AV-receiver met NAD C388 als power amp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs3988
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2022
Recentelijk heb ik een overstap gemaakt van een 5.1 setup naar stereo. Dit om de muziek beter tot zijn recht te laten komen. De nieuwe setup is een NAD C388 icm twee B&W 704 S2's. Muziek klinkt zeer goed, maar de geluidseffecten bij films zijn een stuk minder.

Is het mogelijk om door middel van de pre-outs van de AV receiver (Denon AVR2105) de NAD C88 als "power amp" te gebruiken zonder dat beide apparaten hun eigen volume regeling hebben? Het lijkt erop dat alle NAD ingangen via de volume regelaar van de NAD worden geregeld, ik heb dit nog niet kunnen testen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met een dergelijke setup, andere opties zijn natuurlijk welkom.

Specificaties
Stereo amp: NAD C388
AV Receiver: Denon AVR 2105 (eventueel upgraden?)
Front speakers: B&W 704 S2
Center speaker: Hepta explorer
Rear speaker: Hepta explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan, maar je zal zoals je zelf hebt ontdekt de nad bij 5.1 gebruik op een vast (hoog) volume moeten zetten. Bij dat volume stel de de speakerniveaus in en nad moet je altijd weer op dat level brengen bij gebruik als "eindversterker". Niet ideaal. Werkt wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit na te denken over hetzelfde. Ik heb een stereo set met de NAD C388 (en 2 subs) en zit te denken of het handig is om door een surround versterker toe te voegen en er dus ook een 5.2 van te maken.

Maar hoe doe je dat dan met de subwoofers. Ik speel met 2 subwoofers.

Kun je deze dan gewoon aansluiten op de surround versterker en deze als basis gebruiken overal voor.

Dus stereo via de surround, en dan spelen enkel de subs en de NAD C388?

Of het signaal van de subs splitsen naar de surround en de stereo versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:05
Wat is er op tegen om de C388 de deur uit te doen ten faveure van een T758 of T777 (deze laatste heeft ondersteuning voor 2 losse subwoofers want 7.2) ?

Verder kun je natuurlijk best de C388 verbinden met een pre-out van een surround-receiver. Dan blijft alles zoals het is. Alleen volume regel je op de surround receiver, en die stuurt ook de center en rears aan. Het enige wat je dan niet kunt is 100% gebruik maken van het LFE-signaal bij films. De subs worden immers met de fronts mee aangestuurd en je zult het LFE-kanaal bij je fronts in moeten laten mixen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
de C388 is afwijkend van de traditionele NADs, er is wel een pre out maar geen pre in. Ongeschikt als poweramp dus. Koop op marktplaats voor 200/300 euro gewoon een NAD C272 of vergelijkbare poweramp en verpats de C388. Problem solved voor weinig geld.

Ik heb zelf de C340 gehad en heb al jaren de C356BEE, die hebben gewoon een fysieke brug tussen pre in en pre out. Wanneer je die eruit trekt, kun je de vrijgekomen aansluitingen gebruiken danwel als voorversterker, danwel als eindversterker. Jammer voor jou heeft NAD besloten dat niet te doen voor jouw amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:22

Audione0

Strijdt der titanen

Je zou ook voor zoiets kunnen gaan?

Speaker switch

https://www.allekabels.nl/merk/dynavox/audio-schakelaar.html

https://www.hifistereo.nl...tellen/11212/product.html

Mijn Cambridge audio stereo versterker heeft geen HT passtrough naar mijn CA surround receiver en dit geeft mij de oplossing. (moet hem alleen nog aanschaffen :) )

En als je een beetje handig bent, zelf maken :9~

[ Voor 37% gewijzigd door Audione0 op 29-05-2019 12:37 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou gewoon géén 2 versterkers /receivers gebruiken, maar enkel de surround receiver. Die spelen prima stereo.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 19:48
PageFault schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:28:
de C388 is afwijkend van de traditionele NADs, er is wel een pre out maar geen pre in. Ongeschikt als poweramp dus.
Onzin. Je kunt gewoon een lijningang op de NAD C388 instellen op fixed volume. Sluit je op die ingang de pre outs van je Denon aan, dan werkt dat uitstekend. Je kunt deze instelling vinden onder 'Source Setup'.
Pagina: 1