tnt2 m64 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25
Hallo mensen,

Ben ik weer. Na mijn "avontuur" met een Savage4 ben ik nu bezig met een TNT2M64. En, ander zat ik hier niet, hij werkt niet. Op het moment dat ik een spelletje wil starten loopt ie compleet vast. Bij de directX diagnose loopt ie vast bij "DISPLAY", en bij de properties van de kaart loopt ie vast op "video overlay properties". Laatste versie van DX geinstalleerd (7.0), en de drivers van de CD. Iemand die hier ervaring mee heeft?

SYSTEM:
-------
Athlon 700 Mhz
ASUS K7M, 235 Watt voeding (!)
Mtek TNT2 M64, SB PCI128
UDMA66 Maxtor 15.3 GB

SOFTWARE:
---------
DirectX 7.0

You can't have everything. Where would you put it?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

probeer ff nieuwe detonator-drivers ( www.nvidia.com )

• tweakerbee
Thanx. Ik denk nu dat het niet aan de TNT2 ligt, maar aan het hele gare ding zelf. Misschien dat dat mobo gewoon gaar is. Het is trouwens een 235W voeding in dat ding. Ik denk dat het niet genoeg is, maar de leverancier blijft volhouden dat het een DRIVERPROBLEEM is!!! Ook moest Win98SE eraf, en WIN98 First Edition erop... Ach, ik probeer het wel, maar echt leuk is het niet meer!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

235 watt is echt te weinig hoor! 300 watt aangeraden!

• tweakerbee
Dat dacht ik ook, maar is plotseling vastlopen bij het laden van 3D graphics (ook OpenGL screensaver preview dingetje..) wel een voedingsprobleem? Leverancier zegt dat het een driverprobleem is...Nou ja, ik ga nu de nieuwe detonator drivers proberen!

L8R

• tweakerbee
K*t, nieuwe detonator werkt ook niet. Computer loopt NIET vast als je hardware versnelling helemaal terug zet, maar dat willen we natuurlijk niet, dan zit ik op &*(%^% software rendering! IEMAND EEN SUGGESTIE?

Kan ie trouwens op zo'n gekke manier vastlopen als de voeding te laag is, dat dus de kaart aan het werk word gezet, en vervolgens de powersupply het niet meer trekt, dus crasht ie? Ik heb hier niet veel ervaring mee, vandaar...

Wie o wie hellupt mij?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ja dat kan dus, volgens mij is de poweropname niet konstant en merk je het vaak pas bij 3d proggies.
Op welk IRQ-nummer heb je de kaart staan?
Als je het helemaal niet voor elkaar krijgt moet die leverancier je helpen, hetzij met een zwaardere voeding hetzij anders, die gasten moeten eens een beetje support geven!
Sommige proberen eerst de boot af te houden, maar er gewoon op blijven staan dat die PC het naar behoren doet, daar heb je op z'n minst recht op.

Niet op voorraad.

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
jaja ouwe topic maar toch zit ik ook met zon probleem. De IRQ staat op 11 (zover ik weet).
Iemand een weet?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

mja Ik had dus net hetzelfde probleem met mijn Riva TNT m64
.
Ik had echt alles geprobeerd van drivers, open gl enz.
Zelfs bios instellingen veranderd tot flashen toe.
Uiteindelijk zei iemand me dat men moederbord powerproblemen gaf met Riva TNT dus ik heb de kaart maar terug gegeven aan de winkel.
Vermoedelijk zit jouw probleem daar ook
Moest je het toch kunnen oplossen
mail je me dan pls neoproject@pandora.be
dan koop ik die kaart terug :)

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
Jeeez...wat een hoop gezever zeg...tenzij je 3 HDs, 2 burners en 4 ethernet kaarten hebt is 235 meer dan genoeg voor een standaard PC'tje met TNT2.

Als je het mij vraagt moet je het in deze volgorde in de volgende hoeken zoeken:

- BIOS VGA settings, sla je MoBo manual en dit forum er eens op na.
- Gebruik niet de nieuwste detonators die enkel geoptimaliseerd zijn voor GeForce. Neem bijvoorbeeld 5.33 van http://www.guru3d.com
- ipv een stap terug te doen naar 98FE had je beter een upgrade gedaan naae ME. Kan me niet schelen wat sommige anderen ervan denken, voor compatibiliteitsprobs en basisupgrade is het perfect.
- IRQ of Windows Setup conflict...haal alle PCI kaarten eruit en re-install met enkel de TNT2, kijk of het probleem er nog is...vergeet niet winupdate te doen en hogergenoemde driver te gebruiken. Zorg dat er helemaal geen hardware-conflicten in device manager te zien zijn.
- Probeer mogelijk 'ns de nieuwste drivers van de kaartmaker zelf.
- Je voeding is gaar of -als laatste- je MoBo/AGP port zijn doa.

Suc6! :)

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:38

ThaDude

Hang Loose

Welke chipset heb je op je mamaplank zitten??

Er zijn namelijk chipsets waarop je problemen hebt met nvidia gpu's (ALI)

Bios update doen en de nieuwste agp drivers downen. Hierna werkt alles wel

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Op zaterdag 01 juli 2000 19:22 schreef TB het volgende:
235 watt is echt te weinig hoor! 300 watt aangeraden!
ahum ik heb mijn tb1200+gf2 GTs aan een 235watt voeding hangen ;)
ps: wat moeten te toch allemaal met die brakke kaarten :?
bij een snelle athlon hoort een snelle videokaart :9~
savage4 :r
tnt2 64 :r
|:(
sorry hoor,moest eruit :D
Pagina: 1