Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:10

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik heb een irritant probleem met mijn Panasonic GT50 plasma TV. Deze TV heeft een CI+ slot waarin een Neotion CI+ module zit. In deze module zat voorheen een Ziggo smartcard, nu een Trined smartcard. Dat gaat niet lekker icm Fox Sports (versleuteld kanaal). Als ik Fox Sports wil kijken, dan moet ik de TV op een Fox Sports kanaal zetten (bv 251), dan de TV uitzetten en vervolgens de TV weer aanzetten zodat als ie aangaat, op dat kanaal staat. Ik krijg vervolgens wat waarschuwing en E4 foutmeldingen, maar ik kan gewoon dat kanaal kijken. Als ik een ander Fox Sports kanaal wil kijken, dan moet ik hem op dat kanaal zetten, TV uitzetten, weer aanzetten enzovoort. Ik kan dus niet normaal naar een versleuteld kanaal zappen, niet vanaf een normaal kanaal (bv NED1) of vanaf een ander Fox Sports kanaal. Het beeld blijft zwart als ik naar een Fox Sports kanaal zap zonder de TV uit en weer aan te zetten, er komen geen (fout)meldingen in beeld, er gebeurt gewoon helemaal niets.

De smartcard werkt in een losse decoder (bv een Humax) zonder enig probleem, ik kan dan gewoon van kanaal naar kanaal zappen. Volgens de TV zijn zowel de software van de CI+ module als de TV zelf up-to-date.

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Alle reacties

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:10

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
(N)iemand een idee?

De islam kan uw vrijheid schaden

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jij hebt Trined glasvezel en dan TV via de coax neem ik aan? Hoe zit het spul aangesloten, heb je er versterkers tussen zitten bijvoorbeeld? Kan zijn dat Trined een andere sterkte qua signaal geeft.

Andere insteek: toevallig je coax aansluiting als volgt: wanddoos -> decoder -> TV? Dus zeg maar zoals je vroeger een videorecorder aansloot? Zo ja, dan geeft dat issues mbt het signaal dat binnenkomt. Decoder sloopt namelijk een klein stukje van de encapsulation af (oid) en dus zijn de pakketjes net niet helemaal goed meer. CI+ kaart verslikt zich daar in, heb ik met ziggo iig wel gehad. Splitter er tussen waardoor het rechtstreeks van wanddoos naar TV gaat en opgelost.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)