Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuietWhisper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-06 10:31
Hallo ik heb dus een probleem met mijn ASUS DSEB-DG Mobo hij wil niet opstarten met een 2gb ram stick of groter!!!

Ik heb 7 fb dimm stickies waarvan 2 4GB, 4 2GB en 1 1GB waarvan alleen de 1GB stick werkt

Relevante hardware die ik gebruik:
wat er in zit 2x Intel Xeon e5405, 2x AMD Radeon HD4850,1GB ram en een paar harde schijven

Ik heb al geprobeerd:
Alle 6 de ram stickies apart te draaien (post niet)
Bios reset
1 ram stickie in andere sloten (memory error)
In de bios kijken of de ram telling aan staat (dus niet overslaat (kan niet, staat geen optie voor)
Wat ik niet kan testen:
Of de andere ram stickies werken in een andere pc

Ik zit echt met mijn handen in het haar, misschien dat jullie iets weten want dit is mijn eerste "echte" server moederbord (ik heb al 3 jaar ervaring met consument pc's zonder fb dimm)

Met vriendelijke groet:
Sander

Beste antwoord (via QuietWhisper op 29-12-2018 21:23)

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:13
Volgens deze link
https://www.micron.com/-/...ing-guide/numsdrammod.pdf

Zijn je 2GB sticks mogelijk single rank (de Y code na F = 240-pin fully buffered DIMM), je 1GB stick is dual rank.

De Nanya sticks lijken van Dell te komen, part number informatie op de site van Nanya geeft geen info

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:44

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij is er een verplichte (!!!) volgorde waarin de DIMM-sloten gevuld moeten (!!!) worden, zeker bij multi-socket systemen.

Dat staat vaak in de handleiding of de FAQ op de site van de fabrikant.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuietWhisper
Dat wist ik al met de research die ik altijd vooraf doe maar ik heb de grotere ram stickies in dezelfde ram slot geprobeerd als de 1gb stickie maar geen post