Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 13:56
Ik zoek een?
Betaalbare OLED 55" met smart TV functies die vlot draait

Wat is je budget?
1000-1500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Streaming TV mee te kijken en games (Playstation Pro) te spelen. Qua Apps dient het 4K netflix, NLziet en Kodi 4K vlotjes en vloeiend te ondersteunen. Een beetje zoekwerk kom ik al snel op Android TV qua platform uit, vooral vanwege de Apps maar ook vanwege toekomstige software updates. Het liefst wil ik geen extra kastje hoeven kopen om deze functies te voorzien. Dit heb ik jaren gedaan en het is altijd geklooi icm een harmony afstandbediening. Daarom wil ik het gewoon onboard. Verder heb ik geen interesse in kijken of opnemen van DVB-C/T signaal aangezien ik geen TV abonnement meer heb

Wat heb je zelf al gevonden?
Gezien het bovenstaande platform ben ik al gaan kijken naar de OLED 803 serie van Philips en de 55AF8 van Sony. Daarbij viel de snelheid van de menu's bij Philips vies tegen en was Sony vooralsnog te duur

Welke vragen heb je hier nog over?
Een paar vragen:
• Welke andere OLED TV's binnen die prijs hebben wel een fatsoenlijke SOC aan boord?
• Waar moet ik op letten qua HDR ondersteuning want ik ben een beetje het spoor bijster op werk paard ik moet wedden :?
• Ik wil gewoon mijn huidige 5.1 receiver + speakerset (Sony STR-DH700 + HKTS11) blijven behouden dus ik denk dat ik HDMI-ARC of optisch moet in gaan zetten want deze receiver ondersteund geen 4K passthrough? Loop ik dan nog tegen problemen aan bij het afspelen van content? Ik ben geen audiopurist dus het geluid is nu prima
• Als het smart TV stuk er niet toe zou doet welke OLED zouden jullie dan aanbevelen?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03:38
Je kunt ook voor de LG 55C8 gaan. 4k Netflix werkt erop. Kodi niet, dat moet wel met een los kastje. Ondersteuning voor NLZiet zit in de planning (volgens NLZiet zelf).

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-11 10:29
De testwinnaars op whathifi.com zijn altijd goed.
https://www.whathifi.com/best-buys/tvs/best-4k-tvs

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Spam schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:23:
Als het smart TV stuk er niet toe zou doet welke OLED zouden jullie dan aanbevelen?
De goedkoopste. Ze hebben allemaal subliem beeld. Heel misschien zelfs een lichte voorkeur voor de philips vanwege de goede motion handling.

Maar zoveel OLEDs zijn er niet. Panasonic, Sony, Phlips en LG en dat is het wel zo'n beetje. De LG heeft een prima snelle smart interface.

JvS wijzigde deze reactie 05-01-2019 10:47 (5%)

• Spam
Dank voor de reacties tot dusverre. Ik heb het onboard soc verhaal een beetje opgegeven en los het wel op met een Android box of Apple TV 4K.

Verwachten jullie nog interessante prijsdrops van oudere modellen vanwege de intro’s tijdens CES? Zo ja wanneer gebeurd dit meestal traditioneel? En...waar moet ik bij HDR op letten? Welk paard heeft het meeste kans van winnen? Ik heb een PS4 pro dus daar zou ik tenminste van willen genieten..,

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-11 12:07
Spam schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:32:
Dank voor de reacties tot dusverre. Ik heb het onboard soc verhaal een beetje opgegeven en los het wel op met een Android box of Apple TV 4K.

Verwachten jullie nog interessante prijsdrops van oudere modellen vanwege de intro’s tijdens CES? Zo ja wanneer gebeurd dit meestal traditioneel? En...waar moet ik bij HDR op letten? Welk paard heeft het meeste kans van winnen? Ik heb een PS4 pro dus daar zou ik tenminste van willen genieten..,
De nieuwe modellen komen volgens mij pas zo'n beetje rond de zomer. Een 55" LG / Philips 2018 model gaat je zo'n € 1.500 kosten. Wellicht iets minder.

Alle OLED's hebben een fantastische HDR weergave, die doen niet zoveel voor elkaar onder. LG heeft Dolby Vision ondersteuning. Leuk voor films/Netflix, maar niet interessant voor games.

Ik heb een LG C7 met een Ps4Pro en HDR ziet er echt gaaf uit.

• Spam
Hulleman schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:15:
[...]

De nieuwe modellen komen volgens mij pas zo'n beetje rond de zomer. Een 55" LG / Philips 2018 model gaat je zo'n € 1.500 kosten. Wellicht iets minder.

Alle OLED's hebben een fantastische HDR weergave, die doen niet zoveel voor elkaar onder. LG heeft Dolby Vision ondersteuning. Leuk voor films/Netflix, maar niet interessant voor games.

Ik heb een LG C7 met een Ps4Pro en HDR ziet er echt gaaf uit.
Die had ik inmiddels ook gezien en idd voor een redelijke prijs (1200 euro).

Ik bedacht me net dat ik eigenlijk van die receiver af wil. Dan heb ik namelijk geen TV meubel meer nodig. Moet ik dan aan een Sound bar of zijn er ook TVs waar je gelijk een 5.1 set op aan kunt sluiten?

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20:39
Spam schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:33:
[...]

Ik bedacht me net dat ik eigenlijk van die receiver af wil. Dan heb ik namelijk geen TV meubel meer nodig. Moet ik dan aan een Sound bar of zijn er ook TVs waar je gelijk een 5.1 set op aan kunt sluiten?
Als ik er even op mag inhaken: die keuze heb ik een poosje geleden ook gemaakt en dat is zeer goed bevallen.
Ik heb nu enkel een soundbar, optisch aangesloten en dat werkt perfect.
pricewatch: Yamaha YAS-105 Zwart
Komt nog een verdomd goede sound uit ook!

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Spam schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:33:
[...]

Ook bij vervolgvragen verwachten we natuurlijk wel nog eigen inzet. Wat heb je hier zelf over gevonden?

Dark theme custom css select * from Fish;

• Spam
Zeehond schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:39:
[...]

[mbr]Ook bij vervolgvragen verwachten we natuurlijk wel nog eigen inzet. Wat heb je hier zelf over gevonden?[/mbr]
Niks, dat is het probleem. Ik kan geen soundbars of TVs vinden waar je zo een 5.1 set op aan kan sluiten. Ze verwijzen allemaal naar een receiver die ik al heb. Een gewone soundbar met twee boxen gaan kopen is zonde want ik heb op 4 plekke gaten en kabels door de muur lopen voor harmon kardon boxen. Dus die wil ik graag blijven gebruiken.

Vandaar mijn vraag hier ;)

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-11 12:07
je kunt niet zomaar een 5.1 ser aan je tv hangen. Een tv heeft geen versterker aan boord om speakers aan te sluiten. Dan zul je nog naar actieve speakers over kunnen gaan, maar dan nog biedt een tv daar geen aansluiting voor.

Een soundbar met 5.1 set kan wel, dan kom je op bijvoorbeeld een Sonos set uit. Betaal je natuurlijk veel te veel geld voor wat je krijgt.

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20:39
Of die set van JBL met die los te koppelen draadloze speakers.

• Spam
mja, ik kan alleen maar soundbars vinden met een losse subwoover en 2 speakers. Ik zoek er eentje waar ik gewoon mijn huidige 5.1. set (HKTS11) op aan kan sluiten. Dan kan ik de center speaker vervangen met de soundbar en ben ik gelijk klaar?

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat bestaat niet

• Spam
ok balen..

• Spam
Okee ik heb besloten om mijn wens los te laten van een soepele onboard menu interface en fatsoenlijke onboard app ervaring. Daarmee heb ik iets meer keuze uit OLED merken. Ik wacht even af wanneer de 2019 op de markt komen in de hoop op een prijsdaling. Ik zal dan mijn huidige Apple TV4 moeten vervangen voor wat anders. Ik neig naar dit doosje: pricewatch: Xiaomi Mi Box S 8GB

Topic kan wmb dicht. Dank voor alle info.

Spam wijzigde deze reactie 18-01-2019 15:30 (3%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True