Upgrade AMD XFX RX470 RS 4Gb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michel19761
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2025
Hallo Tweakers,

Inmiddels draait mijn nieuwe pc als een tierelier en heb ik zojuist een nieuw beeldscherm gekocht

Mijn huidige setup:

Ryzen 5 2600 met stock cooler
MSI B450A-Pro
16 Gb Skill Aegis geheugen
XFX RX470 - 4Gb GPU
1 x Samsung 860 Evo 500Gb (voor OS en software)
1 x Samsung 840 Evo 500 Gb (voor games)
Corsair RM550Rx voeding
Nanoxia Deep silence 3 kast
AOC C27G1 scherm

Ik twijfel of ik mijn GPU ook nog wil upgraden en vraag me af wat een juiste stap zou zijn, ik wil bij AMD blijven gezien mij dit prima bevalt.

Budget max 200 euro, is dit de moeite waard voor een goede upgrade (en ja ik snap dat de nieuwste kaarten een heel stuk beter zijn maar ook een heel stuk hoger als mijn budget)

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:11
Voor €200 heb je geen nieuwe RX 580 8GB en een RX 570 is een sidegrade. Misschien gebruikt kijken alhoewel daar veel ex miningkaarten tussen zitten.

• Moralis
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-10-2025
Om te beginnen zou je via tweakers een goede rx580 kunnen kopen met factuur en garantie rond de 200 euro dat zou een mooie eerste stap zijn hou er wel rekening mee dat je voeding voldoende wattage heeft om alles te laten draaien, daarin tegen als je echt AMD wilt blijven zou ik de CPU upgraden voor een x versie daarmee kan je iets gaan overklokken en meer uit je systeem halen dan nu! Kwa geheugen zit je prima 16gb is voorlopig nog zat
Oja als je je CPU upgrade en gaat overklokken raad ik je wel een om een goedenkoeler te kopen!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Een 580 zou ik al geen echte upgrade vinden, scheelt een 'paar' procent, zonde van het geld imo.
Alleen Vega kaarten zijn nu een upgrade, maar ik zou wachten op Navi (3-6 maanden).

De 2600 kun je natuurlijk ook overklokken, heb je geen X voor nodig.
Is inderdaad wel aan te raden met een 144Hz scherm, maar nu is je videokaart meestal de bottleneck dus maakt het niet zoveel uit.

• Michel19761
mitsumark schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:31:
Een 580 zou ik al geen echte upgrade vinden, scheelt een 'paar' procent, zonde van het geld imo.
Alleen Vega kaarten zijn nu een upgrade, maar ik zou wachten op Navi (3-6 maanden).

De 2600 kun je natuurlijk ook overklokken, heb je geen X voor nodig.
Is inderdaad wel aan te raden met een 144Hz scherm, maar nu is je videokaart meestal de bottleneck dus maakt het niet zoveel uit.
Hartelijk dank voor deze info ik ga eens kijken naar jou advies.

Overclocken heb ik zelf nog nooit uitgevoerd dus ben een beetje bang dat er iets verkeerd gaat, er zijn heel veel tutorials op youtube enkel vraag ik mij af of je dit als handleiding zou moeten gebruiken.

Heeft iemand advies aangaande het overclocken van een Ryzen 5 2600? misschien een handleiding cq. youtube tutorial welke aan te raden is?

• mitsumark
In het kort:
(1. Betere koeler monteren)
2. Ryzen master downloaden voor monitoring.
3. PC opstarten in bios (del)
4. CPU Volt op 1.25V en Multiplier op 39 is een goed startpunt

5. Stresstest doen
6a. Stabiel en temperatuur goed? --> multiplier iets omhoog (soms houdt het al op bij 39, soms kun je tot 43)
6b. Stabiel maar temp te hoog? --> V iets omlaag
6c. Crash maar niet te heet? --> V iets omhoog
Herhalen tot tevreden

Veilig max Volt: 1.4V (liever 1.35 met dit moederbord)
Veilig max temperatuur: 80 graden (tijdens stresstest, met gamen kom je dan wat lager uit).

Uiteraard kun je nog verder finetunen als je dat wenst.

7. Genieten

Er zijn genoeg reviews/filmpjes die het in meer detail laten zien, de meesten zijn prima.
probeer er 1 te vinden met exact jouw moederbord (of in ieder geval een MSI).

• Michel19761
Hartelijk dank voor de info! Is er nog een bepaalde stresstest aan te raden als beginner?

• mitsumark
AIDA64 (extreme) is altijd prima.
Na een nieuwe instelling gewoon even 10 minuten draaien, dan weet je over het algemeen genoeg.
Heb je je uiteindelijke instelling gevonden misschien nog 1-2-3 uur stressen om zeker te zijn, maar je kunt het systeem ook gewoon gaan gebruiken tot ie eventueel crasht (en dan de instellingen iets aanpassen).
Pagina: 1