Hoi Tweakers,
Ik heb een build met een pricewatch: Fractal Design Meshify C Mini, met dit spul erin:
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed gekoeld door pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
Ik heb er ook twee 3.5" 7200RPM harde schijven in liggen, in de HDD cages. De harde schijven zijn bevestigd met de bijgeleverde schroefjes met standoffs en rubberen dampers. Jammer genoeg trilt de bottom dust filter wanneer de harde schijven aan staan, waardoor er een ontzettend luid irritant gezoem ontstaat.
YouTube: Zoemzoem!
(Geluid hard zetten totdat muisklik even luid is als wat je normaal hoort)
Wat ik al heb geprobeerd:
- HDDs uit via Windows -> Wanneer ze draaien is het geluid weer terug.
- HDDs opnieuw monteren en schroeven zachter aandraaien -> Werkt niet.
- Probleem isoleren op 1 HDD -> Gezoem gebeurt bij beide.
- Dust filter contactpunten afplakken met die elektische tape -> Moeilijk erin/eruit te halen.
- Dust filter eruit halen -> Weg gezoem, maar hallo stof! Dit doe ik liever niet.
- Gummetje onder de filter proppen -> Helpt, maar gezoem komt weer terug als het gummetje is weggetrild.
Wat ik niet ga proberen:
- HDDs vervangen met SSDs -> Prijzig, maar zonder HDDs is het ding wel echt fluisterstil!
Wat zijn mijn andere opties?
Ik heb een build met een pricewatch: Fractal Design Meshify C Mini, met dit spul erin:
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed gekoeld door pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
Ik heb er ook twee 3.5" 7200RPM harde schijven in liggen, in de HDD cages. De harde schijven zijn bevestigd met de bijgeleverde schroefjes met standoffs en rubberen dampers. Jammer genoeg trilt de bottom dust filter wanneer de harde schijven aan staan, waardoor er een ontzettend luid irritant gezoem ontstaat.
YouTube: Zoemzoem!
(Geluid hard zetten totdat muisklik even luid is als wat je normaal hoort)
Wat ik al heb geprobeerd:
- HDDs uit via Windows -> Wanneer ze draaien is het geluid weer terug.
- HDDs opnieuw monteren en schroeven zachter aandraaien -> Werkt niet.
- Probleem isoleren op 1 HDD -> Gezoem gebeurt bij beide.
- Dust filter contactpunten afplakken met die elektische tape -> Moeilijk erin/eruit te halen.
- Dust filter eruit halen -> Weg gezoem, maar hallo stof! Dit doe ik liever niet.
- Gummetje onder de filter proppen -> Helpt, maar gezoem komt weer terug als het gummetje is weggetrild.
Wat ik niet ga proberen:
- HDDs vervangen met SSDs -> Prijzig, maar zonder HDDs is het ding wel echt fluisterstil!
Wat zijn mijn andere opties?