Overzicht van betaalde boetes inzien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55
TL;DR
Ik heb onenigheid met een autodealer en ik wil een flitsfoto opvragen van een boete van vorig jaar, kan dit en zo ja hoe? Ik krijg het niet uitgezocht.

Stukje achtergrond
Ik heb september 2017 mijn auto ingeruild bij een dealer voor een nieuw exemplaar. Destijds was ik de overschrijfcode van mijn oude auto vergeten, deze heb ik 2 dagen later alsnog gemaild naar de dealer. Ik kreeg diezelfde dag nog een reactie per mail dat ze alles in orde zouden brengen. Ik heb toen de verzekering van de oude auto opgezegd en er verder niet meer over nagedacht.

Op 4 januari 2018 kreeg ik ineens een boete binnen dat er in mijn (oude) auto is gereden en dat de auto niet verzekerd is (klopt, die had ik maanden eerder al opgezegd). Ik heb toen meteen contact opgenomen met de dealer, die gaf aan te zijn vergeten de auto over te schrijven en dit alsnog meteen te doen.

De boete heb ik destijds betaald om verhoging te voorkomen en na wat gesteggel over en weer besloten er geen energie in te steken en het te zien als leergeld. Wel heb ik destijds een negatieve review achtergelaten op Google (voor de geïnteresseerden) omdat hij enkel aangaf dat het vevelend was en er niks mee wilde doen.

Nu heeft de dealer zojuist gereageerd op de negatieve review dat ze never nooit in de auto's rijden die ze zelf te koop hebben (dit had ik eerder in de review staan). Verder dat het een wijze les is voor beide partijen, maar het heeft hun geen 409 euro gekost, mij wel.

Weet iemand of je reeds betaalde/afgehandelde boetes ook ergens kunt inzien?

Edit
Blijkbaar is er niemand geflitst maar is de auto steeksproefsgewijs gecontroleerd, en is toen gebleken dat hij nog op mijn naam stond en niet verzekerd was. Vraag blijft echter of je een betaalde flitsboete later nog kan inzien.

[ Voor 15% gewijzigd door ElPaco op 28-12-2018 21:59 . Reden: Weghalen dat er in is gereden ]

WoT stats

Beste antwoord (via ElPaco op 29-12-2018 20:27)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:47
ElPaco schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:32:
[...]

Daar staan dus alleen openstaande boetes op, niet reeds betaalde.
Reeds betaalde staan daar ook als afgehandelde boete maar er lijkt een termijn op te zitten dat ze zichtbaar zijn. Als ik nu kijk staat er een snelheidsovertreding uit oktober die ik 1 a 2 werken geleden betaald heb vlak voor einde termijn. Toen ik in oktober keek (zag in de postnl app dat er post onderweg was van het cjib) stond er nog een van eerder dit jaar die nu niet meer zichtbaar is.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:29
Is het nu een flitsboete, of een boete wegens niet verzekerd zijn?

Die boete van ‘onverzekerheid’ wordt voor zover ik weet automatisch door het systeem uitgedeeld, steekproefsgewijs.

Dus je dealer hoeft er niet in gereden te hebben, je kunt ‘m ook krijgen als je auto onverzekerd stilstaat.

Bij een flitsboete is er wel mee gereden, deze kun je vaak opvragen via deze site:
https://www.cjib.nl/ik-wil-mijn-flitsfoto-bekijken
Zeker aangezien de auto toen nog op jouw naam stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
ErgoStijn schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:25:
Is het nu een flitsboete, of een boete wegens niet verzekerd zijn?

Die boete van ‘onverzekerheid’ wordt voor zover ik weet automatisch door het systeem uitgedeeld, steekproefsgewijs.

Dus je dealer hoeft er niet in gereden te hebben, je kunt ‘m ook krijgen als je auto onverzekerd stilstaat.
Ik heb nog eens in mijn mail gezocht, en daar had ik wel een schermafdruk van de boete zelf, daarin staat inderdaad dat het geconstateerd is in Veendam, met een snelheid van 0 km/h. Ik zal mjin post wat aanpassen, want ben wel benieuwd op betaalde boetes alsnog in te zien zijn.
ErgoStijn schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:25:
Bij een flitsboete is er wel mee gereden, deze kun je vaak opvragen via deze site:
https://www.cjib.nl/ik-wil-mijn-flitsfoto-bekijken
Zeker aangezien de auto toen nog op jouw naam stond.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

--

[ Voor 115% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jqAs4TB.png
Hierdoor was dat, gemeente Eindhoven, locatie Veendam. Vandaar de edit.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Simpelweg - administratie controle door RDW.
Niet verzekerd betekent een boete voor eigenaar van het kenteken.
Een van de belangrijkste dingen is een vrijwaringsbewijs. Dat is nu niet goed gegaan. De reactie van de dealer is er 1 in de categorie 'allebei' fout. In dit geval kun je hem voorstellen om het 'leergeld' te delen.
De review op Google heeft weinig toegevoegde waarde, deze kun je net zo goed weghalen.

[ Voor 100% gewijzigd door HerZon op 28-12-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41
Het is, spijtig, je eigen verantwoordelijk, net wat de dealer aangeeft. Netjes? Het is en blijft een autoverkoper hè, vertrouwen is goed maar controle veel beter. Je hebt 4 maanden afgewacht en had al die tijd geen vrijwaring in handen. Die vrijwaring moet je als een wolf bovenop zitten in het hele proces, dit kan anders vreselijk veel gedoe geven. Ook altijd RDW overschrijfdatum checken via site of app, dit is realtime tegenwoordig. Die overschrijfbon met 4 code die je per brief krijgt altijd even foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 10:18 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:47
ElPaco schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:32:
[...]

Reeds betaalde staan daar ook als afgehandelde boete maar er lijkt een termijn op te zitten dat ze zichtbaar zijn. Als ik nu kijk staat er een snelheidsovertreding uit oktober die ik 1 a 2 werken geleden betaald heb vlak voor einde termijn. Toen ik in oktober keek (zag in de postnl app dat er post onderweg was van het cjib) stond er nog een van eerder dit jaar die nu niet meer zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Anoniem: 1002969 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:56:
De TS heeft zelf ook gewoon hard liggen slapen, je hoort dit gewoon te controleren. Daarnaast beschuldigt ie in de openingspost de dealer van liegen, dat ze hebben gereden in de auto en dat ie geflitst is in Eindhoven. Niet zo netjes.
Ik heb weggehaald dat ze er in hebben gereden, dat lijkt niet te kloppen inderdaad. Dacht dat ik het al had weggehaald nu sowieso.

Verder heb ik aangegeven dat ik het zie al leergeld, maar dat mijn vraag over reeds betaalde boetes kunnen inzien blijft bestaan. Dat lijkt nu niet mogelijk te zijn.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ElPaco schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:20:
Edit
Blijkbaar is er niemand geflitst maar is de auto steeksproefsgewijs gecontroleerd, en is toen gebleken dat hij nog op mijn naam stond en niet verzekerd was. Vraag blijft echter of je een betaalde flitsboete later nog kan inzien.
Daar kun je toch gewoon bij je eigen bank voor aankloppen? Tot een jaar terug kun je bij elke bank welk terug kijken.... Maar waarom zou je flitsboetes willen inzien als je beboet bent tijdens een 'steekproef'? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je huidige Google review is bijna smaad te noemen als jij willens en wetens dit zo laat staan nu je weet dat je RDW boete gewoon een steekproef is.
Heb mijn auto in september ingeruild bij Auto Carrion. Ik had de overschrijf code niet bij me, dus die heb ik 2 dagen later gemaild. Reactie gekregen dat ze de auto gingen overschrijven en dat alles verder in orde was. Krijg ik ni januari (4 maanden later ja!) een boete omdat er in mijn oude auto (die ik dus in september heb ingeruild) is gereden terwijl de auto niet verzekerd was (die heb ik dus in september opgezegd). Ik heb aangegeven dat zij de boete mogen betalen aangezien zij de auto zijn vergeten over te schrijven en er onverzekerd in rondrijden. Krijg alleen maar als reactie dat het mijn eigen schuld is en da tik de verzekering maar niet had moeten opzeggen, daarna gewoon niks meer. Auto is dus 400 euro duurder uitgevallen dan dat ik eigenlijk wilde betalen!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet niet hoor, maar als ik een voertuig bij een RDW geregistreerde dealer inruil dan wordt dat machientje direct van m'n naam af gehaald én dat kan ik ook gewoon ter-plekke controleren middels de site van de RDW als ik dat zou willen. Vroeger kreeg je dan ook nog eens papieren "vrijwarings" bewijsje mee, tegenwoordig niet meer. Die gegevens van overschrijven zijn echter wel gewoon inzichtelijk te krijgen op de site van de RDW middels je eigen DigID.

Lijkt er op dat de TS hier de dupe aan het worden is van een (onbewust) té late overschrijving door een NIET RDW ingeschreven garagehouder?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:26:
Ik weet niet hoor, maar als ik een voertuig bij een RDW geregistreerde dealer inruil dan wordt dat machientje direct van m'n naam af gehaald én dat kan ik ook gewoon ter-plekke controleren middels de site van de RDW als ik dat zou willen.

Vroeger kreeg je dan ook nog eens papieren bewijsje mee, tegenwoordig niet meer. Die gegevens van overschrijven zijn echter wel gewoon inzichtelijk te krijgen op de site van de RDW middels je eigen DigID.

Lijkt er op dat de TS de dupe aan het worden is van een (onbewust) té late overschrijving door een NIET RDW ingeschreven garagehouder?
Niks van waar. Als je je auto wilt laten overschrijven heb je kentekenbewijs tegenwoordig kentekencard anno 2014(!) en je tenaamstellingscode nodig. Dit heb je nodig bij particulier én bij RDW erkende garages. Het verschil is puur en alleen dat zo'n RDW erkende garage in hetzelfde systeem kan als de Primera en je daar je auto kunt overschrijven van jou en naar jou.

Dit is zo gedaan zodat je een vorm van MFA hebt, immers heb je je kentekencard altijd bij je. Je tenaamstellingscode heb je niet bij je en ligt thuis in een mapje. Als je auto gejat wordt én je hebt je kentekencard in het dashboardkastje liggen is je auto niet direct overgeschreven. Bewijs maar eens het omgekeerde.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik weet niet hoor, maar als ik een voertuig bij een RDW geregistreerde dealer inruil dan wordt dat machientje direct van m'n naam af gehaald én dat kan ik ook gewoon ter-plekke controleren middels de site van de RDW als ik dat zou willen. Vroeger kreeg je dan ook nog eens papieren "vrijwarings" bewijsje mee, tegenwoordig niet meer. Die gegevens van overschrijven zijn echter wel gewoon inzichtelijk te krijgen op de site van de RDW middels je eigen DigID.

Lijkt er op dat de TS hier de dupe aan het worden is van een (onbewust) té late overschrijving door een NIET RDW ingeschreven garagehouder?
Ik heb drie weken terug nog een papieren vrijwaring meegekregen bij het inleveren van een motor dus de vrijwaringen zijn er nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je wilt niet weten hoe snel mensen ALLES uit handen geven als ze de "centen" eenmaal in handen hebben....
WouterG schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:32:
[...]

Ik heb drie weken terug nog een papieren vrijwaring meegekregen bij het inleveren van een motor dus de vrijwaringen zijn er nog wel.
Motorfiets welke oud genoeg is om nog zónder kentekenkaartje geleverd te zijn, dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 28-12-2018 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:04

Zo lees ik het inderdaad ook. Als de garage gewoon alle gegevens had, zegt dat hij overgeschreven word, en dat is meer als 4 maanden later nog niet gebeurd, zit de garage gewoon 100% fout.

Ts had er meer achter aan kunnen gaan, maar dat verandert niets aan het feit dat de garage de fout heeft gemaakt.

De boete van de steekproef had de TS dan ook nooit gekregen, omdat de auto gewoon niet meer in zijn bezit was. (en dat ook duidelijk was bij het RDW)

Maar alle medewerking zou bij mij ook heel snel verdwijnen als je reviews schrijft waar je liegt. Of tenminste niet de hele waarheid vertelt.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 28-12-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Ik heb de Google review en de TS aangepast (vooral het stuk over dat zij er mee hebben gereden) zodat het zou moeten kloppen.

Voor de duidelijkheid; ik had op de dag van de inruil zelf niet de tenaamstellingscode bij me. Op dat moment is afgesproken dat ik de nieuwe auto al mee zou krijgen en de code zou mailen. 2 dagen later heb ik de code gemaild waarna er bevestiging kwam dat ze het zouden overschrijven.

Vervolgens is het daadwerkelijke overschrijven pas gebeurd nadat ik condact zocht met het bedrijf vanwege de boete.
WEBGAMING schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:38:
[...]

Maar alle medewerking zou bij mij ook heel snel verdwijnen als je reviews schrijft waar je liegt. Of tenminste niet de hele waarheid vertelt.
Tot net dacht ik dat ze geflitst waren tijdens het rijden. Nu ik inzie dat dat hoogstwaarschijnlijk niet zo is heb ik zowel mijn openingspost als de Google review aangepast om dat ook niet meer aan te geven.

[ Voor 30% gewijzigd door ElPaco op 28-12-2018 22:05 . Reden: Quote toegevoegd. ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ElPaco schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:02:
Ik heb de Google review en de TS aangepast (vooral het stuk over dat zij er mee hebben gereden) zodat het zou moeten kloppen.

Voor de duidelijkheid; ik had op de dag van de inruil zelf niet de tenaamstellingscode bij me. Op dat moment is afgesproken dat ik de nieuwe auto al mee zou krijgen en de code zou mailen. 2 dagen later heb ik de code gemaild waarna er bevestiging kwam dat ze het zouden overschrijven.

Vervolgens is het daadwerkelijke overschrijven pas gebeurd nadat ik condact zocht met het bedrijf vanwege de boete.

[...]

Tot net dacht ik dat ze geflitst waren tijdens het rijden. Nu ik inzie dat dat hoogstwaarschijnlijk niet zo is heb ik zowel mijn openingspost als de Google review aangepast om dat ook niet meer aan te geven.
Goed zó!!

Voor de volgende keer: Zorg dat je je eigen spullen op orde hebt op het moment dat je een voertuig in gaat ruilen bij een dealer en ga niet weg voordat je er 100% zeker van bent dat 't in te ruilen machientje van je naam áf gehaald is. Ook niet als je daardoor misschien pas een dag of twee later over je nieuwe aanschaf kunt beschikken.

Garage bedrijven / dealers hebben meestal meerdere afdelingen welke allemaal een eigen taak hebben. Géén van die afdelingen heeft als specifieke taak JOUW vergeetachtigheid op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:02:

[...]

Bij verkoop altijd vragen naar het vrijwaringsbewijs. Dit is het bewijs dat het voertuig niet meer op jou naam staat en daarvoor jij ook niet meer aansprakelijk bent voor het voertuig. Dit had je dus ook moeten vragen toen je de tenaamstellingscode had doorgegeven aan het bedrijf.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:04
Fair enough, just saying.
Die reactie was misschien ook wel wat te kort door de bocht. Maar je hebt tenminste aannames gedaan, die onjuist blijken te zijn. Dat is ook niet echt netjes.

Maar, wat de garage gedaan heeft vind ik ook niet netjes. ;)

50/50 lijkt me eigenlijk de netste oplossing. Maar of dat nu nog gaat lukken?

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 28-12-2018 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Voor ik die review schreef hebben we er al over gemaild, de garage wil niet verder gaan dan zeggen dat het een wijze les is. Omdat ze aangaven er helemaal niks mee te gaan doen heb ik toen onder andere die review geschreven.

En ik heb mijn les m.b.t. overschrijven nu wel geleerd, heb nu ook meteen een foto van de code gemaakt enzo ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41
ElPaco schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:25:
Voor ik die review schreef hebben we er al over gemaild, de garage wil niet verder gaan dan zeggen dat het een wijze les is. Omdat ze aangaven er helemaal niks mee te gaan doen heb ik toen onder andere die review geschreven.

En ik heb mijn les m.b.t. overschrijven nu wel geleerd, heb nu ook meteen een foto van de code gemaakt enzo ;)
Ergens vind ik dat de garage ook wel schuld heeft, ondanks dat je zelf alles moet controleren. Als ze zeggen dat ze iets doen waarom doen ze het dan niet. En niet iets schappelijks als 50/50 willen vind ik typisch iets voor autohandelaren. Hij zegt zelf wijze les voor ons beiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 14:07
Dat je een paar maanden dubbel wegenbelasting betaald doet geen belletje rinkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:11
Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar je krijgt toch eerst een waarschuwingsbrief als je een voertuig op naam hebt zonder verzekering? Leg je zo'n brief simpelweg naast je neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je kunt er hele verhalen over schrijven, maar de boete is het gevolg van een registercontrole van de RDW en jij bent aansprakelijk zolang het voertuig op jouw naam staat.
In de WAM, art, 2 lid 1 staat immers:
De bezitter van een motorrijtuig en degene op wiens naam dit in het kentekenregister is ingeschreven, zijn verplicht voor het motorrijtuig een verzekering te sluiten en in stand te houden welke aan de bij en krachtens deze wet gestelde bepalingen voldoet, indien dat motorrijtuig op een weg wordt geplaatst of daarmee op een weg wordt gereden, indien buiten een weg met dat motorrijtuig op een terrein aan het verkeer wordt deelgenomen of indien dat motorrijtuig in het kentekenregister is ingeschreven en tenaamgesteld.
Jij bent in dezen gewoon naïef geweest doordat je de verzekering te vroeg stop gezet hebt en (iets dat je nooit moet doen) een autoverkoper vertrouwde op zijn blauwe ogen...

Je had nog enige kans gemaakt om de boete voor te laten komen omdat je feitelijk geen eigenaar meer was van het voertuig en je van de garage een mail hebt gekregen dat ze alles ontvangen hadden.

We hebben het hier echter over een zaak van meer dan één jaar geleden en alle beroepstermijnen zijn verstreken, dus accepteer je verlies en laat het een dure les zijn. Verzekering stop je pas op het moment dat je 100% zekerheid hebt dat je auto niet meer op jou tenaamgesteld is, tot die tijd blijven sleutels en kentekenbewijs/card in jouw bezit. Geloof maar dat garagebedrijven dan alles snel regelen (meestal waar je bij staat/zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 03-06 23:07
Wordt de verzekering niet automatisch gestopt als het voertuig niet meer op je naam staat? Ik kan me niet herinneren dat is dat ooit zelf heb geregeld met mijn verzekeraar en ik heb de afgelopen twee jaar flink wat voertuigen op naam gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Maegrim schreef op maandag 31 december 2018 @ 05:58:
Dat je een paar maanden dubbel wegenbelasting betaald doet geen belletje rinkelen?
Niet als ik dat niet maandelijks maar per kwartaal betaal.
Dacuuu schreef op maandag 31 december 2018 @ 06:47:
Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar je krijgt toch eerst een waarschuwingsbrief als je een voertuig op naam hebt zonder verzekering? Leg je zo'n brief simpelweg naast je neer?
Ik heb deze brief nooit gehad.
BvZwolle schreef op maandag 31 december 2018 @ 07:00:
Wordt de verzekering niet automatisch gestopt als het voertuig niet meer op je naam staat? Ik kan me niet herinneren dat is dat ooit zelf heb geregeld met mijn verzekeraar en ik heb de afgelopen twee jaar flink wat voertuigen op naam gehad...
Dit klopt, normaal als een auto niet op je naam staat kan je hem niet verzekeren volgens mij, dus normaal hoef je die niet op te zeggen ben ik achter gekomen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 14:28
Het overschrijven is/was niet de verantwoordelijkheid van de koper, maar de verkoper. Jij bent namelijk verantwoordelijk voor de auto totdat deze niet meer op jouw naam staat.
Als de dealer besluit om die dag, zonder vrijwaringsbewijs aan jouw kant, een rondje flitspalen te doen, wat donuts in het park te draaien en als klapper een omaatje omver rijdt, komen ze toch echt bij jou aankloppen..
Scheelt misschien dat je bij een dealer wat administratie hebt mbt betalingen enz., bij particuliere verkoop wordt een groot deel nog altijd cash gedaan. In mijn ogen ligt het definitief overschrijven dus weldegelijk bij jou en is dit inderdaad mooi leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 05:59
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Gloednieuwe auto gekocht (ingeruild) en papieren achter gelaten. Verzekering omgezet naar nieuwe auto. Na een tijdje een brief van de overheid. Iets van >500 euro boete. De oude al ingeruilde auto is niet verzekerd. Garage had geen idee waar de papieren waren. Dus dan maar zelf opnieuw aanvragen en indienen. Wel beroep aangetekend maar afgewezen door overheid. Ik had zelfs een bewijs van de garage meegestuurd dat ik op de dag van inruiling had meegekregen!
Sindsdien een rechtsbijstandsverzekering genomen vanwege deze flauwekul.

[ Voor 16% gewijzigd door enermax op 31-12-2018 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

enermax schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:41:
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Gloednieuwe auto gekocht (ingeruild) en papieren achter gelaten. Verzekering omgezet naar nieuwe auto. Na een tijdje een brief van de overheid. Iets van >500 euro boete. De oude al ingeruilde auto is niet verzekerd. Garage had geen idee waar de papieren waren. Dus dan maar zelf opnieuw aanvragen en indienen. Wel beroep aangetekend maar afgewezen door overheid. Ik had zelfs een bewijs van de garage meegestuurd dat ik op de dag van inruiling had meegekregen!
Sindsdien een rechtsbijstandsverzekering genomen vanwege deze flauwekul.
Bezwaar aantekenen. Nogmaals bezwaar aantekenen. Papieren opsturen naar OvJ. Voor laten komen. Uitleggen bij rechter met bewijsmaterialen. En dan maar hopen dat de rechter uitgaat van jouw goede bedoelingen... Maar zeker kans dat je dat wint, zelfs zonder rechtsbijstand: rechters dienen uit te gaan van de presumptie dat je onschuldig bent.

On topic
Nogal wat mensen hier die roepen dat je dit had kunnen of moeten weten. Nogal makkelijk: niet iedereen verkoopt dagelijks zijn auto.
Ik heb 3 maanden geleden mijn auto verkocht, na er 7 jaar in gereden te hebben. Dus papieren kentekenbewijs, en papieren vrijwaringsbewins gekregen. Ik vind dat dus wat makkelijk om te roepen.

In ieder geval is duidelijk waar de TS de volgende auto niet gaat kopen of inruilen :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als jij je auto verkoopt, dan is het sowieso niet jouw eigendom meer. Ik vind het wel onverstandig dat je niet de code had voor de overschrijving op dat moment. Dat had je dezelfde dag in orde moeten maken en dan meteen overschrijvingsbewijs moeten ontvangen.
Maar dat is niet gebeurd maar ik vind de reactie van je dealer slecht. De dealer had meteen moeten handelen, of de auto nu 1 dag staat of half jaar, boeiend, de auto had van je naam moeten zijn, eigenlijk meteen na inleveren van je auto. De koper of dealer had ook wel actie mogen tonen en dit in orde moeten maken. Ik weet niet of je dit onder informatieplicht kan laten vallen. Dat wil zeggen, je had geïnformeerd moeten worden over het feit wat er gebeurd als je auto verkoopt en daarbij het proces.

Ik heb diverse keren auto's ingeruild en altijd gehamerd op het overschrijvingsbewijs of vrijwaringsbewijs. Meteen verzekering opzeggen en klaar.
Als dealers het niet doen, vind ik dat zeer nalatig.

Ik vind dat leergeld, als jij kan bewijzen dat de auto bij de dealer stond, bij de dealer neergelegd moet worden en eventueel met rechtsbijstand.

[ Voor 13% gewijzigd door itsalex op 01-01-2019 11:06 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1