Hallo mede tweakers,
Ons nieuwbouw huis gaat opgeleverd worden met standaard 4 zonnepanelen. Nu hebben we een aanbod gekregen om de panelen uit te breiden van 4 naar 8 of 12 stuks. Het huis is verder gasloos en ik zou het een mooi streven vinden om zoveel mogelijk energie zelf op te wekken.
Na een hoop inlezen op het forum ben ik benieuwd wat jullie van het volgende aanbod vinden vanuit onze aannemer.
De panelen komen te liggen op het zuidoosten aan de voorkant van ons huis waar tegenover wel een ander huis komt te staan.
We zitten een beetje in dubio, ben benieuwd wat jullie adviezen zijn.
Ons nieuwbouw huis gaat opgeleverd worden met standaard 4 zonnepanelen. Nu hebben we een aanbod gekregen om de panelen uit te breiden van 4 naar 8 of 12 stuks. Het huis is verder gasloos en ik zou het een mooi streven vinden om zoveel mogelijk energie zelf op te wekken.
Na een hoop inlezen op het forum ben ik benieuwd wat jullie van het volgende aanbod vinden vanuit onze aannemer.
Als ik de prijzen vergelijk met standaard pakketten incl. bouw is het aan de hoge kant, maar is het makkelijk om achteraf alsnog uit te breiden? Nu wat onduidelijk welke omvormer we krijgen, dus kans dat die dan ook vervangen zou moeten worden?De zonnepanelen hebben een WP van 280 en worden volledig zwart uitgevoerd.
Zowel de omvormer als de panelen worden onder Duitse kwaliteitsnormen geleverd.
De installaties zal worden uitgevoerd van het merk Astronergy (pv-panalen) en Trannergy (omvormer).
Het definitieve fabricaat kan afhankelijk van de beschikbaarheid nog wijzigen maar zal wel in een gelijkwaardige kwaliteit worden uitgevoerd.
De meerprijs voor het uitbreiden van de standaard installatie met 4 extra zonnepanelen bedraagt: € 2.225,- incl. BTW en voor 8 extra zonnepanelen: € 4.280,- incl. BTW
De panelen komen te liggen op het zuidoosten aan de voorkant van ons huis waar tegenover wel een ander huis komt te staan.
We zitten een beetje in dubio, ben benieuwd wat jullie adviezen zijn.