Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

notities kwijt uit iCloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• roosevelt
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19-02 20:35
Ik heb (denk ik) per ongeluk mijn notities verwijderd uit mijn iCloud. Maar het gekke is, dat er geen "verwijderd" mapje is en dat met het terugzetten van een eerdere reservekopie ik de notities niet terug krijg. Wel voor een paar seconden nadat de telefoon opnieuw is opgestart, maar ze verdwijnen dan gewoon weer.
Er staan nogal wat belangrijke dingen in die ik echt nodig heb.

Heeft iemand hier nog een andere oplossing voor?

Alle reacties

• roosevelt
Oh ja, bij reservekopie kun je aanklikken waar je een kopie van wilt bewaren in je iCloud, maar daar staan "notities" dus niet meer tussen.

• inbedrijf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:02
Synchroniseer je je notities met iCloud? check dan of ze nog in iCloud.com staan. Zo ja doe dan het volgende op je telefoon

Settings->klik op je naam en foto->icloud-> vink daar notes uit (je krijgt dan de melding dat alle notities van je iPhone worden verwijderd->Vink daarna notities weer aan. Dit zorgt ervoor dat hij de notities opnieuw gaat synchroniseren vanuit iCloud Let er wel op of je notities in iCloud.com staan, als ze hier niet staan valt er ook niks te synchroniseren

Daarnaast heb je ook een recently deleted (recentelijk verwijderd) map in als je helemaal in het begin zit van notities. Hierin worden alle notities die je hebt verwijderd voor 30 dagen bewaard!

inbedrijf wijzigde deze reactie 29-12-2018 11:07 (16%)
Reden: Toevoeging over 30 dagen

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

roosevelt schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:49:
Oh ja, bij reservekopie kun je aanklikken waar je een kopie van wilt bewaren in je iCloud, maar daar staan "notities" dus niet meer tussen.
op plek 5 ongeveer staat notities.
@inbedrijf volgens mij is dat bewaren alleen als je 'op mijn iPhone'-account hebt aangevinkt

Hackus wijzigde deze reactie 29-12-2018 12:17 (14%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Freaky_Revolt
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-05 16:54

Freaky_Revolt

I Block ø

Bij de bestanden App op ios heb je bij locatie ook nog een recent verwijderd map. Heel mischien dat daar nog wat instaat. Maar alleen als je iCloud gebruikt.

• roosevelt
Freaky_Revolt schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:39:
Bij de bestanden App op ios heb je bij locatie ook nog een recent verwijderd map. Heel mischien dat daar nog wat instaat. Maar alleen als je iCloud gebruikt.
Nee daar staan ze ook niet.

• roosevelt
Hackus schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:11:
[...]

op plek 5 ongeveer staat notities.
@inbedrijf volgens mij is dat bewaren alleen als je 'op mijn iPhone'-account hebt aangevinkt
Notities stonden daar dus eerst wel tussen, maar nu niet meer.

Ik ben bang dat ik ze niet meer terug zal krijgen..

• roosevelt
inbedrijf schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:03:
Synchroniseer je je notities met iCloud? check dan of ze nog in iCloud.com staan. Zo ja doe dan het volgende op je telefoon

Settings->klik op je naam en foto->icloud-> vink daar notes uit (je krijgt dan de melding dat alle notities van je iPhone worden verwijderd->Vink daarna notities weer aan. Dit zorgt ervoor dat hij de notities opnieuw gaat synchroniseren vanuit iCloud Let er wel op of je notities in iCloud.com staan, als ze hier niet staan valt er ook niks te synchroniseren

Daarnaast heb je ook een recently deleted (recentelijk verwijderd) map in als je helemaal in het begin zit van notities. Hierin worden alle notities die je hebt verwijderd voor 30 dagen bewaard!
Staan ze dus ook niet, zelfs het mapje recentelijk verwijderd staat er niet...

icloud.com al gecheckt, maar dan zouden ze ook op mijn mac moeten staan. Maar ze zijn nergens meer te vinden.
Ik heb iets aangevinkt waardoor ze nu weg zijn. Maar geen idee wat dat dan zou moeten zijn. Ik ben bang dat ik ze niet meer terug krijg, maar zoals boven al vermeld; als ik dus een eerdere reservekopie erop zet, en dan naar notities ga, dan zie ik ze wel weer terug. Maar dan is ie een paar seconden bezig met synchroniseren en zijn ze weer weg.
Dus ze zijn nog wel ergens, maar hoe ik ze weer terug moet halen.. geen idee..

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

roosevelt schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:55:
[...]

Notities stonden daar dus eerst wel tussen, maar nu niet meer.

Ik ben bang dat ik ze niet meer terug zal krijgen..
dan heb je de gehele app onder iPhone opslag verwijdert, of ruim op gekozen

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
@roosevelt Dan zet je je internet toch ff uit, kopieer je de notities en heb je iig een backupje om ze opnieuw aan te maken?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• SacredRose
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13-10 21:48
roosevelt schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:07:
[...]

Staan ze dus ook niet, zelfs het mapje recentelijk verwijderd staat er niet...

icloud.com al gecheckt, maar dan zouden ze ook op mijn mac moeten staan. Maar ze zijn nergens meer te vinden.
Ik heb iets aangevinkt waardoor ze nu weg zijn. Maar geen idee wat dat dan zou moeten zijn. Ik ben bang dat ik ze niet meer terug krijg, maar zoals boven al vermeld; als ik dus een eerdere reservekopie erop zet, en dan naar notities ga, dan zie ik ze wel weer terug. Maar dan is ie een paar seconden bezig met synchroniseren en zijn ze weer weg.
Dus ze zijn nog wel ergens, maar hoe ik ze weer terug moet halen.. geen idee..
Zoals al eerder gezegd is even het internet uit zetten en ze dan verplaatsen. het makkelijkste is om de backup terug te zetten en zodra het kan de vliegtuig modus te activeren.

Je zegt dat je ze ook niet meer op de mac ziet. Heb je ze daar in het verleden wel gezien?
Als je gebruik maakt van timemachine is het misschien ook mogelijk om ze uit timemachine te halen al dan niet met een omweg (de hele notes map uit de user library te halen. weet zo alleen niet meer hoe die heet er zijn er namelijl twee 1 met alleen notes en de andere is iets van group.notes die moet je dan hebben).

Heb je recent iets van instellingen gewijzigd of een e-mail account toegevoegd? sommige exchange accounts kunnen restricties op leggen op de iphone. Dat kan een rede zijn dat je de notes optie niet bij iCloud ziet. Of gebruik je een profiel? dat zou je dan zien onder instellingen > algemeen.

• roosevelt
SacredRose schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:26:
[...]

Zoals al eerder gezegd is even het internet uit zetten en ze dan verplaatsen. het makkelijkste is om de backup terug te zetten en zodra het kan de vliegtuig modus te activeren.

Je zegt dat je ze ook niet meer op de mac ziet. Heb je ze daar in het verleden wel gezien?
Als je gebruik maakt van timemachine is het misschien ook mogelijk om ze uit timemachine te halen al dan niet met een omweg (de hele notes map uit de user library te halen. weet zo alleen niet meer hoe die heet er zijn er namelijl twee 1 met alleen notes en de andere is iets van group.notes die moet je dan hebben).

Heb je recent iets van instellingen gewijzigd of een e-mail account toegevoegd? sommige exchange accounts kunnen restricties op leggen op de iphone. Dat kan een rede zijn dat je de notes optie niet bij iCloud ziet. Of gebruik je een profiel? dat zou je dan zien onder instellingen > algemeen.
Dacht ik ook eerder aan, internet uit. Heb ik nu gedaan en heb alles weer terug. Thanks allen!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True