Vraag

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn huidige telefoon, aangezien de accu hiervan op zijn eind loopt. Mijn voorkeur gaat uit naar een Android One telefoon vanwege de updates, geen bloatware en geen skin

Wat is je budget?
Maximaal 400 euro, maar dat is ook het absolute maximum

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben geen zware gebruiker van mijn telefoon. Ik speel wel een aantal games maar niet de hele dag door. Verder de standaard zaken zoals mailen, bellen, appen, af en toe Facebook. Muziek luister ik zelden, maar een 3,5mm plug is wel vereist.

Scherm: minimaal FHD, geen voorkeur voor type scherm
Materiaal: niet belangrijk, ik ben altijd heel zuinig op mijn telefoon.

Wat heb je zelf al gevonden?
De keuze in Android One telefoons is natuurlijk niet heel erg uitgebreid waarvan er ook nog een deel afvallen vanwege het budget.
product: Nokia 7.1 (4GB ram)
Niet heel makkelijk verkrijgbaar, de 3GB/32GB is maar 16 euro goedkoper dus dat is nog wel te overzien.

pricewatch: Nokia 7 Plus dual sim Zwart
Goedkoper dan de Nokia 7.1, betere processor, grotere accu maar ook een stuk groter dan de Nokia 7.1. Daarnaast lees ik toch vrij veel negatieve reviews over de Nokia 7 Plus.

pricewatch: Nokia 8.1 Zilver
Op dit moment nog niet officieel uitgebracht. Maar in alles een upgrade van de Nokia 7.1 behalve de kleine accu. Ondanks het grotere scherm is deze ook kleiner dan de Nokia 7.1.

pricewatch: Motorola One Zwart
Heeft maar een resolutie van 1520x720, dat is toch echt een no-go voor mij. Daarnaast ook een veel tragere processor dan de 3 bovengenoemde modellen.

pricewatch: Motorola One Power Zwart
Niet verkrijgbaar in Nederland, daarom nog niet veel uitgezocht over deze telefoon.

pricewatch: General Mobile GM9 Pro Grijs
Behalve bij één vage webshop ook niet in Nederland verkrijgbaar.

pricewatch: Xiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag) Zwart
Interessante telefoon, ondanks een oudere processor. Grote batterij mag er ook wel zijn.

pricewatch: Xiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart
Net zoals de Lite versie, is deze ook interessant. Beide telefoon hebben voor- en nadelen die je tegen elkaar moet afwegen. Geen idee of Xiaomi ook echt snel is met hun updates.

Het aanbod in Android One is vrij karig, op dit moment heb ik ook geen inzicht of er op hele korte termijn nog nieuwe toestellen uitkomen met Android One. Hebben mensen ervaringen met deze (of eventueel andere) Android One toestellen?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Wat is je huidige telefoon, en wat is doorslaggevend om 400 Euro uit te geven op 200-250 waar je ook toestellen van geselecteerd hebt? Je hebt een best complete lijst met mogelijkheden, maar weinig eisen. Scherp je eisen aan en kijk wat overblijft, bijvoorbeeld wel of geen 3,5mm audio, wel of geen glazen achterkant, welke draadloze frequenties worden ondersteund, hoe belangrijk is lokaal garantie/reparatie, hoe belangrijk beschikbaarheid van accessoires, etc. etc.

Verder zie ik bijvoorbeeld dat je Nokia 7 plus negatief in de reviews vind staan, maar op Tweakers heeft die 4,5 sterren uit 41 reviews, terwijl de Xiaomi Mi A2 maar 4 sterren scoort op 9 reviews. Dit geeft ook iets weer over populariteit van toestellen bij Tweakers die ze aanschaffen en reviewen en daarmee support bij problemen van medetweakers.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-11 13:36
Je vergeet wellicht de Pocophone
pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 128GB opslag) Blauw

Valt binnen budget en overtreft al je voorgedragen toestellen qua snelheid

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat recente info over Android (One) en bijbehorende updates: https://nl.hardware.info/...tphones-van-2018-uptodate

En de rest van het artikel laat aardig zien welke smartphone de moeite is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• swhnld
Purehz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:31:

Maar geen Android One waar de TS specifiek om vraagt. Pocophone heeft de Xiaomi MIUI schil.

• Audiowaste
swhnld schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:55:
Je hebt een best complete lijst met mogelijkheden, maar weinig eisen. Scherp je eisen aan en kijk wat overblijft
Aantal zaken nog toegevoegd aan de OP.
swhnld schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:55:
Verder zie ik bijvoorbeeld dat je Nokia 7 plus negatief in de reviews vind staan, maar op Tweakers heeft die 4,5 sterren uit 41 reviews, terwijl de Xiaomi Mi A2 maar 4 sterren scoort op 9 reviews. Dit geeft ook iets weer over populariteit van toestellen bij Tweakers die ze aanschaffen en reviewen en daarmee support bij problemen van medetweakers.
Lees het topic over de ervaringen met de Nokia 7 Plus maar eens door, dan komen er vrij veel negatieve punten langs zoals een slechte USB poort, slechte schermen bij nieuwere productiebatches, wifi problemen etc.
Purehz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:31:
pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 128GB opslag) Blauw

Klopt, maar de MIUI skin weerhoudt mij van het kopen van deze telefoon. Zonde, want verder lijkt het inderdaad een toptoestel te zijn. Maar heb niet de behoefte om gelijk met Custom ROMS aan de slag te gaan.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Audiowaste mocht je alsnog je idee of custom roms willen aanpassen / heroverwegen; op https://forum.xda-developers.com/poco-f1/development is al e.e.a. te vinden voor de F1.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 08:38
Is wel duurder of je moet hem via China bestellen maar zeker de rek in je budget waard. De OnePlus 6 (niet de Oneplus 6T als je 3,5mm wilt en geen bluetooth oortjes). Nu ruim half jaar in bezit en geniet dagelijks van het toestel zonder een seconden spijt. Supersnel en werkt gewoon zoals het hoort.

Mogelijk dat je abbo ook bijna op zijn eind is dan is een combo ook interessant en past hij prima in je budget door grootste deel aan te betalen. Ik kreeg bv een aardig korting op het toestel waardoor hij toen helemaal aantrekkelijk werd ipv hem helemaal af te betalen.

Ondanks de hogere prijs zeker waard om even te kijken en vandaar deze reactie.
Groot voordeel is ook dat ze redelijk waardevast blijven dus later weer verkopen levert vaak ook weer meer op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 29-12-2018 16:24 ]

• swhnld
De Xiaomi A2 valt af in je lijst vanwege de 3,5mm poort die mist. A2 Lite heeft die wel net als de rest.

Blijft prijs / prestatie keuze over om verder uit te dunnen. Anders is de A2 Lite de goedkoopste.

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-10 19:19
Heb de Mi A2 zelf en hij is snel zat voor een spelletje en al zeker voor social media.
Ohja en hij kan ook nog bellen, alleen de accu is beetje matig. Je hebt ongeveer 5 a 6 uur on screen time.
Je krijgt er een USB C to 3.5mm jack bij.
En met het updaten moet je even voorzichtig zijn, wacht altijd eerst ff een week en google dan effe of er problemen zijn met de updates.

Voor eventuele vragen kan je me altijd een PM sturen :)

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:13
Uit alles in je lijst zou ik gewoon wachten op de Nokia 8.1, is trouwens de opvolger van de 7+ en heeft niets te maken met de 7.1.

Nokia 7+ heeft zoals aangehaald teveel problemen die boven komen drijven tegenwoordig en veel mensen die er 1 hebben raden hem ook niet meer aan aan vrienden of familie wegens deze problemen.

Xiaomi is ook redelijk problematisch met updates en die van November en December waren een ramp met bootloops of zelfs gewoon weigeren op te starten, ook is Xiaomi niet heel snel ondanks het AndroidOne is.

De 7.1 is redelijk ok maar de 8.1 staat in pre order voor 399 bij Belsimpel wat niet gek veel meer is dan een 7.1 en heeft veel betere specs, de snapdragon 710 is kilometers sneller dan een 630 of 636 ( whatever in de 7.1 steekt ) en de camera's zijn op papier ook een stuk beter.

Nog een voordeel is dat die Pie out of the box heeft dus krijg je Android Q en R nog, andere Nokia's komen met Oreo in de box dus dan stopt het na Android Q want P telt als 1 van de 2 upgrades voor die toestellen.

• Audiowaste
Katmi schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:39:
Uit alles in je lijst zou ik gewoon wachten op de Nokia 8.1, is trouwens de opvolger van de 7+ en heeft niets te maken met de 7.1.
Waarschijnlijk gaat het ook de 8.1 worden, aangezien die op veel gebieden toch stukken beter is dan alle andere toestellen. En twee weken wachten is geen probleem.

Een andere optie is nog de Google Pixel 3 Lite, maar het kan nog wel even duren voordat die op de markt komt. En dan nog is het afwachten wat de prijs gaat zijn.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:13
Geruchten daarover zijn voorjaar 2019 en 499 dollar dus reken maar niet op 400 euro of daaronder dus gewoon lekker de 8.1 kopen binnen 2 weken :)

Die Pixel Lite gaat idd goedkoper zijn dan een Pixel 3 maar aangezien dat toestellen zijn rond de 800 euro wilt goedkoper niet veel zeggen :P zal in ieder geval geen Nexus 5x ofzo prijs worden.
Pagina: 1