Wie weet waar deze connector voor is op mijn voeding?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 16:20
Ik heb onlangs voor een mini ITX build een flexATX voeding (FX350-G) gekocht van Silverstone (https://www.silverstonete...oduct.php?pid=784&area=en) en aan de 24-pins moederbord connector zit nog een klein connectortje vast met een zwart en blauwe draad:

Afbeeldingslocatie: https://www.silverstonetek.com/images/products/fx350-g/fx350-g-3.jpg

Rara waar is deze voor?
Thanks

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:04
Gokje: iets voor een casefan? Misschien om stroom te leveren aan een LED controller (die maken vziw vaak gebruik van dat soort headertjes)? Staat er iets over in je handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
Kan er niks over vinden, niet op de productpagina of in de handleiding. De handleiding is overigens heel simpel en algemeen, gebruiken ze waarschijnlijk voor al hun voedingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Aan welke twee pins van de ATX-connector is deze verbonden? Dan kun je wellicht aan de pinout van de ATX-connector afleiden wat de functie is.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barmania
Ze zitten op de 5de en 6de positie vanaf de zwarte, dus volgens dit schema is dat respectievelijk wit (NC) en zwart (ground)

https://i.pinimg.com/orig...33aaf4fb6b99635674b45.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Ik zou denken aan een sensewire op een van de voedingslijnen, om bij te sturen voor spanningsverlies over de draden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

rdejongjr

Gnome

heb je hem al voor je neus of zit je te gokken vanaf plaatjes?

Ik vermoed dat het een extra aansluiting op de 5v stand-by is voor sommige HTPC kasten met bijvoorbeeld een afstandsbediening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Barmania schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:42:
Ze zitten op de 5de en 6de positie vanaf de zwarte, dus volgens dit schema is dat respectievelijk wit (NC) en zwart (ground)

Als ik jouw afbeelding bekijk zit die toch echt op een hele andere plek (NC niet ingebruik) en lijkt het Power Good en ground. Power Good signaal geeft aan het moederbord door dat alle spanningen goed zijn en het moederbord kan beginnen met starten. In dit geval kan het ook nog aan iets anders worden doorgegeven.
naftebakje schreef op zondag 30 december 2018 @ 01:50:
Ik zou denken aan een sensewire op een van de voedingslijnen, om bij te sturen voor spanningsverlies over de draden.
Dan zullen de draden toch echt naar de voeding toe moeten gaan anders kan de voeding nooit iets compenseren. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:44
Enige dat ik er over kan vinden is dat de witte aansluiting van voor 2002 is, het betreft -5 volt. En dat dit werd gebruikt voor AT uitbreidingskaart(en).

Tegenwoordig zou die niet meer gebruikt worden. In zoverre, dat die niet meer is opgenomen in de huidige atx- pecificaties. Sinds versie 1.3 niet meer.

De afkorting NC staat vermoedelijk voor 'no connection'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vroegâh had je nog losse (e)ISA / PCI netwerkkaarten welke je van een afzonderlijke voeding moest voorzien zodat je er een WOL / Magic Packet naar toe kon versturen én dat pakketje ook opgepikt kon worden door de NIC op het moment dat je system echt UIT stond (3COM 3C905TX, iemand? :+ ).

Betreffende kabeltje heeft zo'n zelfde stekkertje, zo te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 30-12-2018 15:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supershadow
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 18:06
De kabel is ps-on en ground dus voor een externe aan en uit knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
supershadow schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:16:
De kabel is ps-on en ground dus voor een externe aan en uit knop
Bron? Want ik zie 'm - net als @-The_Mask- - naar de ground & PowerGood pin gaan. De PS-On is de groene draad - vierde van rechts in de TS - en daar zie ik dat stekkertje niet mee verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Afgaande op de kleur is het gewoon +5V Standby en GND :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:56:
Vroegâh had je nog losse (e)ISA / PCI netwerkkaarten welke je van een afzonderlijke voeding moest voorzien zodat je er een WOL / Magic Packet naar toe kon versturen én dat pakketje ook opgepikt kon worden door de NIC op het moment dat je system echt UIT stond (3COM 3C905TX, iemand? :+ ).

Betreffende kabeltje heeft zo'n zelfde stekkertje, zo te zien.
Zo'n kabeltje heeft een 3 pins connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershadow
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 18:06
vanaalten schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:41:
[...]

Bron? Want ik zie 'm - net als @-The_Mask- - naar de ground & PowerGood pin gaan. De PS-On is de groene draad - vierde van rechts in de TS - en daar zie ik dat stekkertje niet mee verbonden zijn.
Als je in de handleiding kijkt staat het er bij de pin out van atx connector
https://www.silverstonete...ower/Multi-PSU-Manual.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
supershadow schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:09:
[...]

Als je in de handleiding kijkt staat het er bij de pin out van atx connector
https://www.silverstonete...ower/Multi-PSU-Manual.pdf
Welke afbeelding? Ik zie alleen maar de standaard aansluiting van een ATX voeding en daar valt die connector niet onder en ik zie hem ook niet staan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Barmania schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:42:

Niet volgens de foto. Die geeft duidelijk aan dat pin 20 niet bezet is. Het is ook niet de naastliggende grijze pin 8 "Power Good" want die zit ook duidelijk eenzaam en alleen. De foto zelf is onduidelijk over op welke pinnen de kleine connector is aangesloten. Zwart zal op zwart zitten en dus netjes GND zijn. Je zal dan toch even moeten kijken op je eigen voeding bij welke pin deze draad is bijgezet. Blauw op blauw zou mij verbazen want met -12V ben je niet veel. Ik zou zelf nog denken aan de paarse 5V standby spanning waarmee je de mogelijkheid zou hebben om een frontpaneel van spanning te voorzien wanneer de PC uitstaat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1