Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen tot slecht tv-signaal na plaatsing slimme meter....

Pagina: 1
Acties:

• Pap89
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
Hier is dus van de week een slimme meter geplaatst door Stedin.

Alleen sindsdien dus geen tv signaal meer.
'Zender niet beschikbaar' , de zender geeft 2-3 seconden beeld en daarna dus dat bericht.

Televisie zit op bedraad internet, Netflix werkt wel goed, wifi werkt ook op de smartphones/Sonos etc.
De televisie boven heeft het zelfde probleem, dus zit niet in tv-signaalkastje zelf lijkt me dan.
Het is echt puur dat het ontvangst gewoon gestoord wordt sinds die slimme meter.

Iemand tips?

Maandag bellen we met Stedin.

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:19
Wat voor televisie heb je?
Schotel, iptv, coax?

Het is dus enkel tv storing? Hebben je buren hetzelfde probleem? Niet toevallig een regiostoring mbt televisie?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meerdere ISP-forums lijken er melding van het maken dat "slimme meters" bij sommige klanten een storing veroorzaken.

Simpele test (tijdelijk!!!); pak een flink lap aluminiumfolie en wikkel dit zo strak mogelijk om de meter heen. Herstart daarna je modem/router en je decoders en/of je TV's en test het beeld eens.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:15
ik zou het tv kastje op een ander ip instellen, dus handmatig ipv automatisch

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 14:48

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De slimmer meters hebben een gsm modem intern. Kan zijn dat dat de storing geeft. Maar dat zou ik verwachten als je internet via de coax kabel hebt. Via internet is een beetje vreemd als je gewone internet wel goed werkt.
Heb je de kastjes al gepower cycled? Een stroom onderbreking kan dit ook geven

• Pap89
Ga nu even specifiek dat powercyclen proberen.
Eerst wordt de nieuwe software gewdownload (aan een groen balkje te zien) en daarna stopt die ermee. Foutcode 301
Met als handelingen: Herstart modem/Zorg dat de tv-ontvanger rechstreeks met een ethernetkabel op het modem is aangesloten, wat dus ook zo is.

Van de aluminium folie ook al geprobeerd, maar dat leek even te werken maar daarna toch weer dezelfde problemen.

[ Voor 50% gewijzigd door Pap89 op 29-12-2018 17:16 ]

• Pap89
S-te-fan schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:39:
Wat voor televisie heb je?
Schotel, iptv, coax?

Het is dus enkel tv storing? Hebben je buren hetzelfde probleem? Niet toevallig een regiostoring mbt televisie?
Samsung smart tv van 2015
en iptv via xs4all.

Wat het helemaal raar maakt, als je gewoon een programma aanklikt en dan begin gemist doet, er niks aan de hand is.

Maar als je 'live' tv kijkt werkt het niet.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 14:48

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Klinkt toch als een storing op je internet. Kan je een ping doen naar bijvoorbeeld 8.8.8.8? Kijk of je packet loss hebt. En een speedtest van speedtest.net, hoe gaat dat?

• Pap89
Probleem nog niet verholpen, maar misschien dat het toch aan de router ligt? Want de Slimme Meter zit in de meterkast 3-4meter verderop.
Ook als je de router herstart, werkt het tv signaal perfect, totdat je naar een andere zender gaat, dan werkt niets meer.

Bedraad internet op zolder doet het nu ook niet goed, ene moment een speedtest waar 120mbps up/down uitkomt en daarna open ik steam of een andere website en staat er weer geen verbinding.

Deze site is niet bereikbaar Het duurt te lang voordat 8.8.4.4 reageert.
Probeer het volgende:

Controleer de verbinding
Controleer de proxy en firewall
Windows Netwerkcontrole uitvoeren

Nu een speedtest op de wifi:
Ping: 6ms
Download in mbps: 49.94
Upload in mbps: 37.58

[ Voor 40% gewijzigd door Pap89 op 03-01-2019 14:55 ]

Pagina: 1