Intel DH67BL na bios update geen scherm meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-06 13:35
Nadat ik een bios update heb uitgevoerd op mijn intel DH67BL moederbord om mijn nieuwe videokaart te ondersteunen krijg ik geen beeld meer.

Ik heb geprobeerd om andere videokaarten te gebruiken ook geprobeerd om de onboard graphics te gebruiken maar bij beide geen beeld. Heb geprobeerd om het moederbord in recovery modus te stoppen doormiddel van de cmos jumper eruit te halen en de bios op een usb stick te zetten hierbij ook geen beeld.

Heb geprobeerd om de ram stick eruit te halen en zonder ram te runnen en iedere slot 1 voor 1 uit te proberen ook hierbij geen beeld ik hoorde hierbij ook geen beep geluidjes schijnbaar moet je 3 beep geluiden horen als er geen ram in zit.

Zou het moederbord gewoon stuk zijn?
Zou het kunnen zijn door nieuwe videokaart(vraag & aanbod gekocht) dat er iets van kortsluiting is gekomen?
Want heb de videokaart ook in een andere pc gestopt(core2duo etc heel oud) Maar hier kreeg ik ook geen display de oude kaart erin gestopt van die pc en toen werkte die ook opeens niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door GMavak op 28-12-2018 21:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
GMavak schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:43:
Nadat ik een bios update heb uitgevoerd op mijn intel DH67BL moederbord om mijn nieuwe videokaart te ondersteunen krijg ik geen beeld meer.

Ik heb geprobeerd om andere videokaarten te gebruiken ook geprobeerd om de onboard graphics te gebruiken maar bij beide geen beeld. Heb geprobeerd om het moederbord in recovery modus te stoppen doormiddel van de cmos jumper eruit te halen en de bios op een usb stick te zetten hierbij ook geen beeld.

Heb geprobeerd om de ram stick eruit te halen en zonder ram te runnen en iedere slot 1 voor 1 uit te proberen ook hierbij geen beeld.

Zou het moederbord gewoon stuk zijn?
Is je bios update wel gelukt / heb je de juiste versie geflasht (i.h.v dat mogelijk is)? Hè je de onboard vga geprobeerd met of zonder je videokaart aangesloten? Zo ja met haal hem er eens uit en probeer het opnieuw met de onboard.

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 28-12-2018 18:47 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
HKLM_ schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:46:
[...]

Is je bios update wel gelukt / heb je de juiste versie geflasht (i.h.v dat mogelijk is)
jups die was gelukt en jup heb de goede van de intel website gedownload

En ja heb meerdere videokaarten geprobeerd en ook eruit gehaald en de onboard graphics te gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door GMavak op 28-12-2018 19:06 . Reden: Extra info nadat de quote poster een post edit maakte ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:14
heb dat eens eerder gezien bij zo'n intel bordje, dat word een andere bios met een programmer erop flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
popie schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:29:
heb dat eens eerder gezien bij zo'n intel bordje, dat word een andere bios met een programmer erop flashen
Is dit makkelijk? of kan ik maar gewoon beter het moederbord de kliko in gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:14
het is maar wat je zelf makkelijk vind..zelf vind ik het niet zo moeilijk maar de intel bios is wel vervelend, je moet een compleet werkenden bios hebben van een chip, zo bios update bestand van het internet is niet de complete bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
popie schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:38:
het is maar wat je zelf makkelijk vind..zelf vind ik het niet zo moeilijk maar de intel bios is wel vervelend, je moet een compleet werkenden bios hebben van een chip, zo bios update bestand van het internet is niet de complete bios.
Is dat zoiets als dit?
https://www.intel.com/con...5630/boards-and-kits.html

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
GMavak schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:43:

Zou het kunnen zijn door nieuwe videokaart(vraag & aanbod gekocht) dat er iets van kortsluiting is gekomen?
Want heb de videokaart ook in een andere pc gestopt(core2duo etc heel oud) Maar hier kreeg ik ook geen display de oude kaart erin gestopt van die pc en toen werkte die ook opeens niet meer.
Als de bios update gelukt is en je hebt dus na de update nog beeld gehad dan zou ik het eerder hier in zoeken dan in een fout met het bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
noguru schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:52:
[...]

Als de bios update gelukt is en je hebt dus na de update nog beeld gehad dan zou ik het eerder hier in zoeken dan in een fout met het bios.
Helaas na de bios update kreeg ik geen beeld meer
Pagina: 1