Videokaart wil mijn pc niet laten opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-06-2022
Hallo beste tweakers,

Ik zit met een probleempje
En dat is: heb gisteren nieuwe gpu gekocht en nieuwe voeding voeding werkt maar mijn pc moet 2 pci e 6 pin aansluitingen hebben dus heb ik dat gedaan maar op een of andere manier gaat mijn pc niet aan met deze kabeltje zie foto. Als ik de pci e direct met voeding aansluit start de pc wel op alleen geen beeld
En als ik die andere kabeltje er aan doe werkt die niet.

Zou die kabeltje dan kapot zijn denken jullie?

Heb de videokaart club 3d hd radeon 6950 coolstream edition 2gb

Foto van dat kabeltje: https://drive.google.com/...vbT0db1/view?usp=drivesdk

Foto van de aansluitingen van de gpu: https://drive.google.com/...tYJX1M-/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zal je foto's wel verkeerd interpreteren?

- beide voedingskabels moeten in de GPU
- dat losse kabeltje heeft een "vreemde" connector links; lijkt wel SATA of molex?

Meer info is handig; namelijk ook de rest van je PC en, aangezien het om spanning gaat, het exacte merk & type van je voeding.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een SATA naar 6 pin PEG kabel, je wil de boel graag in de fik laten vliegen? Zo'n verloopje is vragen om problemen..

Welke voeding heb je? Graag merk + model, anders een foto. Je zal echt 2x 6-pin PEG kabels moeten gebruiken voor je videokaart, geen raar verloopje. Ik vrees dat je voeding maar één 6+2 pin PEG kabel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:51
Zat dat kabeltje bij je voeding of heb je die er los bij moeten kopen om aan te sluiten op je videokaart? Als het laatste waar is zou ik een andere voeding gebruiken en niet gaan lopen spelen met rare verloopjes. Wellicht is het ook handig om meteen te vermelden welke voeding je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste de kabel van van de eerste foto heb je niet nodig dat is een Sata PCI Express kabel.

2e foto valt mij op dat je de linkeraansluiting van de videokaart niet gebruikt. Deze moet je ook gebruiken.

@stin00 en @Oh hell no dit is geen rare kabel hoor is gewoon om sata schijven te voeden vanuit de PCI Express aansluitingen vanuit de voeding. Niks bijzonders.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafel
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Stroopwafel op 29-12-2018 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Huh daar klopt helemaal niks van @Verwijderd . Kijk hoe kort die 'kabel' is, het is een verloopje dat van een sata aansluiting een 6 pin PEG maakt. Net als dat je molex naar 6 pin hebt. Dit gevaarlijke ding dus:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41%2BgTvvJgRL._SX425_.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 29-12-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Heb de voeding van ewent met 600Wattage de type is: ewent ew3905

Dat verloop stukje zat er niet bij alleen 1 x pci e 6 pin die er standaard aan zit en is indd sata naar pci e 6pin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafel
Andriessm schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:24:
Heb de voeding van ewent met 600Wattage de type is: ewent ew3905

Dat verloop stukje zat er niet bij alleen 1 x pci e 6 pin die er standaard aan zit en is indd sata naar pci e 6pin
https://www.coolblue.nl/product/756345/ewent-ew3905.html Dit bagger ding?
Doe jezelf een lol en spendeer iets meer poen op een redelijke voeding, hoef je meteen niet te klooien met 3e partij verloopjes want degelijke voedingen komen gewoon standaard met 2x 6-pin PCI-E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Als ik dat verloop stukje er bij in connect werkt de pc niet valt die direct uit en als ik die eruit haal werkt de pc wel alleen geen beeld want videokaart kreigt dan te weinig stroom volgensmij en als ik die verloopstukje allren er in doe werkt de pc ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Andriessm schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:24:

Dan moet je dus op zoek naar een verloopje wat wel werkt. Zoals @stin00 aangeeft; het is niet aan te raden om een MOLEX -> 6-pin te gebruiken want die zijn niet altijd even "stabiel" qua constructie en kunnen nog wel eens gaan smeulen / branden.

Een goede PSU is de enige oplossing met (modulaire) kabels waar je alles mee kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Helaas zou ik dan toch die voeding moeten terug brengen naar de mediamarkt? Heb het vandaag op gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
En dan maar een andere kopen met pci e 6 pin 2x erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafel
Andriessm schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:29:
Helaas zou ik dan toch die voeding moeten terug brengen naar de mediamarkt? Heb het vandaag op gehaald.
Als het kan zou ik dat wel doen. Kijk in de pricewatch voor een voeding met 80-plus certificering en op z'n minst twee 6-pin PCI-E aansluitingen. Het zal helaas wat duurder zijn eerst, maar je kunt echt niet goedkoop doen met een voeding.

Ik weet niet helemaal zeker of dit klopt, maar volgens tweakers.net zelf kan die Ewent voeding niet eens voldoende stroom leveren voor je hele systeem: pricewatch: Ewent EW3905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
En als ik deze zou kunnen gaan kopen zou deze er wel geschikt voor kunnen zijn dan?

EAIaIQobChMI9_6M2JPF3wIVEqWaCh2q9AQaEAkYDyABEgI6rvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Andriessm schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:35:
En als ik deze zou kunnen gaan kopen zou deze er wel geschikt voor kunnen zijn dan?
Nee. Ongeveer een half uur geleden vroeg ik welke componenten er exact in je PC zitten. Zonder dat we dat weten, kan het best risicovol zijn "random PSU" te kopen en dan zometeen er weeeer achter te komen dat je niet alles kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafel
Die is al wat beter, maar om echt zeker te weten wat je nodig hebt zou ik zoiets gebruiken:
https://outervision.com/power-supply-calculator
Hier vul je dan in welke onderdelen je hebt en rekent het vanzelf voor je uit hoeveel stroom het (en wat voor voeding dus) nodig zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Ik kan mijn componenten nog wel opnoemen

Videokaart: club3d hd radeon 6950
Moederbord: intel dg35ec
Ram: 6gb ddr2
Cpu: intel core 2 duo weet niet exact meer welke type
Psu: ewent ew3905 R0
Hdd: western digital blue 300gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Dan zal ik even kijken waarmee hun mee uitkomen: de site https://outervision.com/power-supply-calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafel
Andriessm schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:39:
Ik kan mijn componenten nog wel opnoemen

Videokaart: club3d hd radeon 6950
Moederbord: intel dg35ec
Ram: 6gb ddr2
Cpu: intel core 2 duo weet niet exact meer welke type
Psu: ewent ew3905 R0
Hdd: western digital blue 300gb
Als je windows gebruikt kun je "dxdiag" intypen in je startmenu en dat dan openen, als het goed is geeft dat aan welke processor je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Is goed zal ik het eerst even onboard aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Andriessm schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:35:

EAIaIQobChMI9_6M2JPF3wIVEqWaCh2q9AQaEAkYDyABEgI6rvD_BwE
Nee, die voeding heeft heel erg matige componenten en dus geen echt geschikte keuze.
Beter pak je een voeding als: product: be quiet! Pure Power 11 / pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Heb wel wat beter gpu dan specificaties aangeeft

https://outervision.com/b/3sMS8d

Maar goed zou toch dus maar een andere voeding moeten gaan kopen waar 2 maal pci e 6 aansluitingen bij zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Kan wel zo'n gpu kopen maar op mijn doos van de gpu staat minimaal 500watt aan gpu nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Bedoel psu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wil je gewoon je laatste bericht editen ipv meerdere antwoorden achter elkaar?

Simpele rekensom: jouw GPU heeft maximaal 225W nodig (namelijk 75W voor elke 6-pin + 75W uit je moederbord). Je CPU en RAM verbruiken amper wat + je moederbord en RAM. Zeg even 100W tops.

Heb je dus een PSU nodig met als ondergrens 325W en dan is genoemde pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W een aardige keuze en die kan je ook nog hergebruiken als je volgend jaar ineens bedenkt om een nieuwere CPU en moederbord aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Oke is goed zal ik even kijken dan ga ik dat even bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Je hebt een PC met behoorlijk oude componenten - misschien is een leuke 2e hands voeding op de kop tikken de beste / meest rendabele optie voor deze PC? Dit zal afhangen van wat je ermee van plan bent in de toekomst.

[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 29-12-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
Maat heb hier ook nog een andere gpu staan waarvan die ook niet werkt als ik die op pci e aansluit daar zit wel 1 aansluiting op

Videokaart type is: evga geforce 8800 gt :/

Heb nog 1 gpu dat is point of view 1gb g210 is een slechte kaart maar die werkt wel. Daar zit geen pci aansluiting op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andriessm
stin00 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:05:
Je hebt een PC met behoorlijk oude componenten - misschien is een leuke 2e hands voeding op de kop tikken de beste / meest rendabele optie voor deze PC? Dit zal afhangen van wat je ermee van plan bent in de toekomst.
Nou ja wil ooit wel de systeem uitbreiden met nieuwe mobo enzo maar eerst verloopig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:@Andriessm, aub vanaf hier niet meer dubbelposten. Als je nog iets wilt toevoegen aan je laatste post en er heeft nog niemand anders gereageerd dan is het de bedoeling dat je je post aanpast met de knop "wijzig" rechtsboven je laatste post. Je kickt nu steeds je topic dat als storend wordt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 09:05

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Andriessm schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:05:
Maat heb hier ook nog een andere gpu staan waarvan die ook niet werkt als ik die op pci e aansluit daar zit wel 1 aansluiting op

Videokaart type is: evga geforce 8800 gt :/

Heb nog 1 gpu dat is point of view 1gb g210 is een slechte kaart maar die werkt wel. Daar zit geen pci aansluiting op :/
Dan zou je toch denken dat de PSU de boosdoener is/ ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Pagina: 1