogt wat compacter dan bijvoorbeeld de focus station
Ik zou graag nog wat advies van jullie willen, welke modellen moet ik nog overwegen? Of is het wellicht interessant om te kijken naar een station ivm de gezinsuitbreiding?

Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door Cooldevice op 30-12-2018 18:17 . Reden: eis: sportief en modern is nogal subjectief ]

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Alle reacties

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Allereerst gefeliciteerd!
Is het wellicht interessant om te kijken naar een station ivm de gezinsuitbreiding?
Je zou ook uit kunnen met een B segmenter met 5 deuren maar 1 of 2 kinderen.

Nadeel van is dat je wel genoeg ruimte hebt maar dat het krapper zal zijn dan een C segmenter, voordeel is dat je voor hetzelfde geld waarschijnlijk een jongere auto kan kopen. De meeste moderne B segmenters hebben een kofferbak groot genoeg voor een moderne babywagen en isofix.

Mijn tips:
  • Als je een c segment station wilt neem dan mee wat het extra kost (wegenbelasting, aanschaf / afschrijving, verbruik) en of je dat het waard vindt.
  • Kijk naar b segment stations (clio, ibiza)
  • Let op isofix
  • Blijf weg bij tsi (vw groep) motoren van 2008 tot 2011

| live and give like no one else |

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sportief/modern uiterlijk (net hoe je het wil noemen)
Zodra ik dit zie, haak ik af bij het noemen van modellen. Je hebt blijkbaar een bepaald uiterlijk in je hoofd en wilt alleen dingen overwegen die daarbinnen passen. Prima, maar gezien wij datzelfde beeld niet in het hoofd hebben leert de ervaring dat aangedragen suggesties gewoon genegeerd worden. Wees eerlijk met jezelf en ons hierover, dat scheelt iedereen tijd.

Maar los van modellen valt er genoeg te noemen. Begrijpelijk dat je een Fiesta krap vindt met kind op komst. Het *kan* allemaal wel (ten tijde van onze eerste hadden we een Hyundai Excel, wat qua binnenruimte nog krapper is dan een Fiesta), maar vooral de babystoeltjes zijn een crime. Ruimte op de achterbank is IMHO in de fase dat ze naar achteren kijkend vervoerd worden het meest belangrijk, dan nemen ze meer ruimte in dan een volwassene. Later, als ze naar voren zitten kun je juist toe met minimale beenruimte, iig tot ze tieners worden :z

Gezien jullie kijken naar een relatief jonge 2e hands klinkt het ook alsof je er wat langer mee van plan bent te rijden. Als dat zo is, is het verstandig om even wat verder in de toekomst te kijken wat je verder qua kinderen van plan bent. Eigenlijk is voor de geboorte van de eerste juist slechtste tijd om dat te doen, pas na geboorte weet je hoe dat gaat - het komt voor dat een dame dan "NOOIT MEER DIT!" roept. Of dat er complicaties zijn waardoor dat ook medisch gezien het geval blijkt. Iig is het verschil tussen 1 of 2 kinderen niet enorm groot qua auto, al moeten ze allebei tegelijk achterwaarts vervoerd worden, als de ene past, past de andere ook. Vanaf drie kinderen wordt het lastiger, want ik kan je uit ervaring melden dat de oudste niet blij wordt van ingeklemd te zitten in het midden tussen twee brede kinderzitjes nog los van het oorlog wat zo op de achterbank uit kan breken :z

Relevant is ook hoeveel kofferruimte je denkt nodig te hebben. Als je een kinderwagen model slagschip wilt kopen moet dat erin passen, maar denk ook even aan de vakanties. Als je doorgaans all-in Center Parks doet waar alleen wat kleding en speelgoed mee moet heb je veel minder ruimte nodig dan als je met tent en al de natuur in trekt.

Wij hebben dus drie kinderen, maar een ervan woont bij moeder en is hier slechts sporadisch. Als zij er niet is voldeed de oude Megane Grand Tour (=Estate) prima qua ruimte, zowel voorin, als op de achterbank, als qua kofferruimte. Focus (of Volvo V50, onder de sticker zelfde auto) is iets zwaarder (=duurder) maar ook uitstekend, met goede wegligging. Collega van me is erg te spreken over z'n Auris Hybride. Enige waar ik wat mindere verhalen over hoor zijn de Kia Rio, zowel qua betrouwbaarheid als dat vriendin van me steeds kofferruimte tekort komt nu ze een tweede kind erbij heeft. Met een enkele ging het wel goed.

Qua kosten: ipv vooraf "benzine of hybride" te bepalen, gewoon spreadsheetje maken met vaste lasten (wegenbelasting, verzekering, onderhoud, afschrijving) en variabele lasten (verbruik vs brandstofkosten) voor de verschillende opties. Wegenbelasting vind je op belastingdienst.nl, verzekering bijv. bij independer.nl (ik kijk altijd naar op 1 na goedkoopste daar als richtlijn), onderhoud is duimzuigerij, maar een bedrag van EUR 750-1000 per jaar begroten is doorgaans veilig, en afschrijving hangt af van hoe lang je ermee wilt rijden en wat je ervoor verwacht te krijgen. Voor verbruik, zie spritmonitor.de (dus NIET de fabrieksopgaves), voor brandstofkosten, ga uit van wat gemiddeld in jouw buurt te krijgen is.

Ik zou overigens zeker ook LPG meenemen. Fiscaal wordt dat steeds aantrekkelijker. De vaste lasten zijn inderdaad hoger dan bij benzine, maar de verbruikskosten zoveel lager dat het al bij lage km-standen loont. Wij hebben paar weken terug een 'nieuwe' 2e handsje moeten kopen want de Megane was echt op. Ik heb het voor onze eisen (7-zitter...) doorgerekend en omslagpunt benzine-LPG zat rond de 6k km per jaar, met onze 10k km per jaar zou het al meer dan EUR 1000 schelen, terwijl verschil in aanschafprijs nagenoeg nihil was. Daarom zijn wij dus voor een Citroen Grand C4 Picasso gegaan op LPG.

Oslik blyat! Oslik!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:32
Heb zelf de Mégane GT uit 2012 en moet zeggen dat ik blij ben dat ik voor een station in deze klasse ben gegaan. Onze kleine is nu 1,5 jaar en kan nog prima achter de bijrijder zitten zonder dat je voorin compleet opgevouwen zit.
De kofferbak is heerlijk, kan je zo een bedje en kinderwagen in kwijt zonder dat je moet gaan passen en meten.
Vond dat bij de focus (niet station) een heel gedoe. (Op vakantie gehuurd).

Zeg niet dat je een Mégane moet nemen, maar bedoel vooral dat het handig is de extra ruimte te hebben van een station in die klasse.

Daarbij denk ik dat de beenruimte wel prettig is t.o.v. de clio, een kinderstoel neemt ook veel ruimte in.

Isofix heb ik nooit gebruik van gemaakt, stoeltje staat vast in de gordels, maxicosi deden we ook met gordels, wordt je snel handig in, was mij de €100,- niet waard voor die 9 maanden.

En inderdaad, gefeliciteerd en succes met je beslissing!

[ Voor 7% gewijzigd door Cyriel85 op 30-12-2018 14:12 . Reden: Grammatica... ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Cooldevice schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:49:
Ik zou graag nog wat advies van jullie willen, welke modellen moet ik nog overwegen? Of is het wellicht interessant om te kijken naar een station ivm de gezinsuitbreiding?
Dat zou ik zeker doen :)
Ik was/ben ongelofelijk blij dat ik niet meer altijd hoef te puzzelen hoe alles mee moet, maar 95% van de tijd past alles gewoon in de kofferbak, gaat de rolhoes nog dicht, en ligt er niets in de cabine.

Focus station hier trouwens. Hybride zal gezien je weinige kilometers het geld niet waard zijn.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 12:28
Met 1 kind is vrijwel iedere hatchback groot genoeg. Mits deze maar een in delen neerklapbare achterbank heeft.

Bij het tweede kind is een station wel handig.Drie kinderen, zelf geen ervaring mee, maar om mij heen in de wijk zie ik dat full size SUV’s kennelijk het antwoord zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door t_captain op 30-12-2018 14:57 ]

• Cooldevice
Bedankt allemaal voor de feedback zover!
3x3 schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:00:
Allereerst gefeliciteerd!

Mijn tips:
  • Als je een c segment station wilt neem dan mee wat het extra kost (wegenbelasting, aanschaf / afschrijving, verbruik) en of je dat het waard vindt.
  • Kijk naar b segment stations (clio, ibiza)
  • Let op isofix
  • Blijf weg bij tsi (vw groep) motoren van 2008 tot 2011
Thanks en ik neem de Clio en de Ibiza mee in mijn lijstje voor onderzoek!
dion_b schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:01:
[Sportief/modern uiterlijk (net hoe je het wil noemen)]

Zodra ik dit zie, haak ik af bij het noemen van modellen. Je hebt blijkbaar een bepaald uiterlijk in je hoofd en wilt alleen dingen overwegen die daarbinnen passen.
Ik heb er eigenlijk bij het typen van me startpost niet eens over nagedacht en gewoon 'ons eigen' lijstje er neer gezet.
dion_b schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:01:
Ik zou overigens zeker ook LPG meenemen. Fiscaal wordt dat steeds aantrekkelijker.
Interessant, ik was al begonnen met een spreadsheet maar LPG niet eens overwogen. Ik ga de opties eens tegen over elkaar zetten.
Cyriel85 schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:08:
Heb zelf de Mégane GT uit 2012 en moet zeggen dat ik blij ben dat ik voor een station in deze klasse ben gegaan. Onze kleine is nu 1,5 jaar en kan nog prima achter de bijrijder zitten zonder dat je voorin compleet opgevouwen zit.
De kofferbak is heerlijk, kan je zo een bedje en kinderwagen in kwijt zonder dat je moet gaan passen en meten.

Isofix heb ik nooit gebruik van gemaakt, stoeltje staat vast in de gordels, maxicosi deden we ook met gordels, wordt je snel handig in, was mij de €100,- niet waard voor die 9 maanden.

En inderdaad, gefeliciteerd en succes met je beslissing!
Merci en ik heb de Mégane GT mee genomen in het zoeklijstje om eens een keer naar te gaan kijken en in te rijden. Over het Isofix verhaal lees ik verschillende ervaringen. Zal niet snel een deal breaker worden mocht het ontbreken in een auto die we wellicht willen aanschaffen.
RemcoDelft schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:16:
[...]

Dat zou ik zeker doen :)
Ik was/ben ongelofelijk blij dat ik niet meer altijd hoef te puzzelen hoe alles mee moet, maar 95% van de tijd past alles gewoon in de kofferbak, gaat de rolhoes nog dicht, en ligt er niets in de cabine.

Focus station hier trouwens. Hybride zal gezien je weinige kilometers het geld niet waard zijn.
Top, ik merk uit de reacties dat een station in ieder geval geen verkeerde keuze zal zijn :P.

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03
Ik heb een 207SW met 2 kinderen, maar is gewoon te krap. Wel 2x isofix op de achterbank, maar wil je die fatsoenlijk gebruiken moeten de stoelen flink naar voren. Volgende auto wordt dus gewoon een maatje groter

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Cooldevice schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:49:
Gebruik
Qua gebruik rijden we ongeveer 9000 á 10.000 kilometers per jaar, voor werk korte afstanden van 15 kilometer en voor familie bezoeken soms 180 kilometer
Ik denk dat je dit beter even verder nader toelicht. Want van die 10k, hoeveel is daarvan dat je echt tot de nok gepakt bent?

Veelal zal het maar enkele keren zijn dat je echt moet puzzelen. Ik schat dat je 85% van de tijd alleen in de auto bent, dan blijft er nog 1500km over waar je eventueel wat plek nodig hebt. Dus een handvol keren?

Natuurlijk is het makkelijk om het koffer open te gooien en dan alles erin te doen. In dat geval raad ik een Transporter met verlengd chassis aan. Maar eens kritisch naar het gebruik kijken kan al veel schelen en dan heb je misschien geen andere auto nodig.

Wij hebben een Volvo V50 en die is 95% leeg. De enige keren waar we die plek nodig hebben is om de honden op de achterbank te klikken en in het koffer de benches te vervoeren. Naar de schoonouders terwijl we ook gewoon een extra set benches konden kopen en die bij de schoonouders te stallen. (Geen groot koffer meer nodig). Met een beetje praktisch te denken kom je al een heel eind.

Wij hebben onze Volvo ook gekocht met het oog op gezin in de toekomst maar als we het opnieuw konden doen, een Golf is groot genoeg. Een Polo kan ook nog met wat plannen. Want die kinderwagen, die ga je ook niet tot hun 6de levensjaar meeslepen...

Daarnaast, Augustus is het pas zover... Voor hetzelfde heb je straks een drieling en dan begint het feest pas echt. Met nog maar pas 6 weken in de zwangerschap al gaan plannen is heel erg moedig.

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 30-12-2018 17:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:04
Ik zou in ieder geval, al voelt het wellicht wat voorbarig, pas een auto gaan kopen als je een kinderwagen en Maxi Cosi hebt. Zie hieronder waarom :) Er zijn zoveel maten kinderwagens en Maxi Cosi's met nog meer auto's. Het is heel prettig als dit bij elkaar past, scheelt je een hoop energie en frustratie.

Ik zie in dit soort topics bijna altijd de tips voor Ibiza en Clio, maar pas hiermee op. De Ibiza ST is bijvoorbeeld kleiner achterin, waardoor ik niet met de Maxi Cosi achter me kon zitten. Als je dan allebei redelijk groot bent, zit je met je benen in je nek. De gordels van de Ibiza waren te kort om een Maxi Cosi in te vervoeren (je moet dan dus een ISO FIX bevestiging hebben om je Maxi Cosi in te klikken, wat overigens wel echt een aanrader is qua gemak) - in ieder geval de Pebble die wij hadden.
Bij de Clio (Clio 4, de nieuwe die vanaf uit mijn hoofd 2013 wordt geleverd) krijg ik de kinderstoel (voor achterwaarts vervoeren tussen 1 en 2,5 jaar) niet eens erin, het past niet al zet ik de bijrijdersstoel helemaal naar voren (Clio Estate of Hatchback maakt niet uit), ik moet dan dus "onveiliger" voorwaarts vervoeren. De oude Clio (Clio 3, phase 1 of 2) was net wat groter dan de nieuwe Clio waardoor het daar wel paste.

Iemand anders gaf de tip ook al, maar een C segmenter zorgt echt voor een bak meer ruimte en dat ga je vooral merken als je regelmatig de hort op gaat. Vooral in het begin sleep je je een breuk met een kinderwagen en een reiswieg. Kinderwagens zijn vaak behoorlijk groot en je wil het liefst niet wielen e.d. eraf hoeven halen, het kan wel en het werkt prima, maar je wil vooral gemak als je kleine in de Maxi Cosi zit of als het regent en jij/je vrouw staat daar te prutsen met de wielen. Mégane is wat dat betreft een fijne en grote auto, vooral de Mégane Estate is ook groot van binnen en redelijk goedkoop aan te schaffen. Het heeft ons altijd veel rust gegeven dat we gemakkelijk de kinderwagen erin en eruit konden krijgen, de Maxi Cosi op de houder konden zetten, etc.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Cooldevice
Chevy454 schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:15:
[...]

Ik denk dat je dit beter even verder nader toelicht. Want van die 10k, hoeveel is daarvan dat je echt tot de nok gepakt bent?

Daarnaast, Augustus is het pas zover... Voor hetzelfde heb je straks een drieling en dan begint het feest pas echt. Met nog maar pas 6 weken in de zwangerschap al gaan plannen is heel erg moedig.
Misschien had ik erbij moeten vermelden dat de gezinsuitbreiding niet de enige reden was. Het stond al langer op de planning. Ik vraag ook enkel om wat advies wat betreft type auto en wellicht de ruimte etc, hij hoeft ook niet binnen twee weken gekocht te zijn. Overall was er al meer ruimte gewenst; een powerlifting bar vervoeren in de Fiesta is ook niet altijd top ;)
En tegen die tijd zal de auto inderdaad niet constant volledig gevuld zijn met baby gear.
Arjan90 schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:30:
Ik zou in ieder geval, al voelt het wellicht wat voorbarig, pas een auto gaan kopen als je een kinderwagen en Maxi Cosi hebt......

Iemand anders gaf de tip ook al, maar een C segmenter zorgt echt voor een bak meer ruimte en dat ga je vooral merken als je regelmatig de hort op gaat. Vooral in het begin sleep je je een breuk met een kinderwagen en een reiswieg. Kinderwagens zijn vaak behoorlijk groot en je wil het liefst niet wielen e.d. eraf hoeven halen, het kan wel en het werkt prima, maar je wil vooral gemak als je kleine in de Maxi Cosi zit of als het regent en jij/je vrouw staat daar te prutsen met de wielen. Mégane is wat dat betreft een fijne en grote auto, vooral de Mégane Estate is ook groot van binnen en redelijk goedkoop aan te schaffen. Het heeft ons altijd veel rust gegeven dat we gemakkelijk de kinderwagen erin en eruit konden krijgen, de Maxi Cosi op de houder konden zetten, etc.
Thanks voor je advies, meer ruimte is meer rust hehe.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cyriel85 schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:08:
[...]

Vond dat bij de focus (niet station) een heel gedoe. (Op vakantie gehuurd).

Zeg niet dat je een Mégane moet nemen, maar bedoel vooral dat het handig is de extra ruimte te hebben van een station in die klasse.
Duh, een station is ruimer dan een niet-station in dezelfde klasse. No shit. De Megane en Focus zijn echt heel nauw aan elkaar gewaagd op vrijwel alle vlakken, waaronder ruimte, station vs station dan. IMHO is wegligging van de Focus net iets beter, maar je betaalt daarvoor met hoger gewicht en bijbehorend verbruik. Overigens is de wegligging van de Megane zeker niet slecht, iig de voorkant ging altijd exact heen waar ik wilde. De achterkant volgde vroeg of laat wel O-)
Je hoeft natuurljk niet de premiummerk MaxiCosi te nemen, en je hoeft ook niet nieuw te kopen - zolang de vorige eigenaar geen ongeluk gehad heeft die 9 maanden is dat ding nog prima inzetbar.

Iig ben ik wel grote fan van Isofix, zowel vanuit gemak (met gordels is altijd langer kloten om goed vast te krijgen, Isofix is klik-klik-klaar) als veiligheid (je weet dat het goed vast zit. Ben zo blij dat onze kleinste sinds een paar weken uit z'n non-Isofix stoeltje met harnas gepromoveerd is naar Isofix stoel.

Oslik blyat! Oslik!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:11
@Cooldevice
Als je een Auris overweegt zou je ook eens naar een Prius moeten kijken. Die is duidelijk ruimer achterin en ook de kofferbak is groter als je verwacht.

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Wij hebben een Kia ceed sw 1.5 uit 2011 gekocht. Ik was zelf helemaal geen fan van stations, maar nu ik er eentje bezit vind ik het echt goud met twee kinderen. Heb deze auto nu twee jaar en bevalt uitstekend. Alles past erin! Zeker ook met vakanties!

Ik ben zelf vrij lang 1,97 en de maxi Cosi Kan ook achter mij staan als ik een klein beetje schipper.

Rijd er nu bijna 2 jaar mee rond. Behalve een lekkage in de radiator geen abnormale zaken aan de hand gehad. 25k km mee gereden.

[ Voor 15% gewijzigd door Donderpoes op 30-12-2018 20:46 ]

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:32
dion_b schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:24:
[...]

Duh, een station is ruimer dan een niet-station in dezelfde klasse. No shit. De Megane en Focus zijn echt heel nauw aan elkaar gewaagd op vrijwel alle vlakken, waaronder ruimte, station vs station dan. IMHO is wegligging van de Focus net iets beter, maar je betaalt daarvoor met hoger gewicht en bijbehorend verbruik. Overigens is de wegligging van de Megane zeker niet slecht, iig de voorkant ging altijd exact heen waar ik wilde. De achterkant volgde vroeg of laat wel O-)

[...]

Je hoeft natuurljk niet de premiummerk MaxiCosi te nemen, en je hoeft ook niet nieuw te kopen - zolang de vorige eigenaar geen ongeluk gehad heeft die 9 maanden is dat ding nog prima inzetbar.

Iig ben ik wel grote fan van Isofix, zowel vanuit gemak (met gordels is altijd langer kloten om goed vast te krijgen, Isofix is klik-klik-klaar) als veiligheid (je weet dat het goed vast zit. Ben zo blij dat onze kleinste sinds een paar weken uit z'n non-Isofix stoeltje met harnas gepromoveerd is naar Isofix stoel.
Bedoel ook niet aan te geven dat station groter is dan sedan, dat is idd een open deur. Maar dat t met een sedan heel gedoe is baby bed en kinderwagen mee te nemen. Dat t daarom naar mijn idee zeker de moeite is voor de station te gaan ook al is t een schaal hoger in de wegenbelasting.
Dit valt je anders pas op tegen de tijd dat je die spullen voor t eerst in de achterbak probeert te proppen, al ziet je achterbak er vooraf nog zo ruim uit.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
Het is hier al eerder genoemd, maar ik zou altijd voor aanschaf gaan passen met de gewenste kinderwagen, kinderzitje en baby-toebehoren. 100% ergernis als het net past..

Hier aantal keren gehad dat het na echt schuiven, passen, herschikken etc. nog net niet bij opa, oma of tante in de wagen paste :( :N

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 08:53
Ik ben nu in het bezit van een focus uit 2013 en kan goed rondkomen met 2 kids.
Ik moet er wel bij zeggen dat het dashboard meer naar voren komt dan de astra h die ik had en de kofferbak ook even puzzelen was met vakantie.
Toch is dit maar 2 keer per jaar en niet iedereen gaat met 8+ bananendozen in de kofferbak plus los spul reizen. Ik weet niet of een astra na 2006 ook stiekem kleiner word maar neem het even mee want ik heb er met plezier in gereden. (Beide keren Opel Astra gekocht met 100.000 en beide ruim 150.000km gemaakt zonder grote problemen)
Als je gewoon 3 koffers heb op vakantie is de focus ruim genoeg natuurlijk ;)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 07:24
Ik zou gewoon Prius of Auris hybrid pakken. Rijdt ook bij wat minder kilometers per jaar (10dkm) zuiniger dan de alternatieven en het is super betrouwbaar en minder zaken waar onderhoud op nodig is (geen koppeling / distr riem / dynamo / startmotor)
Dus zuinig + lage running cost

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nachtnet schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:46:
Het is hier al eerder genoemd, maar ik zou altijd voor aanschaf gaan passen met de gewenste kinderwagen, kinderzitje en baby-toebehoren. 100% ergernis als het net past..

Hier aantal keren gehad dat het na echt schuiven, passen, herschikken etc. nog net niet bij opa, oma of tante in de wagen paste :( :N
Keerzijde: je kunt ook nu auto kopen en dan bij keuze kinderwagen daarmee rekening houden. Ook buiten de auto zijn de grootste slagschepen nogal onhandige ondingen...

Oslik blyat! Oslik!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 07:24
Inderdaad.

Wij krijgen onze Joolz kinderwagen trouwens gewoon achterin onze eerste type Yaris, dat is dus onze gezinswagen (klein, maar we hebben toch camper voor vakantie)
En we hebben 2 kids.

En vrienden met een Kia Picanto kregen een kind en wilden voor een grotere auto kijken.
Toen hebben we eens naar de kinderwagens gekeken. Ze hebben toen een hele dure maar heel compacte kinderwagen gekocht en rijden nog steeds met de Picanto rond!
Dan kan je kinderwagen best duur zijn maar dat is dus heel goedkoop als het je de aankoop van een grotere auto bespaart.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:49

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als je weinig onderhoudskosten wil hebben de komende jaren, relatief zuinig, comfortabel en genoeg ruimte dan kies je voor de Auris Hybrid Touring of Prius.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Cooldevice
gr8-jen schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:56:
Ik ben nu in het bezit van een focus uit 2013 en kan goed rondkomen met 2 kids.......
Ik weet niet of een astra na 2006 ook stiekem kleiner word maar neem het even mee want ik heb er met plezier in gereden. (Beide keren Opel Astra gekocht met 100.000 en beide ruim 150.000km gemaakt zonder grote problemen)
Als je gewoon 3 koffers heb op vakantie is de focus ruim genoeg natuurlijk ;)
Ik heb de Astra ook op me lijstje staan voor een testrit volgend jaar, heb het idee dat deze vergelijkbaar is qua ruimte met een Mazda 3. Of bedoel je de station versie? Die zien er qua uiterlijk niet verkeerd uit, maar heb verder nog geen research gedaan (reviews/tests).

Heb wel het idee, dat met een beetje praktisch inpakken en toekomstige aankopen rekening te houden qua 'size' een Focus misschien meer dan groot genoeg zou kunnen zijn.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
dion_b schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:26:
[...]

Keerzijde: je kunt ook nu auto kopen en dan bij keuze kinderwagen daarmee rekening houden. Ook buiten de auto zijn de grootste slagschepen nogal onhandige ondingen...
Probeer een zwangere vrouw maar eens een praktische kinderuitrusting aan te smeren... Keuze's worden vanuit de emotie gemaakt, de auto moet zich daar maar op aanpassen.

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 08:53
Cooldevice schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:53:
[...]

Ik heb de Astra ook op me lijstje staan voor een testrit volgend jaar, heb het idee dat deze vergelijkbaar is qua ruimte met een Mazda 3. Of bedoel je de station versie? Die zien er qua uiterlijk niet verkeerd uit, maar heb verder nog geen research gedaan (reviews/tests).

Heb wel het idee, dat met een beetje praktisch inpakken en toekomstige aankopen rekening te houden qua 'size' een Focus misschien meer dan groot genoeg zou kunnen zijn.
Eerst was het een astra g hatchback. Toen mijn vrouw zwanger werd en zeker was dat we nog een tweede wilden, gelijk gegaan voor een astra h (station).
Qua grootte is het ook niet meer dan centimeters verschil met een ford focus hoor. Overmorgen ga ik terug naar NL en dan proberen we het anders in te pakken. De focus is iets breder dan wat ik eerst had dus ergens moet ik meer ruimte hebben :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nachtnet schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:53:
[...]

Probeer een zwangere vrouw maar eens een praktische kinderuitrusting aan te smeren... Keuze's worden vanuit de emotie gemaakt, de auto moet zich daar maar op aanpassen.
Hier drie keer prima gegaan hoor. Twee keer vooral geklaag over te grote auto gehoord O-)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1