Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moederbord van laptop kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Laatst heb ik kortsluiting gehad met mijn laptop. Er zat geen accu in mijn laptop dus ik had het gewoon met netspanning mijn laptop opgestart. Maar op een of ander manier kreeg ik daarmee kortsluiting.
Mijn adapter jack dat tevens het dc connector is, is waarschijnlijk kapot. En mijn laptoo start waarschijnlijk niet meer op, omdat mijn moederbord van de laptop kapot.
Laptop die ik heb is Thosiba satalite l50 a l16h.
Is het denk je verstandig om zelf een moederbord te vinden en die vervolgens op te monteren of gewoon in nieuwe laptop te kopen?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
De kans dat je ergens een replacement moederbord vindt is nogal klein.
Je kan proberen om een zelfde laptop te kopen met bijvoorbeeld een kapot scherm, en dan alles daar uit te halen.

Hoezo zat er trouwens geen accu in... Die is bij deze laptop niet zomaar te verwijderen. Daar moet je de halve laptop voor uit elkaar halen.
E dan nog heb je niet zomaar kortsluiting. Wat heb je in hemelsnaam uitgespookt?

TheS4ndm4n#1919

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 22:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Neem eens contact op met com-europe. Die kunnen dat wel leveren.
Denk alleen wel dat het kwa prijs interessanter is een nieuwe laptop te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:35:
De kans dat je ergens een replacement moederbord vindt is nogal klein.
Je kan proberen om een zelfde laptop te kopen met bijvoorbeeld een kapot scherm, en dan alles daar uit te halen.

Hoezo zat er trouwens geen accu in... Die is bij deze laptop niet zomaar te verwijderen. Daar moet je de halve laptop voor uit elkaar halen.
E dan nog heb je niet zomaar kortsluiting. Wat heb je in hemelsnaam uitgespookt?
Ik had mijn accu eruit gehaald, omdat ik mijn oude accu retour mowst sturen.

Ik had 20min ervoor nog mijn laptop gebruikt daarna struikelde ik per ongeluk over mijn adapter, waardoor mijn laptop uitviel. Vervolgens ging ik 30min weg ofzo en stak de adapter terug erin en probeerde ik mijn laptop op te starten. Hij ging voor 1 seconde aan en daarna meteen uit... Dus ik heb niks geks gedaan... Normaal kon ik gewoon mijn Laptop gebruiken zonder accu zonder enigie problemen. Maar geen idee waarom ik nu opeens een kortsluiting kreeg

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:48:
Dus ik heb niks geks gedaan... Normaal kon ik gewoon mijn Laptop gebruiken zonder accu zonder enigie problemen. Maar geen idee waarom ik nu opeens een kortsluiting kreeg
Nou, lees je eigen stukje nog eens terug:
daarna struikelde ik per ongeluk over mijn adapter, waardoor mijn laptop uitviel. Vervolgens ging ik 30min weg ofzo en stak de adapter terug erin en probeerde ik mijn laptop op te starten. Hij ging voor 1 seconde aan en daarna meteen uit...
Ik kan me wel iets bedenken hoor... Struikelen over de adapter draad waardoor je best eens de DC jack afgebroken, losgetrokken of beschadigd kunt hebben....?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
SambalBij schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:53:
[...]

Nou, lees je eigen stukje nog eens terug:
Ben mijn tentamens voor aan het bereiden +stress dat ik snel een nieuwe laptop nodig heb 😫, sorry

Verwijderd

Ik kom nergens een Toshiba met het door jouw gegeven typenummer tegen.
Kijk nog eens goed, je kunt op e-bay vaak wel vervangende moederborden vinden maar als je het snel nodig hebt gaat dat bakken met geld kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:02:
Ik kom nergens een Toshiba met het door jouw gegeven typenummer tegen.
Kijk nog eens goed, je kunt op e-bay vaak wel vervangende moederborden vinden maar als je het snel nodig hebt gaat dat bakken met geld kosten.
Oeps, dit is de correxte type nummer:
Toshiba satalite L50-a-16h
Edit
Op ebay kon ik niet echt een vergelijkbare vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2018 16:10 ]

Pagina: 1