Verdienmodellen bij Games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:11
reviews: Verdienmodellen bij games: Dlc, lootboxes, halve games en early access

@Koekiemonsterr

Hoofdstuk 'Lootboxes', 2e alinea:

"Lootboxes die met zuurverdiende, echte euro's moeten worden gekocht, [...]"

Ik zou het woord 'zuurverdiende' weglaten; daarmee impliceer je dat iedereen zijn stinkende best heeft moeten doen om aan die Euro's te komen die vervolgens uitgegeven worden aan lootboxes. Ik vind het persoonlijk de neutraliteit van het artikel een beetje teniet doen. Tenzij de strekking van het verhaal is 'lootboxes zijn evil', dan past bovenstaande prima in die filosofie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verdienmodellen bij Games
Eén topic is wel genoeg ;)

Ik denk dat je een véél te negatieve associatie hebt met "zuurverdiend". Ik zie geen kwaad in dat woordje en voor velen zal het op z'n minst een kern van waarheid bevatten.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 29-12-2018 19:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

@Daffie Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Misschien heb je inderdaad, zoals @RobIII suggereert, een te negatieve associatie bij dat woord, en zoveel heel veel lijkt me er ook niet mis mee, maar op zich voegt het ook weinig toe. Te weinig. Wellicht heb ik daarbij ook iets teveel mijn eigen mening over lootboxes laten doorschemeren. Anyway, 'zuurverdiend' is foetsie nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Zuurverdiend geld is toch gewoon een normale uitspraak? Ik heb daar persoonlijk ook geen gevoelens bij.

Uh oh, mag ik hier wel reageren trouwens? Zo niet, oeps, sorry. :o

[ Voor 25% gewijzigd door WEBGAMING op 29-12-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

WEBGAMING schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:08:
Zuurverdiend geld is toch gewoon een normale uitspraak? Ik heb daar persoonlijk ook geen gevoelens bij.

Uh oh, mag ik hier wel reageren trouwens? Zo niet, oeps, sorry. :o
Voel je vrij hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik wist het niet zeker, ik weet dat sommige topics eigenlijk alleen bedoeld zijn voor "crew", en dacht dat GR misschien ook zo'n forumdeel was. Niet dus, mooi, heb ik geen regels gebroken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WEBGAMING schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:08:
Het is zeker een normale uitspraak maar de context is een beetje misplaatst, eerlijk gezegd. Een gemiddeld woordenboek plaatst "zuurverdiend" in de categorie dat je hard moet werken voor je geld.

En hier hangt het een beetje om, wat mij betreft; mensen die een goede game-PC en/of een mooie console-setup kunnen betalen, zitten al snel voor 1000 tot 2000 Euro in de apparatuur. Dat weet je van te voren en een game kost al jaren tussen de 30 en 100 Euro afhankelijk van alle (aangekondigde) features en DLC.

Verder kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de kosten van in-game niet worden afgezet tegen de tijd dat je ervoor moet werken, in real life of in de game. Concreet makend: stel een bepaalde set wapens of DLC kost je (als micro-transactie) 25 Euro of je moet er 30 uur voor gamen en punten verzamelen. Dan kost dat stukje software dus omgerekend 83 cent per uur als je er inderdaad voor moet werken. Poeh, vette mep.

Daarnaast, en ik begin me nu te realiseren dat ik dit beter in een reaktie op de Frontpage had kunnen zetten vanochtend; als je met dat stukje software van 25 Euro ook nog eens 30 uur langer / fijner / makkelijker kan spelen, dan kost het omgerekend dus 41,5 cent per uur. Afgezet tegen minimumloon (ook omdat je voor veel online games minstens 16 of 18 jaar moet zijn), ben je dus verplicht ongeveer 8.3 uur een baan te hebben als 15-jarige.

Nee, zuurverdiend vind ik het dan niet echt meer; maximaal 8.3 uur werken voor 60 uur spelplezier (in bovenstaande berekening)? Eitje...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Het maakt toch niet uit hoe veel je uitgegeven hebt? Het blijft "zuurverdiend" geld.

Het probleem met in game tijd vergelijken met werk, is dat tenzij het een ontzettende grindfest is, je gewoon lol hebt in het spel. Dus eigenlijk haal je alleen maar meer waarde uit het spel.

Natuurlijk verdien je in een game praktisch niets, maar je hebt wel een hoop plezier. Dat is op je werk (meestal) net andersom. Minder plezier, meer geld.

Bij de laatste berekening, bereken je volgens mij alleen de prijs van de dlc, terwijl je natuurlijk ook nog voor de game zelf moet betalen. Voor 85 euro, 60 voor de game en 25 voor de dlc, moet een 18 jarige ongeveer 18,5 uur werken.

Voor 60 of misschien zelfs 90 uur plezier blijft dat nog wel een goede ruil, daar niet van.

Ik vind je berekeningen eerlijk gezegd een beetje lastig om te volgen. Of je mist de prijs van de game, of heb je het puur over dlc? Ik ken eigenlijk geen enkele dlc die je 60 uur bezig houd.

[ Voor 154% gewijzigd door WEBGAMING op 29-12-2018 22:06 ]

Pagina: 1