Internetkassa met bestaande website op oudere software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
We hebben nog een website, met internetkassa (Omnikassa) draaien, waarvan de internetkassa vernieuwd moet worden. Omnikassa 1 komt te vervallen.
Op de server draaien echter een aantal oudere (server) modules, waardoor de website niet eenvoudig verhuisd kan worden. De PHP-versie is 5.2 en er is geen CURL geinstalleerd.

De nieuwe Omnikassa vereist "recente" serversoftware (PHP 7). Mollie vereist CURL, waardoor ik die ook niet zo kan gebruiken.

Weet iemand een andere payment server provider, met een simpelere interface?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verhuis van server en gebruik tot die tijd een mail met een betalingsverzoek. Simpelste interface.

klopt het nou dat morgen “pas” de stekker uit omnikassa 1 gaat?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
@Verwijderd Bedankt voor je reactie, 1 januari zou de "oude versie" van de Rabo omnikassa stoppen.

Verhuizen en "migreren" is inderdaad de beste optie. Het moet toch een keer en dan zijn we weer bij te tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:16

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waarom is de versie van PHP en de nodige modules nooit geupdated? Voor een site met een betaalsysteem zou ik het up-to-date houden toch zeker willen aanraden.

Als die kennis er niet is, regel je toch een persoon die dit kan doen? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 30-12-2018 09:39 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowayback
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-07 14:52
Voor Mollie heb je niet daadwerkelijk CURL nodig. Je zou je eigen implementatie van de Mollie API kunnen schrijven in combinatie met file_get_contents() en stream_context_create() (zodat je headers mee kan geven).

Dat gezegd hebbende, het updaten van PHP en CURL hier in verwerken is wel vele malen makkelijker, omdat je dan de API implementatie van Mollie zelf kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:52
Ik ken de Omnikassa software niet zo goed en hoe gecompatimentaliseerd het is, maar als je software zo verouderd is, zou ik eens goed nadenken of je website nog wel compliant is aan PCI DSS (https://www.pcisecuritystandards.org/).
Non-compliance kan je flink wat kosten als er een keer wat mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
De nieuwe implementatie(s) willen allemaal aan verzoek vanuit de server doen en niet meer vanuit de client. Hiervoor is cURL nodig op de server. Dat is helaas niet op de korte termijn mogelijk op onze infrastructuur.

Maar ik ben bezig met het verhuizen naar een andere host. Dan zijn we van de serverbeperkingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-07 13:07
Heel fijn als je van de serverbeperkingen af bent, maar wellicht ook een idee om te zorgen dat je daarna bij blijft? Veel mensen/bedrijven met een website zien dat als een eenmalige uitgave. Je zal voor een nieuwe website weliswaar eenmalig moeten investeren in het opzetten daarvan, maar ook daarna blijft het geld kosten (en - voor ondernemers - opleveren als het goed is).

PHP 5.3 is nu ~9.5 jaar geleden uitgekomen. PHP 7.3 komt over een paar maanden uit. Als je dan meteen je site over zet op php 7.3, dan is de stap naar php 7.4 of php 8 (whichever comes first) weer een stukje kleiner. Hoe langer je het upgraden uitstelt, des te groter de kans dat het hard stuk gaat, met als gevolg dat je het weer uitstelt. Totdat je een keer geforceerd wordt om toch die drempel te nemen.

Dan laat ik nog even het feit dat oude software vaak ook geen veiligheidsupdates meer krijgt achterwege. Wordt je dan gehacked (vraag is niet 'of', maar 'wanneer'), dan zit je ook nog vast aan een stuk reputatieschade en AVG-boetes.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 22:16
Er zijn zoveel webwinkels die alleen urgente problemen oplossen. Ik begrijp daar alleen iets van als je maar een paar honderd euro per maand omzet hebt........

Zie je webwinkel als een fysieke winkel waar je huur voor moet betalen of als een dikke leasebak.

Mollie is een perfecte simpele webservice. Ik denk dat je even moet gaan kijken bij buckaroo, die hebben vast nog wel een iframe beschikbaar :)

Zie updaten niet als een noodzakelijk kwaad. By the way: ik vermoed dat je nog veel meer problemen gaat krijgen met de overige 101 plugins als je overgaat naar een nieuwe server.

[ Voor 20% gewijzigd door isomis op 01-01-2019 12:05 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Pagina: 1