toolkist schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:28:
[...]
So what? Denk je dat de gemiddelde werkgever je een extra zak geld geeft als ze van je af zouden willen, "omdat dat zo netjes is"?
Je kunt je prima flexibel opstellen in je laatste maand. Dat wil zeggen gewoon gemotiveerd blijven werken en dus niet de kantjes eraf gaan lopen, niet per se al je vakantiedagen op willen nemen (of juist wel als de werkgever dat graag wil), etc.
Op het allerlaatste moment ontslag aanvragen vind je wel netjes, maar dan vakantiedagen gebruiken niet? Waarom de ene wel en de ander niet?
Laatste ontslagronde heeft mijn werkgever iig nog mensen naast ontslagvergoeding een half jaar doorbetaald zonder dat ze moesten komen werken. En nu vind ik dat de rest daaromheen ook niet heel netjes is verlopen hoor, maar voor mij blijft het toch dat ik het wel zo netjes vindt om het meer dan de absoluut laatst mogelijke dag door te geven, tenzij er natuurlijk echt geen andere optie was. En als er al ruzies bijvoorbeeld lopen met je werkgever, ja dan is het ook een ander verhaal.
[...]
Wederom, so what? Probleem van de werkgever. Ik ken niet veel mensen die liever een maand langer bij de huidige werkgever blijven zitten dan dat ze bij hun nieuwe werkgever beginnen.
Moet je dan bijvoorbeeld als developer dan maar even 4 maanden blijven zitten omdat niemand aan personeel kan komen?
Plus, TS geeft zelf al aan dat de werkgever weet dat TS op zoek is naar meer uitdaging dus dit kan niet als een verrassing komen.
Pas na mijn post gaf ze dat aan ja...
En waarom moet je alles direct weer in het absurde gaan trekken? Iets anders als de allerlaatste dag is dus direct 4 maanden vantevoren? En ik heb toch nooit ontkent dat wettelijk gezien het gewoon mag? Maar je kan overal wel "so what" op zeggen, betekend niet dat ik alles netjes vind.
Nog als extra disclaimer, het ligt natuurlijk ook aan de functie. Ben je vakkenvuller bij de AH, dan moet een maand vantevoren ruim zat voor ze zijn om het op te vangen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Sissors op 29-12-2018 15:55
]