Waarom weinig/geen Private Occasional lease?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.947 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 12:21
Sinds paar dagen wil ik een 2e auto voor mijn vrouw zoeken. Aangezien ze nu een baan heeft, wilt ze graag zelf maandelijks 200-230 euro betalen per maand.
Met private lease kom je dan in een klasse waar je net in past. Dus wilde ik verder kijken naar occasions om te leasen, maar op de zakelijke markt kan je heel wat vinden. In private echter niet.

Iemand enig idee waarom dit zo is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Hoe ouder een auto, hoe groter het risico op onderhoud, hoe groter de auto hoe duurder het onderhoud. Vanuit de leasemaatschappijen snap ik wel dat ze liever geen grotere oude auto's private leasen.

Vaak bieden nette dealers van auto's wel financiering aan voor tweedehands auto's, maar dat is alleen financiering voor de auto, zonder dat ze de wegenbelasting en onderhoud voor je betalen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpel. Als je occasions zou leasen kom je met een auto aan die de leasemij niet kent en waarvan ze niet betrokken zijn bij het onderhoud. Willen ze best een leaseconstructie opzetten, maar dan moeten ze zich financieel indekken tegen evt onbekende gebreken. Wordt dus nog duurder ipv goedkoper.

Kennen ze de auto wel, dan is ie al in de lease geweest, voor hen dus afgeschreven en niet meer interessant om geld op te verdienen, dus wordt ie verkocht.

Enige kans die je hebt is een private lease auto die teruggekomen is voor einde contract. Maar zo lang is private lease nog niet in opkomst (paar jaar pas) dus dat zijn er niet zoveel, die spoeling is dun. Bij zakelijke lease zie je dat veel meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Private lease is niet lastig alleen het staat vaak niet geadverteerd. Meerdere autobedrijven die ik ken, willen zonder issues een voorraadwagen aan je "verhuren" tegen een symbolisch bedrag. Het kan wel zo zijn dat dat dus geen "full operational lease" is dus onderhoud zal je vaak wel moeten incalculeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Een aantal redenen zijn al genoemd, maar vergeet ook de zeer forse kortingen die leasemaatschappijen kunnen bedingen op op nieuwe auto's niet. Afhankelijk van hoe deze verrekend worden kan dit vooral bij korte looptijden flink aantikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Maar wat is er mis met een klein autootje als tweede wagen? Tenzij je vrouw professional verhuizer is of langer dan 2 meter is een 108/Aygo toch een prima forenzenbakkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
LeasePlan (carnext) doet het, Justlease ook en ik dacht privateleae.con

Kijk eens op die sites, vaak is het enige voordeel een kortere looptijd

Nieuw is interessant doordat er groot ingekocht wordt met veel korting (= weinig afschrijving) en daardoor een scherp tarief.

Tip voor het A segemebt de picanto.

[ Voor 22% gewijzigd door wd200 op 29-12-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:56
Ik kan het je in ieder geval afraden. Kijk deze auto bijvoorbeeld eens: https://www.carnext.com/n...ugeot/108/qeqr-p127-895w/

Ik heb deze ook, maar dan splinternieuw, met Premium pack + 20.000 KM per jaar ( 36 maanden contract ). Ook bij Leaseplan, met afgekocht eigen risico naar €0. En dat kost mij €250 rond. En de auto hierboven dus vanaf €246, op basis van 36 maanden en 10.000KM per jaar. Dan mis je nog het Premium pakket en 10.000KM en je eigen risico is nog €500... Je moet wel gek zijn om dat te doen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:36

-tom-562

Oliesjeik

Michielgb schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:25:
Maar wat is er mis met een klein autootje als tweede wagen? Tenzij je vrouw professional verhuizer is of langer dan 2 meter is een 108/Aygo toch een prima forenzenbakkie?
Ligt er aan wat de gereden afstand is. Tot 10km, prima, maar langer zou ik toch echt wel wat comfort willen :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Michielgb schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:25:
Totdat je een ongeluk krijgt. Die kleine gebakjes hebben niks geen kreukelzone en de kans dat je er heel uitstapt is een stuk kleiner dan bij een grote auto.
En vaak worden die autootjes ook nog gebruikt om kinderen te vervoeren en die maken al helemaal geen kans meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 29-12-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ernemmer schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:07:
[...]

Totdat je een ongeluk krijgt. Die kleine gebakjes hebben niks geen kreukelzone en de kans dat je er heel uitstapt is een stuk kleiner dan bij een grote auto.
En vaak worden die autootjes ook nog gebruikt om kinderen te vervoeren en die maken al helemaal geen kans meer.
De 108 en Aygo krijgen respectievelijk 4 en 3.5 sterren van de 5 volgens NCAP waarbij de opmerking gemaakt moet worden dat de Aygo 4.2 sterren weet te krijgen als je het "Safety Pakket" als optie hebt.

Worst in class: Mustang GT 2017, Jeep Compass, Nissan Navara. Voornamelijk lage score omdat ze van aluminiumfolie gemaakt zijn (dus slecht voor de inzittenden) alsmede de massa/vorm (dus slecht voor voetgangers & fietsers).

Ja, je hebt ergens wel een punt dat een kleinere auto mogelijk minder veilig is maar tegelijkertijd is een grotere auto meteen bakken zwaarder/duurder om dezelfde krachten te kunnen opvangen; zeker bij zij-aanrijdingen of staart-aanrijdingen.

niks geen kreukelzone = 100% veilig dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:14:
[...]

De 108 en Aygo krijgen respectievelijk 4 en 3.5 sterren van de 5 volgens NCAP waarbij de opmerking gemaakt moet worden dat de Aygo 4.2 sterren weet te krijgen als je het "Safety Pakket" als optie hebt.

Worst in class: Mustang GT 2017, Jeep Compass, Nissan Navara. Voornamelijk lage score omdat ze van aluminiumfolie gemaakt zijn (dus slecht voor de inzittenden) alsmede de massa/vorm (dus slecht voor voetgangers & fietsers).

Ja, je hebt ergens wel een punt dat een kleinere auto mogelijk minder veilig is maar tegelijkertijd is een grotere auto meteen bakken zwaarder/duurder om dezelfde krachten te kunnen opvangen; zeker bij zij-aanrijdingen of staart-aanrijdingen.

niks geen kreukelzone = 100% veilig dus ;)
Die NCAP sterren zijn een beetje een wassen neus natuurlijk omdat die testen bij lagere snelheid gedaan worden. Als je die youtube filmpjes ziet valt het inderdaad wel mee met 50 km/uur. Een iets hogere snelheid of iemand die achterop klapt bij een file zal veel meer schade aanrichten dan die 50km/uur testjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 12:46
Toen ik mijn auto (B segment) in de PL ging afnemen heb ik hetzelfde model maar dan 2 jaar oud (40k op de teller) die in de showroom stond ook door laten rekenen. Maandbedrag was duurder dan een gloednieuw model omdat de dealer in de komende 4 jaar van de looptijd (in mijn geval) significant onderhoud moet gaan incalculeren.

Het bestaat dus wel maar is in 9 van de 10 gevallen even duur of duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ernemmer schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:19:
[...]

Die NCAP sterren zijn een beetje een wassen neus natuurlijk omdat die testen bij lagere snelheid gedaan worden. Als je die youtube filmpjes ziet valt het inderdaad wel mee met 50 km/uur. Een iets hogere snelheid of iemand die achterop klapt bij een file zal veel meer schade aanrichten dan die 50km/uur testjes.
Zeker! En ook welke auto welke raakt en onder welke hoek. Uiteindelijk beslist de RDW of een wagen voldoende veilig is voor de Nederlandse wegen. Of dat dan inderdaad ook de mening is van bepaalde automobilisten (zoals jij en ik), dat is iets anders. Ik hoef zelf ook geen meter in een dergelijk wagentje te willen rijden, begrijp me niet verkeerd, maar @kx22 heeft ook wel een redelijke beperkte topicstart; sowieso is voor private lease het aantal kilometers / maand een enorme kostenfactor en (indirect) ook meteen een bepaalde risico-factor. Hoe minder je rijdt, hoe kleiner de kans dat je bij een ongeluk betrokken raakt, des te groter de mogelijke keuze voor een kleinere auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Je hoeft niet alleen bij leasemaatschappijen te kijken. Sommige (merk)dealers kunnen je ook voorzien van private lease. Zoals bijvoorbeeld Volkswagen.

De prijs zal niet heel ver omlaag gaan, want een auto is gewoon duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 11-06 12:21
OK bedankt voor je antwoorden. Is me wel logisch dat inkoopkortingen ervoor zorgen dat een kleine auto aantrekkelijk is. Dan word het een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebapao
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:03
Ondanks dat dit topic vrij oud is zou ik hier toch nog inhoudelijk op wilen reageren. Ook ter info voor anderen. Ik denk doordat private lease nog redelijk kort in de lift zit dat er nog weinig private occasional lease aanbod is. Maar inmiddels zie je dat mensen die een nieuw private lease contract hebben hier soms toch vanaf willen. Doordat ze een nieuwe baan hebben of gaan verhuizen en de auto daardoor niet meer nodig hebben enzovoorts.

Deze auto's (of eigenlijk private lease contracten) worden dan ter overname aangeboden. Zo kun je dus een private lease occasion van iemand overnemen. Voordeel voor jou is een korte looptijd van het contract en een eventuele overnamebonus van de huidige eigenaar.

Spammen van je eigen website is niet toegestaan en al helemaal niet als je doet alsof die van iemand anders is!

[ Voor 15% gewijzigd door deepbass909 op 17-01-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
sebapao schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:58:
Ondanks dat dit topic vrij oud is zou ik hier toch nog inhoudelijk op wilen reageren. Ook ter info voor anderen. Ik denk doordat private lease nog redelijk kort in de lift zit dat er nog weinig private occasional lease aanbod is. Maar inmiddels zie je dat mensen die een nieuw private lease contract hebben hier soms toch vanaf willen. Doordat ze een nieuwe baan hebben of gaan verhuizen en de auto daardoor niet meer nodig hebben enzovoorts.

Deze auto's (of eigenlijk private lease contracten) worden dan ter overname aangeboden. Zo kun je dus een private lease occasion van iemand overnemen. Voordeel voor jou is een korte looptijd van het contract en een eventuele overnamebonus van de huidige eigenaar.

*spam*
Dank voor je inhoudelijke bijdrage, en zeker een goede invulling. Toch snap (ook) ik niet dat er niet meer aanbod is van occasion lease. Zeker voor dealers moet hier ruimte liggen imho. Een auto van 3 jaar oud, zelfs met 120.000 op de teller, kan best nog wel een keer 3 jaar en 120.000 km worden ingezet. Een beetje dealer bedrijf zou best een mooie selectie inruil auto's moeten hebben van 3 jaar oud. Bij particulier gebruik ws zelfs wel met minder kilometers op de teller. Ongetwijfeld zullen de (voorzieningen voor) onderhoudskosten hoger zijn omdat je een keer remschijven en een distributieriem hebt maar door de lagere afschrijving tov een nieuwe auto moet je de business case wel rond kunnen krijgen lijkt me. Financiering bieden ze wel, en financial lease, maar uitgerekend waar een autodealer waarde kan toevoegen (nl ontzorgen van het inschatten van de technische staat van een auto, onderhouden en fixen als er iets mis is) weten ze niet te gelde te maken.
De trend van autobezit naar autogebruik is ook al ingezet en ik denk dat er best vraag naar is.

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 17-01-2020 15:35 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Onnodige kick om eigen website te spammen, dit topic gaat op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.