Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus Rampage v extreme met 970 pro 512gb ssd geeft een bsod

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 11:44
Ik heb een pc met een rampage v extreme moederbord met 5960x processor er op. Hij werkte altijd goed met mijn oude ssd een op sata aangesloten samsung 850 pro 512 gb. Nu heb ik die ssd er uitgehaald en er een nvme samsung 970 pro 512gb ingestopt. Veder heb ik er nog een 500gb wd 1tb wd en een 2tb wd een hgst 4tb Hardeschijf in hangen op sata. Nu doet het volgende probleem zicht voor als ik Windows 10 wil installeren op de 970 pro dan krijg tijdens het installeren een bsod met de volgende melding machine check exception. Ik kom de Windows setup goed door en dan start hij opnieuw op en gaat hij het apparaat configureren als dat klaar is start hij weer opnieuw op en dan krijg ik het bsod met machine check exception. Zet ik de sata controller uit dan kan ik Windows 10 wel installeren op de 970 pro zonder bsod. Als ik Windows 10 heb geïnstalleerd met de sata controller uit en doe hem weer aan als Windows 10 er op staat krijg weer dat bsod met machine check exception. Hang ik mijn oude ssd terug en haal ik de nvme ssd er uit dan kan ik Windows 10 zonder bsod installeren.

Wat ik allemaal al heb gedaan is de nieuwste bios er op zetten ver 3902.
Sata kabels vervangen
Alle harde schijven getest geen fouten.
Memtest is ook goed
De 970pro werkt in andere pc's in combinatie met sata schijven prima
Als ik Windows 8.1 installeer krijg ik het zelfde bsod

Wat zit er verder nog in een de pc
STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5
32gb geheugen 4x 8gb corsair 2800mhz
ax760i voeding corsair
asus bluray brander op sata

Als ik bios instellingen moet posten kan ik dat doen.

Wie weet wat er hier aan de hand is en hoe ik mijn Samsung 970 pro in deze pc kan gebruiken in combinatie met mijn sata harde schijven?