Op onze slaapkamer hebben we wanneer het kouder wordt (nu dus) altijd last van schimmel, met name rond het raam dat we altijd een aantal uur gedurende de dag op kiep zetten. Vaak is dit overdag als we aan t werk zijn om te luchten, als we dan thuis komen gaat het raam weer dicht.
De verwarming op de slaapkamer is eigenlijk altijd uit. Het moet al echt enorm koud zijn voordat we deze aanzetten.
Nu heb ik al wat gegoogled en lees ik dat er waarschijnlijk schimmel op zit omdat dit koudste plek van de verdieping/huis is. Ventilatie zou dit op kunnen lossen, maar hoe kan ik dat het handigste verhelpen? De kozijnen hebben geen ventilatieroosters, het is dus dicht - open - of kiep.
Aangezien het een oud huis is, is er ook geen mechanische ventilatie.
Zodra het buiten weer wat opwarmt dan trekt die schimmel ook weer weg ..
De verwarming op de slaapkamer is eigenlijk altijd uit. Het moet al echt enorm koud zijn voordat we deze aanzetten.
Nu heb ik al wat gegoogled en lees ik dat er waarschijnlijk schimmel op zit omdat dit koudste plek van de verdieping/huis is. Ventilatie zou dit op kunnen lossen, maar hoe kan ik dat het handigste verhelpen? De kozijnen hebben geen ventilatieroosters, het is dus dicht - open - of kiep.
Aangezien het een oud huis is, is er ook geen mechanische ventilatie.
Zodra het buiten weer wat opwarmt dan trekt die schimmel ook weer weg ..