2 pc's aanschaf specificaties advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sterredag
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik wil 2 nieuwe pc's kopen. 1 daarvan heeft minder eisen dan de ander.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Beide PC's samen mogen rond de 1500 euro kosten. Hieronder zal ik het uitsplitsen naar de 2 systemen (systeem A en systeem B handig voor de communicatie) Maar die individuele prijzen mogen dus behoorlijk afwijken van wat er staat, omdat het om het gezamenlijk bedrag gaat.

Ik ga altijd naar Alternate System Builder om een indicatie te maken, maar heb zelf weinig verstand van hardware, misschien plaats ik wel dingen die totaal overbodig zijn en die het dan onnodig duurder maken. Ook zijn hun niet het goedkoopst, maar ben altijd huiverig met kant en klare systemen of waar ik een aantal aanpassingen in mag doen, omdat ik niet goed snap wat er verder nog precies bij zit.

Systeem A:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Over het algemeen wat internetten, internet games, muziek luisteren, paar tabblaadjes openen in chrome, maar een spel als Dofus moet goed kunnen lopen en grafisch goed weergegeven worden en niet de hele tijd laggen.

specificaties Dofus:
Processor: Intel Celeron 450 2.2GHz / AMD Athlon 64 3500+
Graphics: AMD Radeon 9600 Series or NVIDIA GeForce 6600 GT
System Memory: 2 GB RAM
Storage: 4 GB Hard drive space
615 euro (zie opmerking eerder)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee (misschien DVD brander/schrijver zie verderop)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan deze configuratie (via Alternate uitgezocht):

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 100,95€ 100,95
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 74,95€ 74,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,25€ 39,25
1Zalman Z1€ 34,99€ 34,99
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 99,96€ 99,96
1Adata XPG Gammix AX4U300038G16-SBG€ 69,10€ 69,10
1LG GH24NSD1€ 12,75€ 12,75
1be quiet! System Power 9 400W€ 40,99€ 40,99
1Kingston A400 240GB€ 35,20€ 35,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 508,14

Zou via Alternate, maar ik zoek nog alternatieven + 99 euro essamblagekosten zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD bij voorkeur (geen idee waarom, dus geen standvastig iets, heb gewoon altijd AMD's gehad)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SSD Kaart als C: schijf ivm snelheid, HDD erbij voor data etc, blijkbaar is het prijsverschil tussen 500GB of 1TB zo klein dat ik net zo goed een 1TB erbij kan zetten, maar qua opslag zou hij waarschijnlijk aan 250GB al genoeg hebben.
Mij is geleerd dat je een SSD kaart liever niet te veel overschrijft en ik gebruik de tweede schijf dus om daar ook de hele "documenten" map op te zetten.
Ik merk nu wel op dat ik vergeten ben er een DVD lezer/brander ben vergeten in te zetten, maar mogelijk kan ik die wel overzetten vanuit de oude pc.

Ga je overklokken?
geen verstand van dus nee.

Wat verwacht je van ons?[i]

Is dit een verkeerde combi misschien, overdoe ik misschien iets? Kan ik geld besparen op dit systeem tbv het andere systeem?
Misschien iemand een leuke goedkopere suggestie via een andere site die voldoende moet zijn?

Op dit moment heeft hij een kant en klaar systeem van Mediamarkt, en hoewel de processor voldoende moet zijn voor het spel dofus en het hele systeem volgens de systeemspecificatie voldoet aan die van hierboven, is het gewoon een groot drama. (ongeveer zoiets: link naar mediamarkt (of ik moet wat gemist hebben)

----------------------------------------------------------------------------

Systeem B:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Moet goed systeem zijn, ik doe vaak meerdere dingen tegelijkertijd, zoals photoshop, videobewerking, 20 tabbladen van chrome, 3 browsers open, muziek afspelen, email kijken, office. Het is niet zeldzaam dat ik naast mijn browser vol tabbladen meerdere programmas geopend heb staan.

940 euro (zie eerdere opmerking)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn externe harde schijf (graag op USB 3 aan te sluiten) mijn dvd brander (gewoon USB aan te sluiten) Logitech webcam, speakers, printer, muis, toetsenbord (ik hoop dat ik nu alle USB aansluitingen genoemd hebt) plus extra USB 3.0 voor USB stick. Mijn monitor sluit aan met HDMI kabel, dus een HDMI aansluiting is ook nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 74,95€ 74,95
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 81,80€ 81,80
1be quiet! Silent Base 801 Zwart/Zilver€ 120,-€ 120,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 99,96€ 99,96
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15R€ 132,90€ 132,90
1be quiet! Straight Power 10 500W€ 81,90€ 81,90
1Samsung 970 Evo 500GB€ 116,89€ 116,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 809,35

Ook hier weer samengesteld via Alternate en komen dan nog 99 assemblagekosten bij.

geen dvd/brander nodig, omdat ik een externe heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD graag, gewoon omdat ik dat altijd gehad heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja! Het moet vooral een stil systeem zijn! Mijn vorige pc was een stuk stiller dan mijn huidige (hoorde ik eigenlijk bijna niet en deze al vanaf dat ik hem aanzet), beide zijn via alternate aangeschaft en ik had nog gebeld ivm info hierover. Stil, maar binnen mn budget. Dus stille kast, stille voedingfan, stille processor fan.

SSD schijf wat nu in mijn pc zit is 250 GB en voor de helft vol ivm geïnstalleerde programma's, daarom dacht ik misschien is 500 GB beter.
HHD tweede schijf 2TB zit er nu in, maar liever 3TB omdat mijn externe schijf ook 3TB is, ik moet deze een op een kunnen overzetten indien nodig.
Denk niet dat ik echt een graphische kaart nodig heb, maar misschien vergis ik me, eventueel de optie deze later uit te breiden wel belangrijk.

Ga je overklokken?
Geen verstand van dus Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een beetje oke, overdoe ik het misschien, of kom ik ergens wat tekort? misschien een systeem via een andere site die aan mijn eisen voldoet binnen mijn budget? 99 emblessage kosten van tegenwoordig vind ik wel erg veel paar jaar terug was dat nog de helft.

Tips en adviesen op dit vlak zijn zeer welkom. Heb je nog vragen, stel ze gerust.

[ Voor 45% gewijzigd door sterredag op 03-01-2019 15:43 ]

Alle reacties

• sterredag
niemand ?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:31
Zo'n celeron moet je absoluut vermijden, daar ga je je na een paar minuten al aan ergeren.

Een eerste opzetje om verder over te discussieren.

A:
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B450M Pro4€ 73,95€ 73,95
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Gelid Solutions Phantom Black€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16€ 69,-€ 69,-
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 54,80€ 54,80
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,90€ 68,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 465,45

B:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 328,90€ 328,90
1Gigabyte GeForce GTX 1050 OC 2G€ 136,95€ 136,95
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Gelid Solutions Phantom Black€ 27,95€ 27,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 125,50€ 125,50
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,90€ 68,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 886,85

Windows: https://www.google.com/se...AUIDigB&biw=2521&bih=1288

• sterredag
Bedankt voor je reactie! Het is best een studie aan de namen zo zie ik vaak niet wat voor artikel het is, en ik heb geprobeerd te kijken hoe je op zo'n manier een lijstje moet maken, maar ben daar nog niet over uit, dus bedankt daarvoor dat geeft misschien wat beter inzicht ook voor anderen.

Stom dat ik trouwens niet zelf dacht aan die windows 10 licenties, bedankt dat je dat even meldt, heb ze eerder voor mijn ouders gehaald op zo'n manier. Dus ik kan zeker besparen op de windows 10 licentie! :)

mbt A

denk dat 500 SSD voor deze niet echt nodig is, tenzij je zegt dat er echt geen extra schijf bij hoeft voor wat hij doet met de computer. Ik werk met pc's graag met 2 schijven ook ivm mogelijk kapot gaan. Ik doe het eigenlijk al zolang ik zelf pc's heb.

mbt B

Daar is de tweede schijf wel echt echt nodig, die mis ik in dit rijtje en vraag me of hoe het zit met die kast, zijn er niet ook kasten die geluid reduceren?

De pc winkel hier kan voor 60-80 pc in elkaar zetten voor me. Dus het zit wel leuk op mijn budget. Denk zelfs ook nog met die 2e harde schijf erbij.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet je lijstjes even om met de Handleiding Pricewatch. Externe winkelmandjes zijn niet toegestaan zoals te lezen in DAA beleid.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
sterredag schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:51:
mbt A

denk dat 500 SSD voor deze niet echt nodig is, tenzij je zegt dat er echt geen extra schijf bij hoeft voor wat hij doet met de computer. Ik werk met pc's graag met 2 schijven ook ivm mogelijk kapot gaan. Ik doe het eigenlijk al zolang ik zelf pc's heb.
Tja, hoeveel opslag je nodig hebt, zul je toch echt zelf moeten achterhalen. Hoeveel is er momenteel in gebruik?

En wat betreft 2 schijven, wat bedoel je daarmee? Een is een volledige kopie van de ander? Dat kan je beter niet in dezelfde pc hebben. Stel dat er iets mis gaat met die pc, dan kunnen ze allebei de geest geven. Je kunt beter een losse backup voorziening (bijvoorbeeld een nas) regelen.
mbt B

Daar is de tweede schijf wel echt echt nodig, die mis ik in dit rijtje en vraag me of hoe het zit met die kast, zijn er niet ook kasten die geluid reduceren?
De onderdelen die @mitsumark heeft gekozen zijn stuk voor stuk relatief stil. Dat kan je natuurlijk ook zelf googlen ;). De case heeft ook dempend materiaal, dus reduceert het geluid ook nog eens. Ook dat kan je zelf even googlen.

• sterredag
br00ky schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:02:
[...]

Zet je lijstjes even om met de Handleiding Pricewatch. Externe winkelmandjes zijn niet toegestaan zoals te lezen in DAA beleid.
Ik zal zo ff kijken, ga mijn best doen.
br00ky schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:09:
[...]

Tja, hoeveel opslag je nodig hebt, zul je toch echt zelf moeten achterhalen. Hoeveel is er momenteel in gebruik?

En wat betreft 2 schijven, wat bedoel je daarmee? Een is een volledige kopie van de ander? Dat kan je beter niet in dezelfde pc hebben. Stel dat er iets mis gaat met die pc, dan kunnen ze allebei de geest geven. Je kunt beter een losse backup voorziening (bijvoorbeeld een nas) regelen.

[...]

De onderdelen die @mitsumark heeft gekozen zijn stuk voor stuk relatief stil. Dat kan je natuurlijk ook zelf googlen ;). De case heeft ook dempend materiaal, dus reduceert het geluid ook nog eens. Ook dat kan je zelf even googlen.
Ik heb een externe harde schijf van 3TB het zou fijn zijn als de tweede schijf in de PC dus even groot is, zodat het mogelijk is alles wat op de ene staat, ook op de andere te kunnen zetten en visa versa.

Ik kan heel veel googlen, maar omdat veel dingen me weinig zeggen kost dat wel heel veel studie, hoe stil is stil wat is normaal, wat niet, etc. Daarom vraag ik om hulp, want googelen kan ik prima en heb ik eerst ook gedaan totdat ik door de bomen het bos niet meer zag, vandaar hier mijn hulp vraag.

In PC A, die persoon gebruikt misschien 2 of 3 geinstalleerde spelletjes, geen office of iets dergelijks en wat communicatie programma's en internet. Qua bestanden heeft hij een paar (nog geen 50) foto's hooguit, qua opslag dus erg weinig nodig, maar minder dan 1 TB is nagenoeg niet mogelijk of echt niet rendabel kom je in dezelfde prijsklasse uit. Maar de documenten map zet ik op de tweede schijf dus, de plek waar spelletjes vaak data opslaan enzo en die dus regelmatig veranderen en de download map enzo. Ik had begrepen dat je op een SSD zo min mogelijk wil overschrijven.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
sterredag schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:10:
[...]
Ik heb een externe harde schijf van 3TB het zou fijn zijn als de tweede schijf in de PC dus even groot is, zodat het mogelijk is alles wat op de ene staat, ook op de andere te kunnen zetten en visa versa.
Dat staat niet duidelijk in je openingspost maar als je er een random 3TB of whatever grootte harde schijf bij neemt zit je prima.
Ik kan heel veel googlen, maar omdat veel dingen me weinig zeggen kost dat wel heel veel studie, hoe stil is stil wat is normaal, wat niet, etc. Daarom vraag ik om hulp, want googelen kan ik prima en heb ik eerst ook gedaan totdat ik door de bomen het bos niet meer zag, vandaar hier mijn hulp vraag.
Wat reviews googlen gaat sneller dan hier een topic openen ;). Zonder dollen, wat er ook wordt aanbevolen hier, het is altijd goed om te checken of jij het eens bent dus reviews zoeken ontkom je niet aan. Dan vind je bijvoorbeeld dat je geen optische drive kwijt kan in de pricewatch: Fractal Design Define S die hierboven genoemd wordt.
In PC A, die persoon gebruikt misschien 2 of 3 geinstalleerde spelletjes, geen office of iets dergelijks en wat communicatie programma's en internet. Qua bestanden heeft hij een paar (nog geen 50) foto's hooguit, qua opslag dus erg weinig nodig, maar minder dan 1 TB is nagenoeg niet mogelijk of echt niet rendabel kom je in dezelfde prijsklasse uit. Maar de documenten map zet ik op de tweede schijf dus, de plek waar spelletjes vaak data opslaan enzo en die dus regelmatig veranderen en de download map enzo. Ik had begrepen dat je op een SSD zo min mogelijk wil overschrijven.
Wees gerust, alles kan prima op de SSD. De maximale keren dat je een SSD kan beschrijven haal je nooit

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 03-01-2019 15:34 ]

• sterredag
(inmiddels mijn openingspost aangepast met een pricewatch lijstje :) ik kwam er ineens achter dat je heel makkelijk kon zoeken op de productcode) en wat info van plaats veranderd om het misschien wat duidelijker te maken.

Ik ben zeker niet te beroerd om reviews te lezen en dingen te checken. En had zeker zelf ook al wat rondgeneusd, zelf in elkaar zetten zonder een systembuilder zoals alternate is voor mij echter heel lastig, omdat je niet alles zomaar op elkaar / in elkaar kan zetten, en bij alternate wordt dat aangegeven als iets niet past :) Alleen mijn waardering voor alternate zelf is wat achteruit gegaan de laatste tijd, dus doe het liever zonder.

En geen optische drive is voor PC A inderdaad echt geen optie.

Oke dus voor PC A zou alleen 1 SSD van 500 GB ruim voldoende zijn, dat scheel toch weer en hij heeft gewoon niks wat erg is om kwijt te raken.

Zelf gebruik ik ook een cloud backup.

Mijn PC (B) is mijn kingdom zeg maar, PC A wat spelletjes kunnen spelen die geen graphisch hoogstandje hebben, maar niet op laagste specs moet draaien zonder lag.

• sterredag
@mitsumark

Waarom die Gelid Solutions Phantom Black?? Gaat die wel samen met die ryzen? Ondanks dat alternate hem heeft, kan ik hem er niet bij selecteren en de processor heeft een cooler.

Dus voor PC A, zou dit een prima configuratie kunnen zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman Z1€ 34,99€ 34,99
1Adata XPG Gammix AX4U300038G16-SBG€ 69,10€ 69,10
1LG GH24NSD1€ 12,75€ 12,75
1Windows 10 Licentie€ 12,95€ 12,95
1Kingston A400 480GB€ 67,12€ 67,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 426,61

En dan voor PC B:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 282,-€ 282,-
1Gigabyte GeForce GTX 1050 OC 2G€ 136,95€ 136,95
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 81,80€ 81,80
1Fractal Design Define C€ 69,99€ 69,99
1Gelid Solutions Phantom€ 26,-€ 26,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15R€ 132,90€ 132,90
1Windows 10 Licentie€ 12,95€ 12,95
1Kingston A400 480GB€ 67,12€ 67,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 938,46

+ 2 * 70 euro voor in elkaar laten zetten, zit ik op 1505 euro (exclusief verzendkosten)

Zou ik wat moeten veranderen? Zo ja waarom? Als het tbv stiller is voor PC B dan hoor ik dat zeker graag.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
sterredag schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:17:
@mitsumark

Waarom die Gelid Solutions Phantom Black?? Gaat die wel samen met die ryzen? Ondanks dat alternate hem heeft, kan ik hem er niet bij selecteren en de processor heeft een cooler.
Ik zou zeggen, check de specs van de koeler. Daar staat het letterlijk in. Die builder zal wel onvolledig zijn. Tip, neem niet de builder maar losse onderdelen bij deze of een andere winkel en vink assemblage los aan. Dan heb je veel meer keuzevrijheid.

• sterredag
br00ky schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:26:
[...]

Ik zou zeggen, check de specs van de koeler. Daar staat het letterlijk in. Die builder zal wel onvolledig zijn. Tip, neem niet de builder maar losse onderdelen bij deze of een andere winkel en vink assemblage los aan. Dan heb je veel meer keuzevrijheid.
Misschien wel een foutje in het systeem.

?? Ik snap het niet, wat staat daar letterlijk in? Wat zou ik moeten zien staan? Waarom een andere koeler erbij doen?

Zonder builder ga ik nog AMD processoren op een Intel moederbord oid zetten, mijn kennis rijkt dat echt niet. Maar ik bestel dus niet via builder, het is alleen om mezelf een indicatie te geven wat samen kan en welke prijs daarbij hoort.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je op de processorkoeler in die tabel klikt en vervolgens naar de kenmerken tab, dan staat daar keurig AM4, ergo Ryzen.

Kijk, je hoeft echt niet het naadje van de kous te weten, maar als je hier advies vraagt is het wel handig als je begrijpt wat er wat aanbevolen. En bij onduidelijkheden (zoals past een processorkoeler op een socket) zelf uitzoeken :). Anders kan je beter een winkel binnenstappen en daar om advies vragen, maar dan ga je gegarandeerd met iets naar huis dat minder kwaliteit heeft dan wat hier wordt besproken. Hier advies vragen betekent automatisch ook zélf dingen uitzoeken.

Als je hier je lijstjes post zijn er altijd welwillende medeweakers die je van input kunnen voorzien, ook wat betreft compatibiliteit. Dat zelfde geldt voor lijstjes van anderen die in dit topic posten. Zodra anderen hier gaan posten zul je ook zien dat daar best iets totaal anders uit kan komen wat ook prima aan je wensen voldoet. Welke beter is, is vaak persoonlijke voorkeur dus zul je uiteindelijk toch de knoop zelf moeten doorhakken. Met andere woorden, begin zo snel mogelijk met inlezen (vooral als je iets niet weet) als je maximaal profijt wil hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door br00ky op 03-01-2019 18:11 ]

• sterredag
Ik doe mijn best en leer steeds bij.

Heb net 2 lijstjes geplaatst en ben er de hele middag mee bezig geweest. Afhankelijk van wat ik zelf had bedacht, wat hier gezegd is en het andere lijstje wat hier geplaatst is dus aangepast.

Precies om wat je zegt qua "de winkel binnen stappen" heb ik dit topic geopend. Ben iig blij dat ik weet wat een processor doet, wat ram geheugen is, dat een processor koeling nodig heb en dat soort dingen en dat er sprake is van compatibiliteit. En suggesties zal ik altijd op gaan studeren, wat is het, wat doet het etc.

Wat ik niet weet is wat dan bijvoorbeeld de minst sterke factor is. kun je leuk een gigaprocessor bedenken met heel weinig ram ofzo en is dat zonde van het geld van de gigaprocessor. En ja die kennis heb ik dus niet.

[ Voor 16% gewijzigd door sterredag op 03-01-2019 18:29 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:23
De Phantom snap ik niet als koeler. pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B koelt beter voor een lagere prijs en je hebt geen issues als het ram eens vervangen moet worden oid. Of je neemt pricewatch: Thermaltake Contact Silent 12 wat ook een prima koeler is met een kinderlijk eenvoudige montage.

• sterredag
Aangezien ik geen commentaar meer heb gekregen hier, nam ik min of meer aan dat het zo oké moet zijn.

Nu krijg ik te horen dat ik misschien toch beter een 500W processor zou aanschaffen, balen, want had net de onderdelen besteld.

Maar is dat zo? Of kan die 400W toch wel prima zo? Ik ga sowieso niet overklokken

• mitsumark
Systeem A verbruikt nog geen 100W, B blijft onder de 200W, een goede 400W voeding is dus méér dan zat.

• sterredag
mitsumark schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:30:
Systeem A verbruikt nog geen 100W, B blijft onder de 200W, een goede 400W voeding is dus méér dan zat.
Oke bedankt, ben ik weer gerust gesteld, wat ik me afvraag is eigenlijk... hoe weet je dat? Of hoe zou ik dat zelf kunnen weten eigenlijk? Want ik zie hier bij specs geen Watt staan bijvoorbeeld.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

sterredag schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:42:
[...]

Oke bedankt, ben ik weer gerust gesteld, wat ik me afvraag is eigenlijk... hoe weet je dat? Of hoe zou ik dat zelf kunnen weten eigenlijk? Want ik zie hier bij specs geen Watt staan bijvoorbeeld.
Dit is een optelsom van wattage; in reviews van videokaarten, processors, moederborden, etc. wordt ook vaak de 'power consumption' gemeten en die nemen wij dan weer mee in de berekening. Zoals de review van een GTX 1050 Ti bij Hardware.info (https://nl.hardware.info/...eratuur-en-stroomverbruik) kan je zien dat de videokaart systeem bij 100% gebruik zo'n 160 watt gebruikt.

Overigens ben ik van mening dat systeem B wel meer stroom verbruikt dan 200w... en wij doorgaans een 450watt voeding aanraden voor een dergelijk systeem (mits je niet gaat overklokken).

Je zou bijvoorbeeld een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W kunnen overwegen :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• mitsumark
Inderdaad, reviews lezen.
Echter dan niet dezelfde overduidelijke fouten maken als @Vidra .

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:23
Vidra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:55:
Zoals de review van een GTX 1050 Ti bij Hardware.info (https://nl.hardware.info/...eratuur-en-stroomverbruik) kan je zien dat de videokaart bij 100% gebruik zo'n 160 watt gebruikt.
Dat is het verbruik van het hele systeem. Niet alleen de videokaart.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-02 21:38
Offtopic: Wanneer je de builder gebruikt op Alternate dan staan niet alle artikelen die op de site staan, ook in de builder.

Dat heeft de klantendienst mij verteld, het is onmogelijk voor hen om alle artikelen toe te voegen.
Wanneer je een specifiek onderdeel toch in de builder wilt, dan moet je hen contacteren en kunnen zij het toevoegen.
Pagina: 1