Advies aanschaf laptop voor Illustrator / Graphic Designer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585933

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga in 2019 beginnen met een opleiding "illustreren met Adobe Illustrator / Photoshop".

Ik hoopte dat mijn werkgever mijn laptop zou financieren aangezien zij mijn opleiding ook financieren. Echter weigeren zij dit. Ik mag een laptop leasen op kosten van hen, maar ik wil er graag eentje voor mijzelf hebben. Ik krijg een bedrag van circa 340 Euro vergoed via een computerplan.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? Ik zal voornamelijk aan de slag gaan met diverse applicaties van Adobe CC.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb een budget van circa 1000 Euro (exclusief 340)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc. De opleiding is grotendeels thuis, maar er zullen ook een aantal lessen klassikaal plaats vinden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Het liefst wil een ik een laptop en (teken)tablet in een. (hybride) Suface pro staat hoog aangeschreven. Ik ben namelijk gaan Apple fan.

In het ergste geval een reguliere laptop en koop ik een tekentablet erbij. Maar dan loop ik steeds met twee divices te sjouwen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Beste Syrros,

Ik analyseer even wat dingen voor mij zelf:
- CPU: i7 -> ivm photoshop en illustrator
- GPU: mag geintegreerd zijn, hoeft niet niet per se een game kaart te zijn
- RAM: 16 gb -> hier zou ik minimaal voor gaan
- Opslag -> Dit is een vraag voor jou. Ga jij veel opslag gebruiken?
- Beeldscherm -> Goede kleurweergave, ivm photoshop
- Beeldschermgrootte -> Dit is een vraag voor jou. Wat vind jij fijn? 13'' of 15''?
- Gebruik -> 2 in 1
- Budget -> 1340,-

Als ik zo mijn jouw eisen analyseer en deze bekijk in de webshop van coolblue, zie ik niet gigantisch veel opties.
Dus ik heb het iets bijgesteld voor nu:
- CPU: i5
- RAM: 8gb

Dan heb ik sowieso deze kunnen vinden wat mij een goede optie lijkt:
https://www.coolblue.nl/p....html#product-accessories
(RAM kan je volgens mij niet uitbreiden... dat is wel een dingetje)

https://www.coolblue.nl/p...ion-x360-14-cd0978nd.html
(hiervan weet ik niet zeker hoe het beescherm oogt)

[ Voor 3% gewijzigd door YDeciever op 28-12-2018 18:49 ]