Probleem bij vinden goede microfoon voor iMac (voice-overs)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unites
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik ben opzoek naar een redelijk goede (studio)microfoon om voice-overs en mijn gezang op te nemen. Ik heb eerder de Trust GXT 252 Emita - USB Studio Microfoon met Popfilter besteld via Bol.com, maar deze bleek niet te werken op mijn iMac.

Zover ik weet en heb gelezen is het vinden van een goede externe microfoon - het liefst eentje die een beetje vergelijkbaar is met de Trust GXT 252 - nogal een dingetje voor mensen zonder Microsoft-apparaten. Volgens mij kun je de Blue Snowball wel gebruiken als Apple-bezitter, maar ik las dat deze redelijk veel achtergrondgeluid en ruis opneemt. Dat vind ik een nadeel. Ook de prijs vind ik in vergelijking met de Trust GXT 252 aan de hoge kant (er zit onder meer geen stevig statief en popfilter bij).

Dus...
Eigenlijk de vraag of iemand mij zou kunnen adviseren. Mijn budget is ongeveer €150,- en het apparaat moet te gebruiken zijn op mijn iMac (2013) of MacBook Pro (2017).

Ja, ik heb natuurlijk al zelf het internet afgespeurd, maar ik heb er te weinig verstand van. Er staat vaak ook niet bij of de microfoon te gebruiken is op een iMac.

:)

Alvast enorm bedankt!!

:*)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even vooropgesteld dit ik geen verstand heb van microfoons, de Beyerdynamic Fox kwam ik laatst tegen omdat ik regelmatig het nieuws van Beyerdynamic volg. Volgens de specificaties (.pdf) is er ondersteuning voor Mac :)

I browse with Vivaldi