Recentelijk heb ik een overstap gemaakt van een 5.1 setup naar stereo. Dit om de muziek beter tot zijn recht te laten komen. De nieuwe setup is een NAD C388 icm twee B&W 704 S2's. Muziek klinkt zeer goed, maar de geluidseffecten bij films zijn een stuk minder.
Is het mogelijk om door middel van de pre-outs van de AV receiver (Denon AVR2105) de NAD C88 als "power amp" te gebruiken zonder dat beide apparaten hun eigen volume regeling hebben? Het lijkt erop dat alle NAD ingangen via de volume regelaar van de NAD worden geregeld, ik heb dit nog niet kunnen testen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met een dergelijke setup, andere opties zijn natuurlijk welkom.
Specificaties
Stereo amp: NAD C388
AV Receiver: Denon AVR 2105 (eventueel upgraden?)
Front speakers: B&W 704 S2
Center speaker: Hepta explorer
Rear speaker: Hepta explorer
Is het mogelijk om door middel van de pre-outs van de AV receiver (Denon AVR2105) de NAD C88 als "power amp" te gebruiken zonder dat beide apparaten hun eigen volume regeling hebben? Het lijkt erop dat alle NAD ingangen via de volume regelaar van de NAD worden geregeld, ik heb dit nog niet kunnen testen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met een dergelijke setup, andere opties zijn natuurlijk welkom.
Specificaties
Stereo amp: NAD C388
AV Receiver: Denon AVR 2105 (eventueel upgraden?)
Front speakers: B&W 704 S2
Center speaker: Hepta explorer
Rear speaker: Hepta explorer