Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvene
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-08 05:56
Goedemorgen,

Het is allemaal tamelijk oud, maar ik ben er nog steeds zeer happy mee! Ten tijde van aanschaf heb ik iemand de configuratie laten instellen inclusief de luidspreker settings. Ik ben nu verhuisd en de woonkamer is nogal anders. ik zou het bijzonder op prijs stellen als iemand mij wil helpen ook al is het redelijk oud.

Het gaat om een Denon versterker, gekocht in 2004, de AVR 1804 en de DVD 1400. Ik heb via de receiver de luidsprekerinstellingen allemaal ingesteld op small (vanwege een actieve subwoofer en de cross over op 80Hz). Ook de luisterafstand tot de luidsprekers zelf is aangepast nu op de reciever.

Nu kan ik dat echter nogmaals (!!) via de DVD speler ook instellen.... :? Maar is dat ook nodig? Vind het erg verwarrend. Ik heb de luidsprekers in het DVD setup menu allemaal op laag staan. Eigenlijk hetzelfde als wat ik via de receiver heb gedaan. Ik gebruik 5.1 en heb een actieve subwoofer met goede luidsprekers van Elac. Ik kan de afstand middels de DVD per 0,3 meter instellen, via de receiver op 0,1. Dat is dus al afwijkend t.o.v. elkaar...... Wanneer ik een testtoon wil horen over al mijn luidsprekers, krijg ik via de DVD enkel en alleen de 2 voorste luidsprekers ten gehore terwijl wanneer ik het via de receiver setup doe, ik wel over alle kanalen een testtoon te horen krijg. Het schijnt wel normaal te zijn dat wanneer je een testtoon via de DVD speler wilt laten horen, de subwoofer NIET meedoet maar ik krijg nu ook niets te horen uit mijn center als ook niet uit de surround speakers......Nogmaals, wat te doen? Enorm dank voor support bij voorbaat!

Groet,
Johan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, da's spul uit de tijd dat Audissey nog geen gemeengoed was. Toen was het op beide apparaten een gimmick en kochten mensen nog losse high end DVD spelers enzo :+

Lekker door de receiver af laten handelen en de DVD gewoon standaardinstellingen qua geluid aan laten houden, niks aan prutsen dus. Receiver kun je sowieso het meeste instellen dnek ik. verder staan zo te horen je instellingen qua small en crossover gewoon goed.

krijg je bij het afspelen van een DVD wel gewoon 5.1 geluid? Dan is alles in orde namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 29-12-2018 17:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)