Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vsphere 6.7 hoe een directe netwerklink leggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sprankel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:35
Ik heb een directe netwerklink nodig tussen 2 virtuele machines zonder (virtuele) switch ertussen.
Fysiek zou dit een netwerkkabel zijn die van server 1 naar server 2 loopt.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Vsphere 6.7.0.2000
server 2012 R2
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Een distributed switch met een aparte port groep in een aparte vlan. Promiscuous mode staat op allow. Beide virtuele servers hebben een netwerk kaart zitten die connecteert op deze port groep waar ze een statisch IP adres op toewijzen.

Dit levert wel een rechtstreekse connectie op echter de toepassing weigert, blijkbaar is die virtuele switch die ertussen zit ondanks de Promiscuous mode er teveel aan.

De toepassing zelf betreft een specifiek sturingsprogramma voor PLC systemen.

Beste antwoord (via sprankel op 11-01-2019 22:36)

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-03 19:06

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Maar dat gebeurt niet.

Een vswitch is een layer 2 device, of je nu een crosscable tussen 2 apparaten hangt of een domme L2 switch maakt helemaal niets uit. Een vswitch routeert niet, het is geen layer 3 device, het doet niets met en weet niets van IP.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

• unezra

unezra

Voor een vm maakt het geen reet uit of d'r een switch tussen zit of niet.
Kortom, met een vswitch (dat hoeft geen distributed te zijn), zou het gewoon moeten werken.

• sprankel
Heb het even aangepast naar een vswitch maar het resultaat is hetzelfde.
Let wel, het verkeer dat erover gaat is een of ander exotisch protocol, van het moment er ook maar iets van filtering of routering op word toegepast loopt het de mist in.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• unezra

unezra

Maar dat gebeurt niet.

Een vswitch is een layer 2 device, of je nu een crosscable tussen 2 apparaten hangt of een domme L2 switch maakt helemaal niets uit. Een vswitch routeert niet, het is geen layer 3 device, het doet niets met en weet niets van IP.

• unezra

unezra

Hmm, is het niet gewoon de Windows of Linux firewall die aan staat op de vm's waarop je die software draait? Check dat eens. :)

• sprankel
Die had ik al uitgezet, deed er mij wel aan denken om te controleren of er geen tijdsverschil tussen de 2 servers zat (loopt het ook de soep in) maar was niet het geval.

Fabrikant heeft geclaimt dat het met promiscuous modus aan zou werken, had het graag nog dit jaar werkend gekregen maar zal niet meer gebeuren vrees ik

• unezra

unezra

De hele stack as-such is wel supported door de fabrikant? Gevirtualiseerd en al?

Hoe heb je dat tijdsverschil gecontroleerd, met de hand of draait er ergens een ntp daemon op zodat ze tot op de milliseconde gelijk lopen?

Zijn er nog andere manieren waarop je de verkeersstroom kunt controleren, nmap er al eens tegenaan gegooid? Wireshark eventueel? Kan de fabrikan iets met een wireshark dumpje, zie je daar rare dingen in? Etc.

• sprankel
Na het verlof met Wireshark gekeken, zag eigenlijk geen enkel probleem met het verkeer. Al moest ik Wireshark wel starten voor er netwerkverkeer was of hij bleef hangen als hij de interfaces wilde ophalen (zal wel ergens met het niet standaard netwerk verkeer te maken hebben)
Na overleg met de fabrikant bleek het op software niveau te zitten, op virtualisatie niveau zat alles goed :)

• unezra

unezra

Hahahaha!
@sprankel Thnx voor de heads-up. :)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True