Ik wil het komende jaar mijn 11 jaar oud systeem gaan vervangen met een nieuwe pc. In 1ste instantie voor de komende 10 jaar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk de meest recente games kunnen spelen op 1440p aan 144hz.
Daarnaast is het misschien mogelijk dat ik wat ga proberen te programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond de 1750 EUR. Iets meer of minder mag. Ik wil vooral een degelijk systeem met duurzame componenten.
Wishlist van hieronder gaat over budget, maar als er alternatieven zijn om dichter bij het budget te belanden, hoor ik het graag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm is ondertussen geleverd.
Samsung LC27JG50QQUXEN + toetsenbord en muis
Wat ik ook meeneem, is mijn 1TB hardeschijf. Maar deze zal functioneren als backupschijf in het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst 1 videokaart (geen sli of crossfire toestanden), ruime solidstate hd (min 500GB), genoeg geheugen (min 16GB maar denk eerder aan 32GB),
+ alle benodigdheden om het niet luid te laten draaien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik merk dat ik niet meer mee ben met alle merken. Maar wil vooral degelijke kwaliteitsvolle merken.
Grafisch denk ik Nvidia, maar processor twijfel ik tussen amd en intel. Ik sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk zonder gebruik te maken van waterkoeling. Qua verbruik verwacht ik een gewoon verbruik. Geen ultrazuinig verbruik, maar ook niet het tegenovergestelde.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken of te prutsen aan de instellingen voor het laatste beetje "juice".
Wat verwacht je van ons?
Ik denk voornamelijk aan advies voor het meeste bang-for-buck-systeem op de markt. Maar dat toch nog enkele jaartjes mee kan met de laatste games.
Alvast bedankt voor het advies.
Wishlist voor nieuwe pc:
Maar sta open voor suggesties...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk de meest recente games kunnen spelen op 1440p aan 144hz.
Daarnaast is het misschien mogelijk dat ik wat ga proberen te programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond de 1750 EUR. Iets meer of minder mag. Ik wil vooral een degelijk systeem met duurzame componenten.
Wishlist van hieronder gaat over budget, maar als er alternatieven zijn om dichter bij het budget te belanden, hoor ik het graag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm is ondertussen geleverd.
Samsung LC27JG50QQUXEN + toetsenbord en muis
Wat ik ook meeneem, is mijn 1TB hardeschijf. Maar deze zal functioneren als backupschijf in het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst 1 videokaart (geen sli of crossfire toestanden), ruime solidstate hd (min 500GB), genoeg geheugen (min 16GB maar denk eerder aan 32GB),
+ alle benodigdheden om het niet luid te laten draaien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik merk dat ik niet meer mee ben met alle merken. Maar wil vooral degelijke kwaliteitsvolle merken.
Grafisch denk ik Nvidia, maar processor twijfel ik tussen amd en intel. Ik sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk zonder gebruik te maken van waterkoeling. Qua verbruik verwacht ik een gewoon verbruik. Geen ultrazuinig verbruik, maar ook niet het tegenovergestelde.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken of te prutsen aan de instellingen voor het laatste beetje "juice".
Wat verwacht je van ons?
Ik denk voornamelijk aan advies voor het meeste bang-for-buck-systeem op de markt. Maar dat toch nog enkele jaartjes mee kan met de laatste games.
Alvast bedankt voor het advies.
Wishlist voor nieuwe pc:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 328,90 | € 328,90 |
| 1 | Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming | € 133,- | € 133,- |
| 1 | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G | € 1.026,50 | € 1.026,50 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 72,99 | € 72,99 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-32GISB | € 207,50 | € 207,50 |
| 1 | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 87,90 | € 87,90 |
| 1 | Samsung 970 Evo 1TB | € 253,16 | € 253,16 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.109,95 | |
Maar sta open voor suggesties...
[ Voor 43% gewijzigd door GerbenVanCamp op 29-12-2018 23:16 . Reden: wenslijst toegevoegd ]