Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebruikers van netwerk gelimiteerde bandbreedte geven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Is het mogelijk om met een (liefst) gratis programma, de gebruikers van een huidig thuisnetwerk te bekijken en deze dan een bepaalde bandbreedte te geven en eventueel af te koppelen?

Mijn kennis van netwerken is nihil, dus als het dan nog eens een simpel programma zou zijn, zou eens zo goed zijn!

Bedankt!

Alle reacties

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Je kunt kijken naar een router die je ombouwt naar een Gargoyle software. Daar zitten mogelijkheden in die ook relatief makkelijk in te stellen zijn.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RestUnknown dat je ergens geen verstand van hebt is niet erg. Maar ook dan verwachten we een beetje eigen onderzoek. Met een aantal simpele Google zoektochten moet je al een heel eind kunnen komen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Ga dus even zelf op onderzoek uit en post de uitkomt hier.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Da's best lastig want een netwerk (binnen de OSI-layers) kent niet gebruikers "Jantje", "Mama" en "decoder" maar kent over het algemeen alleen de koppeling MAC-adres & IP-adres.

Ben je kundig genoeg om laatstgenoemde twee termen na te zoeken voor alle apparaten binnen je netwerk? Ja, dan kan je op zoek naar software die je hiermee kan assisteren. Nee, dan houdt het vrij rap op of je moet op elk device een limiter installeren maar daarmee mis je dan vaak weer centraal beheer en/of dezelfde versies.

Verder mis ik een beetje de achterliggende gedachte achter de vraagstelling? "Wat" wil je limiteren? Want, met enige nuance, als jij een internetverbinding hebt van 50/50 en je wil 10 mensen dus elk 5 geven, kan ik best binnen die allocatie alsnog een gemiddeld modem/router dusdanis zwaar belasten dat de overige 9 alsnog een zeeer slecht tot geen internet hebben.

Mijn mening: definieer eerst de probleemstelling, dan hoe je denkt dit te willen oplossen en laat het ons even weten of & welke software je mogelijk ervoor gevonden hebt zodat we mogeljik kunnen nadenken of die software "de slimste oplossing" is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof