Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 11:55
Dag,

Ik wil graag iets met fotografie gaan doen voor de fun.
Momenteel beschik ik over een Nikon A900 en ben enigszins beperkt qua instellingen. Om die reden wil ik graag overstappen naar spiegelreflex.

Na zo’n 4000 😀 reviews gezien en gelezen te hebben kom ik qua budget uit bij een body: Canon 800D
Waarom canon? Omdat snapbridge van nikon niet doet wat ik wil. Met canon kan ik met mijn iphone door de foto’s in mijn camera scrollen en meer... snapbridge wekt frustratie bij mij op.

Die keuze heb ik dus wel gemaakt....denk ik.
Maar dan: welke lens?

De standaard kit lens 18-55mm ben ik denk ik snel op uitgekeken en zoek iets dat dezelfde (of betere) kwaliteit levert met meer zoom.

Nu heb ik twee lenzen op het oog die voor mij als “standaard-gear” door moet gaan:

Canon EF-S 18-135 F3.5-5.6 IS USM nano bulk
Canon EF-S 18-135 F3.5-5.6 IS STM bulk

Met welke ben ik het beste af en krijg ik het mooiste resultaat? Kortom, ik heb hierin advies nodig van meer ervaren mensen.

Naast één van deze lenzen ben ik voornemens om een groothoek lens erbij aan te schaffen, nl.
Canon EF-S 10-18mm F4.5-5.6 IS STM

Los van welke zoom lens ik ga kiezen...Ik denk dat ik met deze twee lenzen een behoorlijk bereik heb qua soort foto’s. Heb ik me goed ingelezen? Zie ik iets verkeerd of over het hoofd? Of moet ik toch iets anders kiezen.

Hulp is welkom.
Alvast dank!

[ Voor 5% gewijzigd door warlord op 29-12-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 12:31
Leuk dat je op zoek bent naar een spiegelreflexcamera + lenzen. Ik heb zelf de 77D lijkt erg op de 800D.
De EF-S 18-135mm IS USM (is de opvolger van de IS STM )heb ik zelf, is een allround lens hij is stil en ben er tevreden over.
De 10-18mm is ook goede lens en als landschap en je kan hem ook voor architectuur gebruiken.
Ik zou altijd een extra batterij meenemen.

Je kan eventueel nog de canon ef-s 55-250mm erbij nemen, ik gebruik de lens voor sport en soms voor dieren te fotograferen.

Mijn vraag Wat wil je allemaal gaan fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 11:55
tennis schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:12:

Mijn vraag Wat wil je allemaal gaan fotograferen?
Dat zullen voornamelijk landschappen, dieren, mensen en stilstaande objecten zijn. Misschien dat ik hier over een tijdje toch weer anders over denk. Ik moet in die zin ook nog op ontdekkkingsreis. Het feit dat je de usm een allround lens noemt, en ik dat eerder heb gelezen is deze op mijn lijstje gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 12:31
Je moet gaan kijken/ontdekken wat je leuk vindt. Lekker gaan fotograferen :D

Voor mensen kan je de 18-135mm ook goed gebruiken voor mensen en later eventueel kan je kijken naar de EF- 50 f/1.8. Die is speciaal voor portretten.

Weet niet waar je de camera + lenzen wilt kopen bij kamera-express of cameranu kan je 5 jaar garantie krijgen na een review op de site op je camera en lenzen.
Bij Kamera Express heb je diverse pakketten qua lens & body.

Je hebt op fb een Canon Club Nederland, daar kan je lid van worden als je Canon camera hebt en daar plaatsen we foto's, tips & trucs & advies.