Bol.com incorrecte prijs/levertijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik probeerde vandaag de volgende headset te bestellen: pricewatch: Steelseries Arctis 7 . Bij dit product is bol.com de goedkoopste aanbieder: 133,00 euro. Er staat een opmerking bij: "Voor 23:59 uur besteld, morgen gratis in huis!" en het levertijdicoontje geeft aan 24/7 (Vandaag voor 23:59u besteld, morgen in huis. Verstuurt ook in het weekend.).

Ik verwacht dus dat dit product morgen bij mij bezorgd wordt voor 133,00 euro. Er komen echter bij het afrekenen 2,49 euro extra verzendkosten bij wanneer ik het product morgen wil laten bezorgen.

Navraag bij de helpdesk leert dat dit inderdaad klopt en dat de informatie op Tweakers niet klopt. Kan dit worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:54
Informatie die in de pw staat komt bij bol.com zelf vandaan zij moeten hun feed updaten.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
uhm wat een vreemde vraag. er staat bij tweakers de basisprijs. tweakers adverteert niet maar geeft opties die van toepassing kunnen zijn, de voorwaarden hoeven er niet bij te staan. In beginsel kan die wel morgen gratis in huis zijn, dat is standaard op werkdagen maar jij kiest zelf alternatieve en ongebruikelijke verzending op zondag. Indien je dat gratis morgen in huis weghaalt zou dat juist jammer zijn.

Bol.com roept dat wel meer, maar zet in de voorwaarden dat het niet altijd lukt door omstandigheden. Dus Bol zou zelf dan ook fout moeten zitten met dergelijke teksten, zie de homepage.

[ Voor 21% gewijzigd door LucyLG op 29-12-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
LucyLG schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:45:
uhm wat een vreemde vraag. er staat bij tweakers de basisprijs. tweakers adverteert niet maar geeft opties die van toepassing kunnen zijn, de voorwaarden hoeven er niet bij te staan. In beginsel kan die wel morgen gratis in huis zijn, dat is standaard op werkdagen maar jij kiest zelf alternatieve en ongebruikelijke verzending. Indien je dat gratis morgen in huis weghaalt zou dat juist jammer zijn.
Waarom zou dat jammer zijn? Wie heeft er baat bij het verstrekken van onjuiste informatie? Het klopt namelijk niet en dit is bevestigd door de bol.com helpdesk. Op een zo t/m vr klopt het inderdaad. Op een zaterdag zou er een andere beschrijving moeten staan.
LucyLG schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:45:
Bol.com roept dat wel meer, maar zet in de voorwaarden dat het niet altijd lukt door omstandigheden. Dus Bol zou zelf dan ook fout moeten zitten met dergelijke teksten, zie de homepage.
Bol.com betichten van het opzettelijk onjuist informeren van de consument gaat mij wel ver. Ik ga er vanuit dat dit een foutje is.
HKLM_ schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:45:
Informatie die in de pw staat komt bij bol.com zelf vandaan zij moeten hun feed updaten.
Ik weet niet of dit ook het geval is voor de "slogan" achter de bedrijfsnaam.

[ Voor 31% gewijzigd door Luit op 29-12-2018 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Luit schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:53:
[...]

Waarom zou dat jammer zijn? Wie heeft er baat bij het verstrekken van onjuiste informatie? Het klopt namelijk niet en dit is bevestigd door de bol.com helpdesk. Op een zo t/m vr klopt het inderdaad. Op een zaterdag zou er een andere beschrijving moeten staan.
Bol geeft bij veel producten aan voor 23:59 besteld morgen in huis, in de algemene voorwaarden zeggen ze dat ze dat zullen proberen maar niet garanderen.

Verder verwijzen ze dat alle leveringstijden en kosten kunnen afhangen van omstandigheden en soms niet lukt. Het kan dus toch niet gratis zijn en toch niet morgen geleverd worden. Ook indien jij 2,49 betaalt is het afwachten of het wel komt op zondag.

De morgen is huis tekst is niet misleidend denk ik omdat ze die niet in een reclame zetten. Staat bovenaan de homepage wel, maar vraag me af of dat een reclame uiting is. Tweakers maakt ook geen reclame door te vergelijken op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Luit Zondag valt nog niet onder normale bezorg dag. dat de optie er is, maakt het duurder. zoals bijna overal.

dit zie je op de site btw; Voor 23:59 uur besteld, maandag in huis
tooltip onder de i staat schuingedrukt
+ bezorgopties
Verkoop door bol.com
Levertijd
We doen er alles aan om dit artikel op tijd te bezorgen. Het is echter in een enkel geval mogelijk dat door omstandigheden de bezorging vertraagd is.

Bezorgopties
We bieden verschillende opties aan voor het bezorgen of ophalen van je bestelling. Welke opties voor jouw bestelling beschikbaar zijn, zie je bij het afronden van de bestelling.

[ Voor 80% gewijzigd door Hackus op 29-12-2018 18:14 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:11:
@Luit Zondag valt nog niet onder normale bezorg dag. dat de optie er is, maakt het duurder. zoals bijna overal.

dit zie je op de site btw; Voor 23:59 uur besteld, maandag in huis
tooltip onder de i staat schuingedrukt
+ bezorgopties
Verkoop door bol.com
Levertijd
We doen er alles aan om dit artikel op tijd te bezorgen. Het is echter in een enkel geval mogelijk dat door omstandigheden de bezorging vertraagd is.

Bezorgopties
We bieden verschillende opties aan voor het bezorgen of ophalen van je bestelling. Welke opties voor jouw bestelling beschikbaar zijn, zie je bij het afronden van de bestelling.
Ik snap dat het duurder wordt en dat is ook logisch. Maar waarom staat er dan expliciet in de Pricewatch dat de bezorging morgen is én gratis is? Dit spreekt de informatie tegen die vervolgens op de bol.com website staat, dat is duidelijk. Het gaat hier ook niet over de info op bol.com maar de info zoals die in de Tweakers.net Pricewatch staat (vandaar dat ik het hier post). En het kan ook anders (correct): zie het verschil tussen Hifi Klubben en Bol:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3QRShd4Kj6BP0G7sgw8egrJJ/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lqDtxY0b1b7ksCIhMNFPDW13/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door Luit op 29-12-2018 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Luit Zondag is geen normale bezorgdag !
Dat kun je als consument ook wel begrijpen. het systeem zal niet zo ingericht zijn dat het wijzigt per dag hier in PW

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:32
Omdat dat regeltje waarschijnlijk geen rekening houdt of kan houden met uitzonderingen, in dit geval weekend-dagen.
Op voorraad. Voor 23:59 uur besteld, maandag in huis
Hoort het dus op zaterdag (en wellicht vrijdag) te zijn. Wat wel gewoon zo op hun site staat trouwens.

In 5-6/7 dagen geldt dat regeltje wel gewoon natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Luit schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:22:
[...]

Ik snap dat het duurder wordt en dat is ook logisch. Maar waarom staat er dan expliciet in de Pricewatch dat de bezorging morgen is én gratis is? Dit spreekt de informatie tegen die vervolgens op de bol.com website staat, dat is duidelijk. En het kan ook anders (correct): zie het verschil tussen Hifi Klubben en Bol:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je stelt dus dat Tweakers misleidende informatie verstrekt door informatie van andere adverteerders over te nemen.

Zou Tweakers daarmee misleidende informatie geven cq onrechtmatig handelen en daarmee eigenlijk de verkoop van Bol.com bevorderen?

Dat is een lastig en juridische complex verhaal. Hier komt heel wat bij kijken. Tweakers is geen verkoop platform in die zin dat ze adverteren (zoals bijv Skyscanner met vliegtickets) dat je via pricewatch altijd de beste deal hebt via Tweakers. Ze vergelijken prijzen op basis van de inhoud op internet, soort scrapen denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door LucyLG op 29-12-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

@Luit, ik heb aan mijn collega @mooijekind11 gevraagd om hier even naar te kijken. Morgen is hij vrij, dus weet niet of hij morgen hier gelijk komt, maar als niet morgen, dan vrijdag.

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 02-01-2019 17:33 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Is het een normale levering of een Select levering of van een 3e partij? Daar schijnt ook nog verschil in te zitten mbt leveringen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ginz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:01:
@Luit, ik heb aan mijn collega @mooijekind11 gevraagd om hier even naar te kijken. Morgen is hij vrij, dus weet niet of hij morgen hier gelijk komt, maar als niet morgen, dan vrijdag.
Wat een discussie om een non-issue ....
De prijs IS correct, 133€

Dat is, als je op een reguliere (werk)dag besteld.
Wil je een uitzonderingspositie, kan je bijbetalen, dus in dit geval om op zondag je spullen te krijgen.

Maar de basisprijs is gewoon nog steeds 133€

Als je bij Bol.com naar een usbstick kijkt, van 14,95€ staat die OOK zo vermeld, alleen betaal je onder de 20€ verzendkosten.
Ga je al naar de zondagstoeslag kijken, moet ook die nog eens bekeken worden.
Maar dan het volgende uitzonderingetje OOK erbij, want als je naast die 14,95€ nog een borstel besteld, van 6€ vervallen weer de bezorgkosten, maar dan ook voor de USB stick

Will je dit niet, neem je bol-select.
Betaal je 9.99€ per jaar, en is het altijd gratis bezorgd, zelfs dezelfde dag ( indien je op tijd besteld )

Kan er nu echt niet meer 'rationeel' nagedacht worden, dat er ergens 'extra' kosten zijn waar een derde partij ( Tweakers in dit geval ) geen hand in heeft ?

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 02-01-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37
@FreshMaker Tweakers biedt een dienst aan, die dienst werkt niet helemaal lekker. TS geeft de suggestie aan Tweakers hier eens naar te kijken. Tweakers kan hun dienst verbeteren en zal daar niet slechter van worden. Snap niet dat je je zo druk maakt om een topic als dit.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik maak me druk om kleinzerig gedoe om niets.
Een bedrijf geeft aan dat ze de volgende dag gratis bezorgen, en een tweaker heeft een loophole gevonden ...
Ze bezorgen morgen ( op zondag notabene ) helemaal niet gratis ....

Dat stoort mij uitermate, het gedoe om de kleine flut-dingetjes.
Je krijgt toch een keuze, je kan het al bestellen tegen een minimale prijs ( 2,49 om op een zondag te krijgen, het uurloon van zo'n koerier moet ook betaald worden ) en NOG is het niet goed.

De prijs klopt toch, bestel het dan lekker op maandag, hoef je die 2,49 ook niet te betalen.

edit :
Even ter zijde, dit is geen aanval op de TS persoonlijk, ik heb hem vaker bezig gezien, en zijn antwoorden zijn normaliter gewoon wél steekhoudend en zinvol.

( in tegenstelling tot andere one-day flies die een vraag droppen, en weer vertrekken )

[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 02-01-2019 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:28

Mooijekind

Manager Product Content
@Luit De promotiezin komt inderdaad niet helemaal overeen met wat ze bieden. Tevens gaat dit mis bij producten onder €20, - . Ook hierbij betaal je verzendkosten, echter worden deze gelukkig wel meteen meegenomen bij de totaalprijs in de pricewatch.

Ik ga dit opnemen met onze accountmanager en kijken hoe we dit kunnen verbeteren. De uitdaging zit hem dan vooral in de extra verzendkosten voor levering op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
mooijekind11 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:45:
@Luit De promotiezin komt inderdaad niet helemaal overeen met wat ze bieden. Tevens gaat dit mis bij producten onder €20, - . Ook hierbij betaal je verzendkosten, echter worden deze gelukkig wel meteen meegenomen bij de totaalprijs in de pricewatch.

Ik ga dit opnemen met onze accountmanager en kijken hoe we dit kunnen verbeteren. De uitdaging zit hem dan vooral in de extra verzendkosten voor levering op zondag.
Bedankt voor de feedback! Ik snap dat er wat technische haken en ogen aan een oplossing zitten. Succes ermee :)

En voor iedereen die zo in de bres springt voor bol.com: probeer eens wat objectiever naar zaken te kijken, zeker als deze gepost worden in een feedback-forum. De balans tussen wat goed is voor de consument en wat goed is voor de grote bedrijven slaat tegenwoordig al veel te vaak door naar de laatste.
Pagina: 1