Locale cloud server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Is er een software die mijn cloud (StackStorage van TransIp) lokaal kan cachen dus dat ik lokaal dezelfde bestanden kan benaderen maar dan sneller en deze bestanden ook weer (Automatisch) terug geupload worden naar de cloud

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Nuc ( Ubuntu Server )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat je kunt kijken of je met Ubuntu een soort van DFS implementatie kunt emuleren?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit moet je zelf even onderzoeken, maar ondersteunt TransIP's Stack niet gewoon de Nextcloud client?

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 30-12-2018 11:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is dat niet gewoon WebDAV op Linux en dan klaar?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:48:
Is dat niet gewoon WebDAV op Linux en dan klaar?
En dan met rsync heen en weer (anders is het geen cache).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://www.ossramblings.com/headless-owncloud-linux-sync

Maar dan zal je lokaal alles daar naar moeten verwijzen.
Geen echte cache, maar net zo goed een lokale kopie, zoals de windows/mac clients doen.

Ik gebruik hiervoor een SynologyNAS, die via de cloudsync mijn stack in een lokale folder zet, en om de 5 seconden synchroniseert ( instelbaar - één account op 5 seconden, een andere maar 1 x per 3600 seconden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:18:
Mijn vraag
Is er een software die mijn cloud (StackStorage van TransIp) lokaal kan cachen dus dat ik lokaal dezelfde bestanden kan benaderen maar dan sneller en deze bestanden ook weer (Automatisch) terug geupload worden naar de cloud

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Nuc ( Ubuntu Server )
Er is zo iets als "cache FS". Dat gebruikt een lokale disk als cache voor een ander filesysteem.
De traditionele aanpak is om er een (lokale) NFS-server tussen te plaatsen en dan gebruik te maken van een van de bestaande opties om NFS te cachen.

stack -> webdav -> nfs -> cachefs -> client

zoektermen: FS-Cache, cachefilesd

Misschien is er tegenwoordig wel een makkelijkere optie zodat je geen NFS meer nodig hebt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ehm, de eigen stack software van transip synct je lokale mappen met je cloudmappen. Dus als jij spul lokaal of in de cloud neeerzet wordt dat de eerstvolgende mogelijkheid gesynct (als ware het onedrive oid). Volgens mij zoek je dat. En moet je dus gewoon die software installeren. Weet alleen ff niet of ie er boor ubuntu is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Ja die is er want stack is een whitelabel van next cloud/ownCloud

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Met de Stack linux client kun je uitstekend je Stack synchroniseren voor zowel heel je stack als alleen een selectie van directories. Werkt hier prima met synchroniseren met mijn tablet en telefoon vanaf een Ubuntu machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
BCC schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:17:
Ja die is er want stack is een whitelabel van next cloud/ownCloud
Dit is niet waar. Vroeger was het OwnCloud, maar dat is geheel vervangen.

On-topic:
Zie hier de applicaties van Stack die precies doen wat jij wilt: https://www.transip.nl/cp/stack/download/

[ Voor 55% gewijzigd door TwArbo op 02-01-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

@TwArbo https://www.transip.nl/kn...n-mijn-besturingssysteem/ ? Het is nog steeds Webdav, Ze hebben vast zaken aangepast, maar de API is in ieder geval nog steeds hetzelfde als OwnCloud/NextCloud.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
BCC schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:44:
@TwArbo https://www.transip.nl/kn...n-mijn-besturingssysteem/ ? Het is nog steeds Webdav, Ze hebben vast zaken aangepast, maar de API is in ieder geval nog steeds hetzelfde als OwnCloud/NextCloud.
Het is zeker WebDav, maar WebDav is gewoon een protocol (Wikipedia: WebDAV). Er is geen API beschikbaar voor Stack. Zie: https://webcache.googleus...=nl&gl=nl&strip=1&vwsrc=0

edit:

De pagina over de Stack API is blijkbaar offline gehaald. Ik heb nu een "ge-cachede" versie gelinkt.

[ Voor 15% gewijzigd door TwArbo op 03-01-2019 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Zoals al eerder gezegd doet de software van transip wat jij wil. Op windows en op linux. Installatie is fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
TwArbo schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:08:
[...]

Het is zeker WebDav, maar WebDav is gewoon een protocol (Wikipedia: WebDAV). Er is geen API beschikbaar voor Stack. Zie: https://www.transip.nl/kn...ng-van-stack-transip-api/
Wat zijn ze heerlijk eerlijk daar :D

Pagina: 1