Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 23:39
In ons huurhuisje hing een Honeywell CM927. Draadloze verbinding naar de tweede verdieping, waar de kachel staat. Prachtig, maar ik heb 'm kapot laten vallen.
Nu dus heel triest met een paperclip naar boven rennen om het huis warm te stoken ;)

Ik wil dan maar gelijk upgraden naar een systeem wat ik ook met mijn telefoon kan bedienen, dus ik zat te denken aan een Google Nest. Maar, ik heb geen kabelverbinding naar beneden meer, die is doorgeknipt en weg gestuukt.

Mijn vraag
Google Nest gaat niet lukken zonder kabel. Eenzelfde Wireless Honeywell ophangen zou ook nog kunnen, maar dan kan ik m niet bedienen met Google Home. Wat is handig?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:47
johan1989 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:58:
In ons huurhuisje hing een Honeywell CM927. Draadloze verbinding naar de tweede verdieping, waar de kachel staat. Prachtig, maar ik heb 'm kapot laten vallen.
Nu dus heel triest met een paperclip naar boven rennen om het huis warm te stoken ;)

Ik wil dan maar gelijk upgraden naar een systeem wat ik ook met mijn telefoon kan bedienen, dus ik zat te denken aan een Google Nest. Maar, ik heb geen kabelverbinding naar beneden meer, die is doorgeknipt en weg gestuukt.

Mijn vraag
Google Nest gaat niet lukken zonder kabel. Eenzelfde Wireless Honeywell ophangen zou ook nog kunnen, maar dan kan ik m niet bedienen met Google Home. Wat is handig?
Is dit niet iets waar de verhuurder voor moet zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-06 21:17

Sorbo

Uw hulp in huis!

Misschien eens kijken naar de Netatmo thermostaat?

https://www.netatmo.com/nl-nl/energy/thermostat

Die is draadloos aan te sluiten voor zover ik zie en is compatible met Google Home en Home Assistant (voor als je Domotica-verslaving echt inkickt :'( )

Edit: Kost ook geen drol meer zie ik: 50five heeft 'm voor 139 euro - 30 euro cashback, plus 50five heeft regelmatig kortingscodes voor nog eens 5-10% korting

[ Voor 24% gewijzigd door Sorbo op 29-12-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:46
Nest werkt naar mijn weten ook draadloos. Je krijgt een doos die je aansluit aan je CV. Hieruit komt de juiste spanning voor de nest unit zelf zodat je hem op de plek van je oude thermostaat kan hangen. Echter kan je hem ook draadloos verbinden met die doos bij de CV. Je hebt dan alleen 220 nodig voor de adapter.
Bron: installatie proces van mijn nest v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 23:39
Maaark schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:01:
[...]
Is dit niet iets waar de verhuurder voor moet zorgen?
Nee, want ik heb m zelf gesloopt. Dus dan moet je ook je verantwoording dragen.
Sorbo schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:06:
Misschien eens kijken naar de Netatmo thermostaat?
https://www.netatmo.com/nl-nl/energy/thermostat
Die is draadloos aan te sluiten voor zover ik zie en is compatible met Google Home en Home Assistant (voor als je Domotica-verslaving echt inkickt :'( )
Edit: Kost ook geen drol meer zie ik: 50five heeft 'm voor 139 euro - 30 euro cashback, plus 50five heeft regelmatig kortingscodes voor nog eens 5-10% korting
Daar zal ik eens naar kijken dan. Connect via Wifi dan ofzo?
Quas schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:10:
Nest werkt naar mijn weten ook draadloos. Je krijgt een doos die je aansluit aan je CV. Hieruit komt de juiste spanning voor de nest unit zelf zodat je hem op de plek van je oude thermostaat kan hangen. Echter kan je hem ook draadloos verbinden met die doos bij de CV. Je hebt dan alleen 220 nodig voor de adapter.
Bron: installatie proces van mijn nest v2
Ik interpreteer dat je de Nest box dan bij de kachel doet, zoals gewoonlijk. En dat je dan de thermostaat ernaast hangt (want er is dus geen kabel meer op de plek van de vorige oude thermostaat).
Maar dat kan dus niet, want dan heb ik nog geen temperatuursensor beneden. Dus die optie had ik voor mezelf al uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-06 21:17

Sorbo

Uw hulp in huis!

johan1989 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:29:
[...]

Tussen het Relais en de Internetdoos: Wi-Fi 802.11 b/g/n (2.4GHz). Open/WEP/WPA/WPA2-personal (TKIP en AES)

Tussen het Thermostaat en de Relais: radioverbinding met groot bereik (868 MHz)

(bron: https://www.netatmo.com/n...thermostat/specifications)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:47
[...]

Nee, want ik heb m zelf gesloopt. Dus dan moet je ook je verantwoording dragen.

[...]

[...]

Ik interpreteer dat je de Nest box dan bij de kachel doet, zoals gewoonlijk. En dat je dan de thermostaat ernaast hangt (want er is dus geen kabel meer op de plek van de vorige oude thermostaat).
Maar dat kan dus niet, want dan heb ik nog geen temperatuursensor beneden. Dus die optie had ik voor mezelf al uitgevinkt.
toon volledige bericht
Nee, ik bedoel, gaat je verhuurder wel toestaan/er blij mee zijn dat je hier zelf dingen aan gaat vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:46
je kan een nest stand kopen.
Zie: https://store.nest.com/nl...d-for-thermostat/AT3000EX
Pagina: 1