Toon posts:

Nieuwe velden staan automatisch op datum

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In een sjabloon dat ik veel gebruik staan nieuwe velden standaard op datum, en niet op getal. Vervelend want ik werk veel met getallen. Omdat ik hier ontzettend veel tabbladeren in heb (het is een jarenoud bestand waarin ik wekelijks werk) kan ik de data ook niet zomaar overzetten en zet ik handmatig velden telkens terug naar getal.

Maar het blijft zo wel erg vervelend. Ik heb geen idee waar ik dit heb aangepast en via Google of Excel-help krijg ik vooral suggesties hoe ik het per veld kan aanpassen maar niet waar ik de default in het sjabloon kan aanpassen.... Help?!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mag ik raden of heb je mogelijk ook naam van het softwarepakket waarin je werkt? Je noemt "Google of Excel" help maar aangezien beiden ook elkaars "sheets" kunnen bewerken, is mijn vooralsnog onbekend wat je nu gebruikt.

En vaak, maar ook dat is een aanname, als je een aantal velden selecteert, rechtermuis klikt, kan je in 1x voor al die velden de standaard formatting en "waarde" aanpassen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, via Google leek dit een Excel-forum, vandaar dat ik het niet had genoemd. Het gaat om Excel.

Ik weet dat ik delen telkens terug kan zetten en doe dat dus nu telkens, maar dat blijft wel dubbel werk omdat de default nu dus op datum staat dus telkens zodra ik iets invul in een nieuw veld moet ik die weer omzetten. Liever zou ik ergens de default aanpassen. Maar waar kan ik dit doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:29
Als ik ervan uitga dat je nieuwe waarden telkens in een nieuwe rij onder je oude gegevens invult dan zou je alleen de (gehele) kolom moeten sorteren en via rechtermuisknop eigenschappen op standaard of getal zetten.

als vb:

0 A B
1 x 1
2 y 3
3 z 7

Klik op B om alle cellen te selecteren en pas alles aan

[ Voor 15% gewijzigd door D-dark op 30-12-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd je kan ook een leeg blad starten, CTRL+A aantikken, rechtermuis, de formatting etc instellen, Save As TEMPLATE. En dan gebruik je die elke volgende keer als template voor een nieuw document?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij andere bestanden heb ik het probleem niet. Alleen in dit bestand. Maar wel op alle tabbladeren en ook als ik een nieuw tabblad open. Het is een vrij groot bestand waar ik dagelijks in werk en ook al is het telkens maar weinig werk om het aan te passen, het is wel dubbel werk. Als ik dus wist waar ik deze default-instelling kon aanpassen was ik er voorgoed vanaf...
Pagina: 1