sebapao schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:58:
Ondanks dat dit topic vrij oud is zou ik hier toch nog inhoudelijk op wilen reageren. Ook ter info voor anderen. Ik denk doordat private lease nog redelijk kort in de lift zit dat er nog weinig private occasional lease aanbod is. Maar inmiddels zie je dat mensen die een nieuw private lease contract hebben hier soms toch vanaf willen. Doordat ze een nieuwe baan hebben of gaan verhuizen en de auto daardoor niet meer nodig hebben enzovoorts.
Deze auto's (of eigenlijk private lease contracten) worden dan ter overname aangeboden. Zo kun je dus een private lease occasion van iemand overnemen. Voordeel voor jou is een korte looptijd van het contract en een eventuele overnamebonus van de huidige eigenaar.
*spam*
Dank voor je inhoudelijke bijdrage, en zeker een goede invulling. Toch snap (ook) ik niet dat er niet meer aanbod is van occasion lease. Zeker voor dealers moet hier ruimte liggen imho. Een auto van 3 jaar oud, zelfs met 120.000 op de teller, kan best nog wel een keer 3 jaar en 120.000 km worden ingezet. Een beetje dealer bedrijf zou best een mooie selectie inruil auto's moeten hebben van 3 jaar oud. Bij particulier gebruik ws zelfs wel met minder kilometers op de teller. Ongetwijfeld zullen de (voorzieningen voor) onderhoudskosten hoger zijn omdat je een keer remschijven en een distributieriem hebt maar door de lagere afschrijving tov een nieuwe auto moet je de business case wel rond kunnen krijgen lijkt me. Financiering bieden ze wel, en financial lease, maar uitgerekend waar een autodealer waarde kan toevoegen (nl ontzorgen van het inschatten van de technische staat van een auto, onderhouden en fixen als er iets mis is) weten ze niet te gelde te maken.
De trend van autobezit naar autogebruik is ook al ingezet en ik denk dat er best vraag naar is.
[
Voor 5% gewijzigd door
deepbass909 op 17-01-2020 15:35
]
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen